גדולים ביפן: מהו סוד האופנה היפנית

הסטייל ביפן מסקרן ומשפיע, דרך מעצבים גדולים, אופנת רחוב צבעונית ודוגמניות אקזוטיות. שבוע האופנה בטוקיו חוגג עשור וזו הזדמנות מצוינת להבין במה מדובר

דניאל רייז | 9/4/2010 9:00 הוסף תגובה הדפס כתבה כתוב לעורך שלח לחבר
החוויה היפנית

אם שבוע האופנה בלונדון נחשב חתרני, שבוע האופנה במילאנו הוא המסחרי וזה של פריז הוא האליטיסטי מכולם, את שבוע האופנה היפני קצת קשה לאפיין. כשקוראים שהאתר הרשמי של שבוע האופנה היפני (שחוגג יום הולדת עשירי בקונספט הנוכחי‭,(‬ מגדיר את אחת ממטרות-העל שלו "לעשות את טוקיו עיר סטייליסטית יותר‭,"‬ אפשר להתחיל להבין עם מה יש לנו עסק. ארבעה ימים ו‭44-‬ מעצבי אופנה הציגו מיקס הזוי של אופנה מתוחכמת ומשחקי גיאומטריה ואשליות אופטיות, קולקציות בהשראת מנגה,

טוויסט מודרני על הקימונו המסורתי ונגיעות של הטרנדים שבלטו גם בשבועות
האופנה האחרים, דוגמת לנז'רי ופריטים מטאליים.

היפנים חובבי הגימיקים לא בחלו בכלום - מקולקציה ששודרה לייב ברשת ובקולנוע והוצגה בתלת-ממד, בה הקהל והדוגמניות נעזרו במשקפי תלת-ממד לא שיקיים בעליל ‭;(Non - no Magazine)‬ דרך קולקציה בהשראת נזירות, כולל דוגמנית שאחזה בצלב ועליו דמותו של ישו ‭;(Fur Fur)‬ ועד כובעים שונים ומשונים, שליידי גאגא הייתה מאמצת לאוסף בלי לחשוב פעמיים.

צילום: גטי אימג'ס
שבוע האופנה היפני. מיקס הזוי של אופנה מתוחכמת ומשחקי גיאומטריה ואשליות אופטיות צילום: גטי אימג'ס
חמשת מעצבי האופנה הגדולים שיצאו מארץ השמש העולה

יוז'י יממוטו, 66, מייסד בית האופנה על שמו, הכולל כיום שלושה קווים: ‭Yamamoto Y 3 , Yohji‬ ו-Ys . בשנה שעברה הכריז על פשיטת רגל לאחר צבירת חובות בהיקף של 67 מיליון דולר. בית האופנה נמכר לחברה יפנית ויממוטו נותר המעצב הראשי.

 

איסי מיאקי. אחת מאגדות האופנה היפניות
איסי מיאקי. אחת מאגדות האופנה היפניות צילום: אי-פי-איי
ריי קוואקובו, 67, מייסדת בית האופנה החתרני "קום דה גרסון" ומנהלת אותו בשותפות עם בעלה, אדריאן יופה. אוחזת בתואר בלימודי אסתטיקה, אך מעולם לא למדה אופנה באופן מסודר, ולמרות זאת נחשבת לאחת מגדולי המעצבים של זמננו.

קנזו טאקאדה, 71, מקים בית האופנה "קנזו‭,"‬ שנמכר ב‭1993-‬ לתאגיד הצרפתי ‭. LVMH‬ ב‭1999-‬ הוא הודיע על פרישתו מבית האופנה, וב‭2005-‬ החל לעצב פריטים לבית תחת השם  Workshop of the Five Senses‬.

איסי מיאקי, 71, מקים בית האופנה על שמו. עיצב אופנה על גבול האמנות והמציא טכניקה חדשה בעיצוב המכונה ‭. Pleating Garment‬ בשנת 1999 העביר את השרביט לעמיתו, המעצב נאוקי טקיזאווה. ב‭2007-‬ טקיזאווה פתח קו משלו כחלק מבית האופנה, ודאי פוג'ווארה מונה למנהל האמנותי.

ג'וניה ווטאנבה, 49, בן חסותה של קוואקובו. ב‭1992-‬ השיק קו על שמו ובשנת 2000 השיק קו לגברים. מכונה "מעצב טכנו קוטור‭,"‬ בשל העיסוק הרב שלו בטכנולוגיות טקסטיל, באמצעותן הוא יוצר פריטים המתאפיינים בחדשנות, למשל בגדים עמידים במים או זוהרים בחושך.

