לא רק קנגורו: 10 הדברים הכי שווים מאוסטרליה

השבוע חגגה אוסטרליה 222 שנה ואנחנו עושים לה כבוד. קבלו את עשרת הדברים הכי שווים שיצאו מהיבשת: הדוגמנית, הכוכבים, הג'ינס, הקרם, המגפיים, הירחון, הקינוח, הסרטים והבמאים

פלורה צפובסקי | 29/1/2010 8:30 הוסף תגובה הדפס כתבה כתוב לעורך שלח לחבר
הפנים: ג'מה וורד

ילידת פרת' הגבעולית, שהחליפה את קייט מוס בקמפיין האייקוני לבושם Obsession של קלווין קליין, תפסה את המעצבים והצלמים לא מוכנים כאשר פרצה לתודעה בשנת 2003, בהיותה בת 16, בפרויקט מצולם ל"ווג" האמריקאי שתיעד את תשע ה"איט גירלס" של התקופה.

תווי הפנים החייזריים והפרופורציות הייחודיות של וורד, שבלטו בתקופה ההיא על רקע שליטתן של

אמזונות שופעות בהנהלת ג'יזל בונדשן, סללו את הדרך לסדרה של דוגמניות בובתיות ושבריריות כמו לילי קול וג'סיקה סטאם. עד 2008 וורד חרשה את כל המסלולים והשערים האפשריים, אך בנובמבר 2009 הופיעה בצהובונים בתמונות החושפות קילוגרמים עודפים - השמנה שנקשרה בתקשורת לאבל על מותו של הית' לדג'ר, "ידיד טוב". וורד צפויה לחזור לדגמן השנה.

צילום: גטי אימג'ס
ג'מה וורד. נתנה פייט לדוגמניות החזקות צילום: גטי אימג'ס
הירחון: Frankie

המגזין שהוא ההוכחה המוחצת לכך שגם התשוקות האזוטריות ביותר יכולות להפוך למוצר מצליח. Frankie ראה אור לראשונה באוקטובר 2004, אחרי שהצמד לואיז בניסטר ולרה בורק החליט להנפיק אלטרנטיבה להיצע המגזינים הקיים.

טקסטים כנים של כותבים אוסטרליים צעירים בנושאים כמו "המכונית הראשונה שלי", הפקות אופנה יוצאות דופן, פוסטר של אמן גראפי לתלישה בכל גיליון, מדורים קומיים שמקטלגים עוגיות ומשחות שיניים, וגרפיקה שקורצת למלאכת יד ורטרו - יצרו תמהיל של קוליות ותמימות שהתחבב על קוראים רבים ברחבי העולם. בישראל תמצאו את Frankie ב-"עולם הירחונים" בדיזנגוף סנטר, תל אביב.

שער המגזין
Frankie. תשוקות נסתרות שער המגזין
הקאלט: "פריסילה מלכת המדבר" ו"חתונתה של מיוריאל"

שניים מהגילטי-פלז'רס האולטימטיביים של כל הזמנים חוגגים, באופן שונה לחלוטין, את האנדרדוג והאאוטסיידר, ולא בוחלים בשירה, תלבושות הזויות ותרחישים בלתי נשכחים. הצוות של "פריסילה", המורכב משתי מלכות דראג וטרנסג'נדר, חוצה את מרכז אוסטרליה בדרך להופעת דראג, בזמן שהרווקה העגלגלה מיוריאל (טוני קולט, שהצטמקה מאז משמעותית) מודדת שמלות כלה ללא חתן בעיירה נידחת ומחכה לאחד והיחיד שיציל אותה מהפרברים, השעמום והמשפחה המטורפת שלה. הגברים הרגישים מהמדבר רוקדים, ואילו מיוריאל וחברתה מתנסות במחרוזת שירי "אבבא" בנופש לרווקות. דמויות צבעוניות, הומור ייחודי וטונות של כנות כובשת, הופכים את שני הסרטים הנהדרים האלה לקלאסיקות קאמפ מושלמות שמסרבות להתיישן.

