גדולים ביפן: מהו סוד האופנה היפנית
הסטייל ביפן מסקרן ומשפיע, דרך מעצבים גדולים, אופנת רחוב צבעונית ודוגמניות אקזוטיות. שבוע האופנה בטוקיו חוגג עשור וזו הזדמנות מצוינת להבין במה מדובר
אם שבוע האופנה בלונדון נחשב חתרני, שבוע האופנה במילאנו הוא המסחרי וזה של פריז הוא האליטיסטי מכולם, את שבוע האופנה היפני קצת קשה לאפיין. כשקוראים שהאתר הרשמי של שבוע האופנה היפני (שחוגג יום הולדת עשירי בקונספט הנוכחי,( מגדיר את אחת ממטרות-העל שלו "לעשות את טוקיו עיר סטייליסטית יותר," אפשר להתחיל להבין עם מה יש לנו עסק. ארבעה ימים ו44- מעצבי אופנה הציגו מיקס הזוי של אופנה מתוחכמת ומשחקי גיאומטריה ואשליות אופטיות, קולקציות בהשראת מנגה,
האופנה האחרים, דוגמת לנז'רי ופריטים מטאליים.
היפנים חובבי הגימיקים לא בחלו בכלום - מקולקציה ששודרה לייב ברשת ובקולנוע והוצגה בתלת-ממד, בה הקהל והדוגמניות נעזרו במשקפי תלת-ממד לא שיקיים בעליל ;(Non - no Magazine) דרך קולקציה בהשראת נזירות, כולל דוגמנית שאחזה בצלב ועליו דמותו של ישו ;(Fur Fur) ועד כובעים שונים ומשונים, שליידי גאגא הייתה מאמצת לאוסף בלי לחשוב פעמיים.

יוז'י יממוטו, 66, מייסד בית האופנה על שמו, הכולל כיום שלושה קווים: Yamamoto Y 3 , Yohji ו-Ys . בשנה שעברה הכריז על פשיטת רגל לאחר צבירת חובות בהיקף של 67 מיליון דולר. בית האופנה נמכר לחברה יפנית ויממוטו נותר המעצב הראשי.

קנזו טאקאדה, 71, מקים בית האופנה "קנזו," שנמכר ב1993- לתאגיד הצרפתי . LVMH ב1999- הוא הודיע על פרישתו מבית האופנה, וב2005- החל לעצב פריטים לבית תחת השם Workshop of the Five Senses.
איסי מיאקי, 71, מקים בית האופנה על שמו. עיצב אופנה על גבול האמנות והמציא טכניקה חדשה בעיצוב המכונה . Pleating Garment בשנת 1999 העביר את השרביט לעמיתו, המעצב נאוקי טקיזאווה. ב2007- טקיזאווה פתח קו משלו כחלק מבית האופנה, ודאי פוג'ווארה מונה למנהל האמנותי.
ג'וניה ווטאנבה, 49, בן חסותה של קוואקובו. ב1992- השיק קו על שמו ובשנת 2000 השיק קו לגברים. מכונה "מעצב טכנו קוטור," בשל העיסוק הרב שלו בטכנולוגיות טקסטיל, באמצעותן הוא יוצר פריטים המתאפיינים בחדשנות, למשל בגדים עמידים במים או זוהרים בחושך.

המוזיאון החדש של ריי קוואקובו
אחרי שהציגה את עיצוביה במוזיאונים, בין השאר במוזיאון לאמנות מודרנית בדטרויט ובגלריה של בית הספר לאופנה FIT בניו יורק,ריי קוואקובו מתכננת לפתוח מוזיאון משלה. בערך. על פי מגזין "דייזד אנד קונפיוזד," קוואקובו ובית האופנה שלה, "קום דה גרסון," מתכננים להקים בטוקיו את מוזיאון המסחר הראשון, בו יימכרו פריטים שלה ושל מעצבים נוספים, ביניהם כובעי וינטג' של הכובען סטפן ג'ונס.
השאיפה, לדבריה, היא "ליצור עולם שבו יש סיפור מאחורי כל חפץ שנאסף, מקום שבו השופינג הוא לא המטרה היחידה." סופסוף נוכל לבהות ביצירות אמנות תלויות על קולב ולספר שהיינו במוזיאון.

טאו אוקאמוטו, ,22 היא הדוגמנית היפנית המצליחה ביותר בעולם כיום. את הטייטל היא הרוויחה, בין השאר, בזכות הובלת הקמפיינים של ראלף לורן וזאק פוזן, השתתפות בתצוגות האופנה של "דולצ'ה וגבאנה," "ברברי" ואיב סאן לורן והופעות על שעריהם של כל המגזינים הנחשבים, כולל גיליון מיוחד של "ווג" היפני שהוקדש רק לה.
אופנה שהחלה בשנות ה90- ודעכה מאז. טוויסט יפני על תלבושת ילדת בית הספר הקלאסית - חצאית קצת יותר קצרה, מחשוף קצת יותר גדול ואפיל קינקי משהו.

הסגנון המוביל באופנת הרחוב היפנית. מתחלק ללוליטה גותית, בהשפעה ויקטוריאנית מלווה בהרבה שחור; לוליטה מתוקה, המתאפיינת בלבוש ילדותי וצבעי פסטל
תת-תרבות יפנית המקושרת לאופנוענים וכנופיות. בתפריט: חליפת טרנינג בשני חלקים הנלבשת ללא חולצה מתחת ונתחבת למגפיים גבוהים, סרטי ראש ומעילים צבאיים.
סטייל אנדרוגיני המזוהה עם אמנים וכולל איפור משוגע, סגנון שיער ייחודי ותלבושות מופרעות.

הסגנון המזוהה ביותר עם אופנת הרחוב ביפן. מכונה כך על שם המגזין שתיעד את התפתחות הסגנון, . Fruits העיקרון פשוט: מיקס אנד מאץ' של כמה שיותר שכבות וצבעים נועזים, רצוי בשילוב עם צבעי שיער לא קונבנציונליים.
קיצור של "תלבושות משחק תפקידים" באנגלית, המבוסס על חיקוי מכף רגל ועד ראש של דמויות מנגה, כוכבי פופ או דמויות מסרטים.