צילום: גטי אימג'ס
ריי קוואקובו. היפנית שהגדירה את מושג הקול מחדש צילום: גטי אימג'ס
אמנות על קולב

המוזיאון החדש של ריי קוואקובו

אחרי שהציגה את עיצוביה במוזיאונים, בין השאר במוזיאון לאמנות מודרנית בדטרויט ובגלריה של בית הספר לאופנה FIT בניו יורק,ריי קוואקובו מתכננת לפתוח מוזיאון משלה. בערך. על פי מגזין "דייזד אנד קונפיוזד‭,"‬ קוואקובו ובית האופנה שלה, "קום דה גרסון‭,"‬ מתכננים להקים בטוקיו את מוזיאון המסחר הראשון, בו יימכרו פריטים שלה ושל מעצבים נוספים, ביניהם כובעי וינטג' של הכובען סטפן ג'ונס.

השאיפה, לדבריה, היא "ליצור עולם שבו יש סיפור מאחורי כל חפץ שנאסף, מקום שבו השופינג הוא לא המטרה היחידה‭."‬ סופסוף נוכל לבהות ביצירות אמנות תלויות על קולב ולספר שהיינו במוזיאון.

צילום: גטי אימג'ס
טאו אוקאמוטו. הדוגמנית היפנית הכי מצליחה צילום: גטי אימג'ס
הדוגמנית שהעלתה את יפן על המסלול

טאו אוקאמוטו, ‭,22‬ היא הדוגמנית היפנית המצליחה ביותר בעולם כיום. את הטייטל היא הרוויחה, בין השאר, בזכות הובלת הקמפיינים של ראלף לורן וזאק פוזן, השתתפות בתצוגות האופנה של "דולצ'ה וגבאנה‭,"‬ "ברברי" ואיב סאן לורן והופעות על שעריהם של כל המגזינים הנחשבים, כולל גיליון מיוחד של "ווג" היפני שהוקדש רק לה.

סושי למתחילים: תכירו את מגוון הסגנונות המאפיינים את רחובות טוקיו

קוגיירו

אופנה שהחלה בשנות ה‭90-‬ ודעכה מאז. טוויסט יפני על תלבושת ילדת בית הספר הקלאסית - חצאית קצת יותר קצרה, מחשוף קצת יותר גדול ואפיל קינקי משהו.

צילום: AP
לוליטה יפנית. קצת רומנטי, קצת גותי צילום: AP
לוליטה

הסגנון המוביל באופנת הרחוב היפנית. מתחלק ללוליטה גותית, בהשפעה ויקטוריאנית מלווה בהרבה שחור; לוליטה מתוקה, המתאפיינת בלבוש ילדותי וצבעי פסטל

בוסוזוקו

תת-תרבות יפנית המקושרת לאופנוענים וכנופיות. בתפריט: חליפת טרנינג בשני חלקים הנלבשת ללא חולצה מתחת ונתחבת למגפיים גבוהים, סרטי ראש ומעילים צבאיים.

ויז'ואל קיי

סטייל אנדרוגיני המזוהה עם אמנים וכולל איפור משוגע, סגנון שיער ייחודי ותלבושות מופרעות.

צילום: עטיפת הספר
פרוטס. הסגנון שהעלה את אפנת הרחוב היפנית למודעות העולמית צילום: עטיפת הספר
פרוטס

הסגנון המזוהה ביותר עם אופנת הרחוב ביפן. מכונה כך על שם המגזין שתיעד את התפתחות הסגנון, ‭. Fruits‬ העיקרון פשוט: מיקס אנד מאץ' של כמה שיותר שכבות וצבעים נועזים, רצוי בשילוב עם צבעי שיער לא קונבנציונליים.

קוספליי

קיצור של "תלבושות משחק תפקידים" באנגלית, המבוסס על חיקוי מכף רגל ועד ראש של דמויות מנגה, כוכבי פופ או דמויות מסרטים.

כל המבזקים של nrgמעריב לסלולרי שלך

תגובות

טוען תגובות... נא להמתין לטעינת התגובות
מעדכן תגובות...

פייסבוק

פורומים

כותרות קודמות
כותרות נוספות
;
תפוז אנשים