הסיפור החם של הקיץ: שמלות ושאר ענייני אופנה

שמלות קיץ שמתאימות לבוקר ולערב, הקאמבק של של שעוני הקרמיקה, הקולקציה הבוגרת של אדידס בהשראת הקולג'ים האמריקאיים של האייטיז ותערוכת תכשיטים מסקרנת

איתי יעקב | 13/5/2010 16:00 הוסף תגובה הדפס כתבה כתוב לעורך שלח לחבר
"שמלת קיץ‭,( Une robe dete ) "‬ סרטו הקצר משנת 1996 של הבמאי הצרפתי המוערך פרנסואה אוזון, הוא סרט על התבגרות מינית שבמרכזו שמלת קיץ כחולה, אותה לובש אחד הגיבורים. בסרט עצמו וגם בחיים, השמלה לא משמשת רק כפריט לבוש אוורירי וסקסי, אלא גם כדימוי של חופש, ולכן אין פלא ששמלות הקיץ הפכו יותר ויותר מרכזיות בקולקציות של מעצבות ישראליות. שלוש מהן, מירית ויינשטוק, קארן אוברזון וג’רי שי, עיצבו העונה ללקוחותיהן אוסף שמלות אלגנטיות, שבאמצעות שילוב נכון של אביזרים ישמשו ליום ולילה.

עבור ויינשטוק זהו הקיץ השני בו היא מעצבת אך ורק שמלות. לדבריה, השמלה היא הפריט האולטימטיבי לעונה החמה, הידועה בישראל גם כ"עונת האירועים‭15 ."‬ השמלות בקולקציה, העשויות משי, ג’רזי ושיפון, מעטרות את הקולבים בסטודיו שלה בדרום תל אביב. גם העונה ממשיכה ויינשטוק לתת את הדגש על צידה האחורי של השמלה, למשל, עם לב זהב הרקום על רצועת הגב, או עם נפחים היוצרים מראה בלוני בחלק האחורי (מחירים: ‭2,500-1,350‬ שקל, להשיג בסניפי "רזילי‭,"‬ וב"ורנר‭,"‬ אלפסי ‭,30‬ תל אביב‭.(‬

הגב הוא האזור הבולט גם אצל המעצבת ג’רי שי, שיצרה אוסף שמלות מוויסקוזה בצביעה מטאלית, וכן כאלה מכותנה וממשי בצבעים כחול, אפור ושחור עם קשרים בגב (מחירים: ‭1,700-850‬ שקל, להשיג באבן גבירול ‭,46‬ תל אביב‭.(‬

גם אצל קארן אוברזון השמלות תופסות מקום נכבד, כשהפעם הן מעניקות לקולקציה נופך רומנטי. למשל, עם שמלת מעטפת כחולה משיפון בעלת הדפס לבבות לבנים קטנים. "זה מאוד נכון לתקופה‭,"‬ אומרת אוברזון, למרות שהיא עצמה מעדיפה גם בקיץ ללבוש מכנסי ג’ינס. (מחירים: ‭1,850-900‬ שקל, להשיג בגורדון ‭,36‬ תל אביב, ברשת "רזילי" ובסניפי "פקטורי ‭.("54
צילום: דודי חסון
ג'רי שי. דגש על החלק האחורי צילום: דודי חסון

צילום: יח''צ
שמלה של מירית ויינשטוק. אך ורק שמלות צילום: יח''צ

צילום: דודי חסון
ג'רי שי. הרבה ויסקוזה צילום: דודי חסון
אדידס למקובלים

‭,A.039‬ קוד הצבע הכחול בסדרת "אדידס אוריג‘ינלס‭,“‬ הוא שמה של הקולקציה שהשיק החודש מותג האופנה והספורט הגרמני. קו הפרימיום של המותג מיועד לקהל בוגר יותר, בגילאים ‭,40-25‬ שגדל עם שלושת הפסים של המותג, וכיום מחפש פריטי אופנה פחות המוניים, עם טאץ‘ יוקרתי וטווח מחירים הגבוה ב‭20-‬ אחוז. ההשראה לקולקציה היא הקולג‘ים האמריקאיים בשנות ה‭,80-‬ עם דגש על שני טיפוסים שכיכבו באותם ימים: החנונים האמריקאים ‭(Nerds)‬ אל מול המקובלים. ב“אדידס“ לא ממש סמכו על רעיונות מופשטים, והרכיבו אוסף פריטים מרהיב לנשים ולגברים, עם פרשנות שאינה משתמעת לשתי פנים. בקו הגיק-שיק, למשל, תמצאו חולצת כותנה מכופתרת בדוגמת דפי חשבון משובצים עם הדפסים של שרטוטים גראפיים, או חולצת טי עם הדפס של שתי שורות שיניים, שעליהן הורכב גשר צר מאוד. קו הנעליים, לעומת זאת, מציע שימוש מחודש בבדי ניילון מבריקים, עם צבעים חדשים כמו ירוק דשא, ורוד עתיק וטורקיז. למרות שהקולקציה אינה אחידה ברמתה, היא מרחיבה את מגוון האפשרויות ללבוש קז‘ואל מקורי, בעיקר לצעירים בגילם או ברוחם.

