ארץ הקודש והגייז: ישראל משקיעה בתיירות הגאה
ישראל נחושה להפוך למוקד תיירות גאה. תקציבי משרד התיירות ועיריית תל אביב וגם מאמצי לשכות התיירות של המדינה בחו"ל נושאים פרי, ובקהילה המקומית מתמוגגים
"יש היצע מאוד עשיר לתייר הגאה שמגיע לפה," מסביר ארז ביאלר, מנהל התוכן של חברת הנסיעות ,The Gay Way "חיי הלילה והתרבות מאוד מפותחים: יש פסטיבל סרטים גאה, יש ליין מסיבות גאה לכל סוג מוזיקה שתרצה, יש חופי ים ושמש, האוכלוסייה הגאה בתל אביב לא מתביישת ומאוד ויזואלית, וישראל יותר חופשית מהרבה מקומות בארצות הברית."

עם כניסתו לתפקיד של שר התיירות סטס מיסנז'ניקוב (ישראל ביתנו) הוא הוביל שינוי באופי המיתוג של ישראל. אף שבאופן כללי ישראל מוצגת בעולם כ"ארץ הקודש שמרכזה ירושלים," הם החליטו על כמה יוצאי דופן. "פיתחנו מותגים ייעודיים, תיירות יין, צפרות וגם תיירות גאה," מסביר מנכ"ל משרד התיירות אמנון ליברמן.
"בשנת 2010 העניק המשרד 170 אלף שקל מתקציבו לפעולות שיווק ממוקדות לגייז בחו"ל, וסכום דומה הקציבה עיריית תל אביב. לצד הפניית משאבים ניהוליים באמצעות הלשכות שלנו מעבר לים הבאנו להגברת התיירות הגאה לישראל", הוסיף ליברמן.
גם בהמשך מתכוון המשרד להעניק
שרון יגרמן דובר אגודת הלהט"ב, מציין כי "האגודה מובילה את נושא התיירות הגאה מזה שנים, והפרוייקט קיבל תאוצה מאז היבחרו של חבר מועצת העיר ויועץ ראש לענייני הקהילה, יניב ויצמן. הקמפיין לעידוד התיירות הגאה יופנה להומואים ולסביות בגרמניה וצרפת, ויעלה בראשית יולי למשך שלושה חודשים".

בפעם הראשונה מתגאות השנה שתי מסיבות הענק לאחר מצעד הגאווה בחסות של ליין אירופאי. למעשה, שירזי הוסיף לסיור הבינלאומי של ליין הsupermartxe- את תל אביב. "אין כמו תל אביב, וקהילת הגייז המקומית מאוד מחוזרת," הוא מסביר.
ביאלר, שמטפל באופן יומיומי במשרד הנסיעות בתיירים גאים, מסכם: "תיירות גאה זה משהו קיים בכל מקום בעולם, והבנו שיש צורך כזה שאין לו מענה בישראל. נמאס לגייז לנסוע למלון ושיעקמו להם את הפרצוף."







נא להמתין לטעינת התגובות