כרזת הסרט
פרסיליה מלכת המדבר. השחרור של אוסטרליה כרזת הסרט
הנעליים: מגפי UGG

המגפיים הכה נוחים זכו לאינספור חיקויים ולסטטוס של פריט חובה, מאז רגע התהילה לו זכו בזכות קייט מוס. במה שנראה כמו התגשמות חלומו של כל יחצן, בתקופת ההיריון מוס התהלכה במגפיים הרכים, העשויים עור וצמר כבשים, בכל מקום, וטענה שאלה הנעליים היחידות שהיא יכולה לנעול. אומנם הן נמצאות בשוק כבר מעל 30 שנה, אך הצבעים הקלאסיים מפנים אט אט את מקומם לירוק זרחני, ורוד ושחור מבריק, שבטח ימצא חן בעיני מוס בהיריון הבא. בארץ תוכלו לאתר את ה-UGG שלכם ברשת נעלי "קומפורט".

צילום: יחסי ציבור
נעים בתוך צמר כבשים. מגפי UGG צילום: יחסי ציבור
הרומנטיקנים: ג'יין קמפיון ובאז לורמן

הבמאי האוסטרלי והבמאית ילידת ניו זילנד, שלמדה קולנוע באוסטרליה וחיה כיום בסידני, הביאו אל מסכי הקולנוע כמה מהסרטים התקופתיים הרומנטיים והאפיים של עשרים השנים האחרונות. ב-1993 קמפיון בת ה-55 ביימה את "הפסנתר", שגילה לעולם את אנה פקווין הקטנה, כיום כוכבת לוהטת בסדרה "דם אמיתי". ב-2003 התעוזה שלה מיקמה את מג ראיין בתפקיד סקסי במיוחד בסרט "תשוקה חותכת", וב-2009 עלתה למסכים דרמה תקופתית נוספת של הבמאית, "כוכב בהיר", ששופכת אור על חייו של המשורר הרומנטי ג'ון קיטס.

בגזרה של לורמן, 47, נרשמו האדפטציה הקצבית ל"רומיאו וגוליה" עם קלייר דיינס ולאונרדו דיקפריו (1996), הלהיט עתיר הכוכבים "מולן רוז'" (2001) וההפקה היוקרתית "אוסטרליה" (2008). כרגע, מגע הקסם שלו מיושם בפרויקט הסודי "גטסבי הגדול".

הרומנטיקה של ג'ין קמפיון, מתוך הסרט 'כוכב בהיר'
היצוא הלוהט: יו ג'קמן וקיילי מינו

יליד סידני הכובש ופצצת המין ממלבורן הם הדבר הכי שווה שיצא מהיבשת, אחרי שמל גיבסון התחרפן לנו, ראסל קרואו הזניח את הגוף ההורס של ימי "גלדיאטור" וניקול קידמן שיעממה אותנו באופן רשמי. ג'קמן, 41, שיש הטוענים שלא ממש מייצג את הגבר האוסטרלי הממוצע, התחיל את הקריירה שלו בהוליווד ב-2001, בסרט "קייט וליאופולד" לצד מג ראיין. מאז הוא התבסס בתפקידי אקשן שמצריכים חשיפת קוביות ואטיטיוד קשוח, בעיקר בסדרת סרטי X מן.

אחרי של גיבסון התחרפן. יו ג'קמן
אחרי של גיבסון התחרפן. יו ג'קמן צילום: גטי אימג'ס
"בגזרה הנשית, הקאמבק של מינו, 41, שהפכה משחקנית תמימה באופרות סבון ע'ע שכנים שכנים) ונערה מתולתלת ששרה Locomotion, למלכת להיטים שכבשה את MTV עם I can't get you out of my head, הוכיח סופית שקיילי יש רק אחת.

הקאמבק השני שלה, לאחר היעלמות ממושכת בשל התמודדות עם סרטן השד, תועד בריאיון אינטימי במגזין Elle הבריטי ולווה בתמונות שצילם קארל לאגרפלד בכבודו ובעצמו. בימים אלה היא עובדת על אלבום חדש וקרוב לוודאי שגם על הפתעות תדמיתיות נוספות.