מחירים: הלבשה, ‭1,499-249‬ שקל; נעליים, ‭799-349‬ שקל. להשיג בחנויות אדידס‭: ‬ שינקין ‭,11‬ תל אביב והלל ‭,14‬ ירושלים; וב"בנקר‭,"‬ דיזנגוף ‭,210‬ תל אביב.

צילום: יח''צ
החנונים חוזרים לאופנה צילום: יח''צ
מגמה

בימים אלו מארחת חנות הקונספט הפריזאית "קולט“ תצוגה נרחבת של שעוני המותג השוויצרי והטרנדי ‭. Ross & Bell‬ לאחרונה הושק במותג דגם ‭,Phantom Ceramic BR-S‬ שנמכר החל מהחודש ברשת התכשיטים "ה.שטרן“ ומאותת על התחזקותה של מגמה שהחלה את דרכה לפני כעשור, כשחברת "שאנל“ השיקה את שעוני הקרמיקה מקו ‭J-12‬ והובילה לגל של מעריצים וחיקויים. מאז התמקמו שעוני הקרמיקה כמגמה הבולטת ביותר בענף שעוני האופנה: החל מתרגומים מסחריים של חברת "סווטש‭,“‬ ועד לדגמים משובצי יהלומים של "דיור‭.“‬ הנה מספר דוגמאות, למי שלא נרתע מהמראה והמחיר המסנוורים:

‭16,830 , Bell & Ross .1‬ שקל, להשיג ב-ה.שטרן
‭.2‬ ורסאצ’ה, ‭39,900‬ שקל, להשיג ברשת יהלומי פוזיילוב
‭.3‬ שאנל, ‭270,424‬ שקל, להשיג ברשת תכשיטי פדני
‭.4‬ סווטש, 730 שקל, להשיג בחנויות המותג
‭.5‬ פנדי, ‭14,322‬ שקל, להשיג ברשת מילר

צילום: יח''צ
צילום: יח''צ
תערוכה

קעקועי גוף יפניים, השואה והשפעתה על הסוציולוגיה היהודית-ישראלית וההלכה היהודית - אלו הם רק חלק משלל הנושאים שהעסיקו את 85 הצורפים שיציגו החל מהיום בתערוכה "תכשיט ישראלי ‭“5‬ במוזיאון ארץ ישראל (נעילה: 13 בדצמבר‭.(‬

"מגוון הנושאים החברתיים שהועלו בתערוכה מגלה כי האמנים ביטאו, אם כהצהרה מודעת ואם בין השורות, את הפסיכולוגיה החברתית הטעונה ורבת המשמעויות ממנה מורכבת החברה בישראל‭,“‬ אומרת האוצרת סיגל ברקאי. "בשונה מתערוכות קודמות של ’תכשיט ישראלי‭,‘‬ ניסינו לקשר בין עולמות חברתיים וזהויות אנושיות, ולפתח את התכשיט לתוכן של רגש וזהות‭.“‬

האם ניתבת את האמנים לנושאים מסוימים?
"אני לא הכתבתי דבר, למעט גירויים של זהות שזרקתי לכיוונם. חלקם טיפלו במטעני שואה, כמו עבודת הווידיאו של ארז ישראלי, שתולש לעצמו שן זהב. חלק התייחסו לדת היהודית, כמו האמנית ניאטי פרוינד, שעסקה בנושא אישי של איסור נישואי כהן וגרושה ביהדות, באמצעות תכשיט זהב שאליו מצורף ברזל חלוד‭.“‬

אילו טכניקות חדשות מוצגות בתערוכה?
"כל תכשיט הוא הרפתקה ויזואלית. למשל, סיגל ליפשיץ יצרה קופסאות כסף פצפונות שנפתחות כמו לוקט (תליון הנפתח על ציר, א“י) ובכל קופסה עלה עם ריח אחר‭.“‬

האם הצורפים התבקשו ליצור תכשיטים לבישים?
"לכל תכשיט יש קשר לגוף, אבל לאו דווקא בצורה קונבנציונאלית. האמנית זיויה, לדוגמה, יצרה עבודה בגודל של ‭1.90‬ מ“ר, שעליה אריג שניתן לכרוך סביב המותניים‭.“‬

"תכשיט ישראלי ‭,"5‬ מוזיאון ארץ ישראל, חיים לבנון ‭,2‬ רמת אביב, טל‭.03-6415244 ,’‬ מחיר כניסה: ‭40-26‬ שקל. שעות פעילות: א‭-’‬ד‭;16:00-10:00 ,’‬ ה‭;20:00-10:00 ,’‬ ו’ ושבת, ‭.14:00-10:00 ‬

צילום: יח''צ
צילום: יח''צ
כל המבזקים של nrgמעריב לסלולרי שלך

תגובות

טוען תגובות... נא להמתין לטעינת התגובות
מעדכן תגובות...

פייסבוק

פורומים

כותרות קודמות
כותרות נוספות
;
תפוז אנשים