תביעה נגד "השטיח המעופף": מועדי הטיסות שקריים

נוסעים שקנו חבילות נופש הגישו תביעה ייצוגית וטוענים: החברה מכרה טיסות במועדים לא אמיתיים, וה"איחורים" שחלו בהן לאחר מכן היו למעשה זמן הטיסה המקורי

ענת שיחור-אהרונסון | 6/1/2010 17:41 הוסף תגובה הדפס כתבה כתוב לעורך שלח לחבר
 
האיחורים שלא היו?
האיחורים שלא היו? צילום: יוסי אלוני

תביעה ייצוגית כנגד חברת התיירות "השטיח המעופף" הוגשה היום בגין שיווק ומכירת טיסות שכר שמועדיהן פיקטיביים. לטענת התובעים, החברה נקבה במועדי טיסות שקריים כדי למכור את הטיסות  בקלות ללקוחות, ו"איחורים" שחלו בטיסות אלה לאחר מכן, היו למעשה המראת הטיסה במועד המקורי שנקבע.

בתביעה, שהוגשה לביהמ"ש המחוזי מרכז בפתח תקווה על ידי בני הזוג ענת ודן גינר, באמצעות עוה"ד רונן עדיני, נרי ירקוני ואהוד אבירם, נטען כי "השטיח המעופף" מכרה, שיווקה ופירסמה את הטיסות, כאשר היא יודעת שהמועד הנקוב בפרסומיה ובכרטיסי הטיסה הינו מועד שקרי, וזאת כדי "ללכוד" את הלקוחות, על מנת שיזמינו את הטיסות וחבילות הנופש שלכאורה נקבעו לשעות נוחות.

התובעים טוענים, כי אין מדובר במקרה חד פעמי או נקודתי אלא בשיטת פעולה מכוונת ועקבית, שנועדה להטעות את ציבור הלקוחות. באופן זה יכולה המשיבה לדרוש מחירים גבוהים יותר עבור כרטיסי הטיסה, או "ללכוד" בחכתה לקוחות, אשר אילו היו יודעים את מועדי הטיסות האמיתיים, כלל לא היו מסכימים לרכוש או לשלם את המחיר הנדרש. 
"החברה נהגה בחוסר תום לב"

התובעים רכשו בחודש יוני 2009 מהחברה חבילת נופש לאי כרתים שביוון, שכללה טיסות הלוך ושוב ואירוח בן שלושה לילות בבית מלון באי.

הן הטיסה מהארץ והן הטיסה חזרה לא התקיימו במועד שצויין, אלא באיחור, ולטענת התובעים - לא במקרה. בבירור שערכו מול רשות שדות התעופה גילו בני הזוג כי השעות בהן התקיימו לבסוף הטיסות  לא השתנה מעולם, והיה זהה למועד שתוכנן מראש, ואשר נמסר לחברת השטיח המעופף. החברה, לטענתם, לא גילתה מידע זה ללקוחות משום שהשעות האמיתיות של הטיסות לא היו אטרקטיביות. במקום זאת, לפי הטענה, היא הטעתה את לקוחותיה, ומסרה להם נתונים שקריים, ביודעין, באשר לשעות הטיסות.

על פי התביעה, הפרה החברה את החובות המוטלים עליה ביחסי עוסק-צרכן וניצלה את כוחה העדיף ואת פערי המידע שבינה ובין לקוחותיה לגבי טיב העסקה ושוויה הראוי. נטען, כי החברה פגעה באוטונומיה של לקוחותיה לשקול

על בסיס המידע המלא והנכון אם ברצונם להתקשר עמה, נהגה בחוסר תום לב, הפרה את חוזה ההתקשרות וגרמה להם אי-נוחות ועוגמת נפש.

התובעים ביקשו מבית המשפט לקבוע, שחבר הקבוצה בתביעה ייצוגית זו יהיה כל מי שרכש מהחברה בשבע השנים האחרונות כרטיס טיסה או חבילת נופש הכוללת כרטיס טיסה, אשר מועד ההמראה שהיה נקוב בו היה פיקטיבי, במובן זה שהיה שונה ממועד ההמראה הנכון, כפי שתואם בין המוביל האווירי ובין רשויות התעופה בישראל, למעט מקרים בהם שינוי מועד ההמראה אירע לאחר מועד הנפקת כרטיס הטיסה ונבע מאילוצים שאינם תלויים ב"שטיח המעופף".  

לפי הערכת התובעים, כוללת קבוצת התובעים הפוטנציאלית עשרות אלפי ואולי אף מאות אלפי לקוחות, כפי שעולה מנתונים שהחברה עצמה מציינת באתר האינטרנט שלה, באשר לנתח השוק שלה.

תגובת השטיח המעופף: "טרם קבלנו את התביעה וכשנקבל אותה נגיב".



כל המבזקים של nrgמעריב לסלולרי שלך

תגובות

טוען תגובות... נא להמתין לטעינת התגובות
מעדכן תגובות...

עוד ב''תיירות בארץ''

כותרות קודמות
כותרות נוספות

פייסבוק

פורומים

כותרות קודמות
כותרות נוספות
;
תפוז אנשים