צילום: גטי אימג'ס
קיילי מינוג. מילדה מאוהבת לחיית קליפים סקסית צילום: גטי אימג'ס
הקרם: Aesop

מיזם קטן שהתחיל במלבורן ב-1987, הפך עם השנים למעצמה רבת סניפים והשפעה, כולל נוכחות בבתי הכולבו היוקרתיים בעולם וסניף ברחוב Mount האופנתי בלונדון, מטר מהבוטיקים של "לנוון" ו-"מארק ג'ייקובס".

המוצרים של חברת הקוסמטיקה מגיעים באריזות מינימליסטיות בשחור-לבן, המזכירות אריזות תרופות ומסגירות את ההקפדה הקלינית על רכיבי הקרמים והסרומים, העשויים מחומרים טבעיים ונטולי חומרי צבע וריח. הבקבוקים הקטנים של Aesop מככבים, בין היתר, ברשימות החובה של עורכות מגזינים שספק אם ביקרו אי פעם ביבשת הרחוקה.

צילום: יחסי ציבור
Aesop. הקרם הנכון של היבשת צילום: יחסי ציבור
הג'ינס: Sass & Bide

לא בטוח שזוג המעצבות שרה-ג'יין קלארק והיידי מידלטון חלמו על הכרה בינלאומית והשתתפות בשבוע האופנה בלונדון ובניו יורק, כשהגו את מותג הדנים שלהן ב-1999 וניסו לפרוץ בעזרת דוכן שהקימו בפורטובלו מרקט בלונדון. אבל הסלבס חשבו אחרת, והמותג היצירתי הוא התרומה המשמעותית ביותר של אוסטרליה לאופנה העולמית, כשהדוגמנית אגנס דין, השחקן ראסל ברנד ואושיות נוספות נדחקות לסקיני ג'ינס של המותג כדי ללכת למכולת.

הקינוח: פבלובה

שכבות אווריריות של מרנג, קצפת ופירות - זו ההשראה הקולינרית שעוררה הבלרינה המפורסמת אנה פבלובה בסיבוב ההופעות שלה באוסטרליה ובניו זילנד בשנות ה-20. השאלה הגדולה: למי מגיעות זכויות היוצרים? הקינוח האלגנטי אחראי למחלוקת ארוכת שנים בנוגע לארץ מוצאו - הניו זילנדים טוענים לכתר ומשלבים את הפבלובה במחקרים אנתרופולוגיים, שעה שהאוסטרלים לא מוותרים ומציגים כראיה מתכונים מירחוני בישול ישנים. לנו זה לא משנה, העיקר שהטעם שמימי.

צילום: יחסי ציבור
לא ברור מי התחיל, העיקר שהקינוח שמימי. פבלובה צילום: יחסי ציבור
המוח: מארק ניוסון

המעצב התעשייתי המצליח שעבד בטוקיו והציג במוזיאון העיצוב בלונדון, עשה לעצמו שם עולמי בזכות רהיטי המתכת העתידניים שלו והשתתף בפרויקטים ברחבי העולם. החותם הייחודי שלו מוטבע על דגם 021C העתידני של "פורד", על הרהיטים של מותג היוקרה Cappellini ועל עיצוב הפנים של מסעדת The Lever House בניו יורק. ניוסון, 46, שנבחר בשנת 2005 כאחד ממאה האנשים המשפיעים של מגזין Time, טוען שדווקא היעדר מסורת עיצוב ארוכת שנים באוסטרליה גרם לו להרגיש חופשי ליצור מה שמתחשק לו.

כל המבזקים של nrgמעריב לסלולרי שלך

תגובות

טוען תגובות... נא להמתין לטעינת התגובות
מעדכן תגובות...

פייסבוק

פורומים

כותרות קודמות
כותרות נוספות
;
תפוז אנשים