מגרש המשחקים של ישראל: תוכנית הקיץ של עמותת התיירות תל אביב
עמותת התיירות תל אביב-יפו הציגה תכנית עבודה לשנת 2010. בתכנון: סיורים מסקרנים כמו "מיומנה של רווקה תל אביבית" ותיחזוק התיירות ההומוסקסואלית מאירופה

מלון הילטון בתל אביב צילום: ראובן קסטרו
עמותת התיירות תל אביב-יפו הציגה תכנית עבודה לשנת 2010 תחת הכותרת TEL AVIV-YAFO- ISRAEL'S PLAYGROUND - "תל אביב יפו - מגרש המשחקים של ישראל".
אתי גרגיר, מנכ"ל העמותה אמרה היום (יום א') במסיבת עיתונאים כי בשנת 2009 נרשמו כ-2 מיליון לינות של תיירים בתל אביב. "מטרת התכנית הינה לחזק את התדמית החיובית של תל אביב בעולם כיעד תיירותי מוביל, וכפועל יוצא להביא לעליה של 20% במספר התיירים המגיעים לעיר"
עוד נמסר, כי בימים אלה משיקה העמותה 36 סיורי חוויה המותאמים למגוון טעמים וגילאים, ביניהם סיורים מומחזים, סיורי טעימות, סיורי ילדים, סיורים על גלגלים ועוד. לתיירים מוצעים סיורי חינם באנגלית. המגוון העשיר של הסיורים הביא בשנת 2009 לגידול של 33% במספר המסיירים לעומת שנת 2007. סה"כ סיירו בשנת 2009 60,000 איש לעומת 44,000 איש ב-2007 ו- 51,000 ב-2008.
בין הסיורים החדשים שמשיקה העמותה: מיומנה של רווקה תל אביבית, שבת בבוקר יום יפה (סיור משירי אריק איינשטיין), החברים מרחוב ביאליק - סיור מומחז, גלינג גלינג - תל אביב על אופניים, סיור-ציור ביפו, לא יאומן כי יסופר, תעביר את החומוס - על אנשים ומאכלים בתל אביב, ועוד.
פתיחת עונת התיירות-
תחל רשמית ב-16.4.10 במגוון אירועי חוף, כולל תגבור מספר הסיורים, אירועי מוסיקה וספורט בחופים, הפעלת לשכות מידע ניידות על סאגווי על ציר הטיילת וחלוקת חומר הסברה תיירותי.
במקביל, תושק לראשונה בישראל אפליקציה תיירותית בשפה האנגלית של העיר לאייפון. המדריך הסלולארי יכיל סיורים, מוזיאונים, מלונות, מסעדות, בתי קפה וברים - ומכיוון שתרבות ואמנות הם ה- D.N.A של תל אביב תכיל האפליקציה של העמותה מידע מעודכן בנושא אירועים משתנים, לטובת כל תייר המגיע לעיר ומבקש ליהנות מהשפע התרבותי שלה .
במהלך אפריל תשיק העמותה גם אתר אינטרנט בעברית שיתן את כל המידע בנושאים תיירותיים מובהקים כמו אירועי תרבות, סיורים, מתחמי תיירות ותרבות (דוגמת מתחם התחנה, נמל תל אביב, נמל יפו, נוה צדק, לב תל אביב, שדרות רוטשילד וכיו"ב), מוזיאונים, חופים, תיירות ירוקה, חיי לילה, מנוע להזמנת מלונות, מסעדות, ילדים ותוכן גולשים.
אתר התיירות באנגלית ישודרג ויתווסף בו לוח אירועים תלת שנתי ותוכן גולשים.
העמותה לתיירות רואה בנושא התיירות הגאה מנוע נוסף להבאת תיירות איכותית לעיר. בשל כך תכלול השנה העמותה בתכנית העבודה גם שיווק ממוקד לתייר הגאה בהתמקדות באנגליה וגרמניה.