תופסים אתכם בציפורניים: מכוני היופי אקספרס מציפים את המדינה
אם בקיץ שעבר זה היה אין לפתוח יוגורטיה, הלהיט הנוכחי הוא מכון עם קירות זכוכית שמקבלים בו, לעיני כל, פדיקור ומניקור בו ברגע, בלי לקבוע תור. המאסט החדש
זה התחיל בכמות הולכת וגדלה של פדיקוריסטיות ומניקורסיטיות בערים, שתלו מודעות מאולתרות בכל פינה, הורידו את המחירים בשוק מ-80 שקלים לטיפול עד ל- 50 שקלים והפכו את הטיפולים לזמינים הרבה יותר.
וזה המשיך בעלייה ברמת הסטייל. כבר לא כוכים קטנים וצנועים אלא מכונים עם כורסאות רחבות ומפנקות, ריהוט בהיר ועדכני ופינוקים כמו אזניות עם מוזיקה טובה, נשנושים קולינריים ועוד.
השלב השלישי היה להפוך את הכל ללגיטימי וקירות המכונים האלה נהיו שקופים או נעלמו כליל. היום טיפולי הטיפוח המהירים זמינים בכל קניון והמטופלות משחררות את הבעות העונג הפרטיות שלהן לעיני כל. החוויה אולי יכולה להבהיל את מי שרגילה לסשן רגוע ואינטימי במכון היופי השכונתי, אבל היתרון הוא שכאן מדובר בטיפול אקספרס ולא צריך להמתין כמה ימים מראש כדי לקבל תור. הכל קורה בו ברגע.

בדיזנגוף סנטר למשל כבר אי אפשר לדרוך מבלי להיתקל במכון טיפוח מהיר. יש עמדה של רשת LAKA בתוך הקניון, סניף בוהק של Yulia Express מעבר לכיכר דיזנגוף ועוד שני מכונים חדשים – "מסודרות" ו – "Happy Hour" בחזית הסנטר. כולם זמינים, פתוחים ונלחמים בציפורניים על שיוף הלקוחה הממהרת.
המכונים התל אביביים "מסודרות", יוליה אקספרס ו-“Happy hour” מציעים גם מסאז'ים, טיפולי פנים ושעווה, אולם את הטיפולים האלה מאחורי דלתיים סגורות.
האם למכונים הקטנים והפרטיים יש סיבה לדאגה? דיזנגוף סנטר, קטליזטור ידוע של תופעות, מרכז את הנציגות של מה שהופך בהדרגה לרשתות רחבות היקף. לרשת תחנות המניקור המהירות, LAKA, יש כבר שישה
"אנחנו עובדים כרגע על מיקומים בירושלים, ראשון לציון והרצליה", אומר עוזי ביאז, שיזם יחד עם מיכאל מלכה את הרשת. ביאז, עורך דין לשעבר, ומלכה, איש עסקים, החליטו להיכנס לנישה הנשית בעקבות מחקרי שוק מעמיקים.
"זיהינו צורך שקיים בשוק - מיכאל ראה את התופעה בארה"ב, והחלטנו למלא נישה. ישראליות שפוגשים בחו"ל תמיד נהנות ממניקור מהיר, וגם התגובות כאן נלהבות".

נגמר הימים בהם המניקוריסטית האישית הייתה אשת סוד וחברה?
"זה לא סותר. גם אצלנו אפשר להתרגל למטפלת ולנהל איתה שיחה. אפשר לבקש מטפלת ספציפית. אבל אני חושב שערך הזמינות במקרים רבים עולה על החיבור למטפלת מסוימת".
שרון קונופני, מי שחנכה את LAKA לפני כשנתיים והייתה מחלוצות המהפכה, לא לפני שעשתה בדיקת שוק וסקר מקיפים, כבר הספיקה לקחת את הסטארט-אפ שלה לספרד והונג קונג.
"בספרד תחום הטיפולים ובניית הציפורניים חזק מאוד, אבל LAKA היא רשת אופנתית. גם בהונג - קונג עניין הטיפוח חשוב מאוד, אבל הם לא ראו דוכנים כאלה מהירים. האריזה הייתה חדשה להם".

איפה LAKA ממוקמת כיום בשוק המכונים המהירים?
"כל המכונים האלה עשו ל- LAKA מינוף. הם לא תחרות עבורי, אנחנו לא עושים טיפולים אלא מציעים ציפורניים כחלק מהטוטאל לוק. תכלס, כל המסביב מיותר – כל מה שאנחנו צריכים זה שיוף נכון ומריחת לק מדויקת, זהו. יש גם תשומת לב רבה לקולקציות הלקים והגוונים החדשים".
למה לדעתך טרנד המכונים המהירים מתפשט בקצב כזה?
"חד משמעית, הוא ענה על צורך. רעיון האינסטנט מגיע ממגמה הרבה יותר רחבה שמקיפה את כל תחומי החיים – מהבנקים ועד הטיפוח. הזמן הוא משאב חשוב ואין לנו הרבה ממנו – לכן אנחנו צריכים מקום שישרת אותנו 'על הדרך'. עם זאת, אנחנו רוצות שתהיה לנו חוויה פרימיום – שהכול יראה יפה, והחומרים יהיו איכותיים".
המהירות לא פוגמת בטקסיות של הטיפוח, בפינוק?
"זה פחות רלוונטי היום לקצב החיים שלנו – נשים מטפחות את עצמן מסביב לשעון, וזה שיקול פחות עדכני. מי שרוצה פינוק יכולה בהחלט לשבת שעה בפדיקור, או לעשות מסז'. אין כאו תחרות, LAKA פונה לקהל שונה מקהל המכונים".
