ארקיע עותרת שוב נגד טיסות אל על לאילת
בעתירה שהגישה היום חברת התעופה נגד ההיתר שניתן לאל על להפעיל טיסות לאילת היא טוענת: שיקולי שר התחבורה אינם ענייניים אלא פוליטיים, ויביאו רק נזקים לציבור הישראלי

"שיקולי השר פוליטיים". ארקיע צילום: רויטרס
בעתירה, שהוגשה באמצעות עורכי הדין נרי ירקוני (לשעבר מנהל רשות התעופה), משה לשם ודרור שטרום (לשעבר הממונה על ההגבלים העסקיים) טוענת עוד ארקיע, כי באחרונה קבע הגורם הממשלתי התעופתי הבכיר ביותר בישראל, מנהל רשות התעופה, כי "במצב הנוכחי חברת אל על יכולה להטיס תיירים בקו לאילת במסגרת Stop Over (חניית ביניים בטיסה בינלאומית), כך שמענה להובלת תיירים קיים גם היום. בכך (במתן ההיתר) תיפגע רמת השירות לנוסע ותצטמצם התחרות על כל המשתמע מכך".
כזכור, בג"צ דחה את עתירתה הקודמת של ארקיע בעניין זה, בטענה ששר התחבורה טרם גיבש החלטה סופית באותה העת, וקבע שלאחר שתתקבל
החלטה זו יינתנו לחברה 30 יום להגשת הבג"צ מחדש.
לדברי ארקיע שר התחבורה התיר לאל על, אשר נהנית מהטבות מופלגות בנתב"ג במחירי האגרות והדלק, להשתלט בלא כל מכרז על הקו לאילת, וזאת ללא שום צורך. ארקיע סבורה שקיימת תחרות בקו בין ארקיע לישראייר על כיס הנוסעים הישראלים, ואילו את התיירים יכולה אל על ממילא להטיס לאילת כאוות רצונה.
לדברי ארקיע, העילה האמיתית לבקשת אל על לטוס לאילת הינה תחילת טיסות ארקיע לפריז, שהיוו את התחרות הראשונה של ארקיע באל על. זאת, לאחר שארקיע קיבלה לכל אורך הדרך, לטענתה, רק את ה"שאריות" של קווי הטיסה בדמות זכויות טיסה ל"יעדים אקזוטיים".
אל על, לדברי ארקיע, איימה על ארקיע שאם תמשיך להתחרות בה בקו לפריז תכה בה "בבטן הרכה" - בקו לאילת. אמרה ואכן עשתה. מתן גושפנקא חוקית להתנהלות זו תביא לחיסול כל סיכוי לקיום תחרות אמיתית בישראל, טוענת ארקיע, ולפיכך מבקשת לעכב את הפעילות המתוכננת של אל על (שמועדה אינו ידוע) עד אשר יתקיים הדיון בבג"צ.