10 ב-2010: הדברים שאתם חייבים לעשות
העשירייה הפותחת של השנה החדשה כוללת תערוכה, סרט, שופינג, אג'נדה, אתר אינטרנט, מתחם, אירוע, ניחוח, טרנד וסדרת טלוויזיה שאתם פשוט חייבים להכיר. כך תישארו עם אצבע על הדופק
התערוכה השנתית במכון התלבושות של מוזיאון המטרופוליטן, מעוררת מדי שנה באז גדול בתעשיית האופנה. השנה, הנושא הוא American Woman: Fashioning a National Identity (אישה אמריקאית: אופנה וזהות לאומית), ולא במקרה. אפקט "אובמה" מחזיר את הגברת הראשונה למרכז הבמה, ומישל אובמה היא ללא ספק אישה חזקה ודעתנית שבוחרת לבטא את עצמה גם באמצעות הבגדים שהיא לובשת. וכך, גם התערוכה בוחנת את האופן שבו נתפסה האישה האמריקאית המודרנית מ-1890 עד 1940 דרך הבגדים
התצלומים של הנשים בתערוכה חושפים כיצד הנהיגו נשים אמריקאיות מהפכות לבוש, ששיקפו את השחרור שלהן בתחום הפוליטי, החברתי והמיני. כדוגמה, מציגה התערוכה תמונות של נשים מתחילת המאה הקודמת, שכונו "נערות גיבסון" והיו הביטוי המודרני הראשון לאידיאל היופי האמריקאי. הן היו גבוהות ורזות, אך בעלות חזה שופע וקימורים והן טרם הספיקו להשתחרר משמלות מחוך. אגב, מאידיאל היופי של "נערות גיבסון", צמחה הדמות של "וונדרבוומן". פתיחה: 5 במאי 2010.

האופנה כיכבה בלא מעט סרטים שיצאו ב-2009, ולפי התחזית גם 2010 צפויה להיות מלאה בסטייל. הבמאי רידלי סקוט עדיין בשלבי עבודה ראשוניים על סרט שיעסוק בתככים בבית האופנה "גוצ'י", אבל עוד קודם לכן נוחת אצלנו Nine, מחזמר הוליוודי עתיר תקציב בו מככב מקבץ מרשים של מגהבסטארס: קייט הדסון, מריון קוטיאר, פנלופה קרוז, פרגי, ג'ודי דנץ' וסופיה לורן האגדית.
ברוח הסגנון האיטלקי המוחצן, תוכלו לראות את הכוכבות בשמלות ערב שהן לא פחות מיצירות מופת משובצות באבני סברובסקי ובחרוזים, בשב מלות פרנזים ובהרבה מחוכים סקסיים. מעצבת התלבושות סיפרה כי עבור הדמות שמגלמת קרוז, למשל, "המטרה הייתה ליצור תלבושות כל כך מוגזמות ומוחצנות, כמעט מביכות, לפגישת רומן סודית".
המחזמר מבוסס על סרטו האוטוביוגרפי של פדריקו פליני,"8½", ומגולל את סיפורו של גווידו קונטיני (דניאל דייבלואיס), במאי קולנוע איטלקי בשנות ה-60, החווה משבר יצירתי ואישי ונע בין הנשים הרבות בחייו. גם דייב לואיס לא נשאר מקופח מבחינת הסטייל והצמד דולצ'ה וגבאנה מגיח להופעת אורח קצרה. החל מה-7 בינואר, בבתי הקולנוע של "רב-חן".

פתיחת סניף של ענקית האופנה השבדית H&M היא כבר עניין שבשגרה, אבל אצלנו היא מעוררת התרגשות אפילו יותר מהגעתו של האייפון. שלטי הענק כבר פרוסים בקומה השנייה של קניון עזריאלי, שם ייפתח הסניף הישראלי הראשון, במרץ 2010.
הרשת, שחרתה על דגלה בגדים טרנדיים במחירים עממיים ושיתופי פעולה עם מעצבים בין-לאומיים, לבטח תייצר מציאות חדשה מבחינת רמת המחירים, כזו שנצפה לפגוש גם כשנעשה שופינג ברשתות אחרות. למה שגבר ישלם 140 שקל על חגורה ב"זארה" או ב"קסטרו", אם הוא יכול לקנות אותה ב-70 שקל ואף פחות מזה, ב-H&M? על התשובה לשאלה כבר עמלות הרשתות המתחרות, שעובדות על הוזלת עלויות הייצור כדי לעמוד בתחרות.
הרעיון מאחורי האופנה המהירה של H&M הוא ייצור זול, הגעה מהירה של המוצרים למדפים ותחלופה גבוהה של הסחורה, כך שהצרכן ימצא בכל ביקור שלו בחנות מוצרים חדשים על המדף. אבל איך שלא תסתכלו על זה, מישהו משלם את המחיר על זה שאנחנו קונים את החולצות שלנו יותר בזול.

ועידת האקלים העולמית שננעלה בסוף החודש בקופנהגן, לא הצליחה לייצר הבנות חדשות בין מנהיגי העולם בתחום איכות הסביבה. תעשיית האופנה הנורדית ניצלה את האירוע וערכה גם היא ועידה, שעסקה ב"אופנה אתית" - שימוש בחומרים ממוחזרים, צרכנות נבונה, סחר הוגן, תהליכי ייצור ידידותיים לסביבה ועוד.
גם ב-2010, ממשיכה המגמה הירוקה להיות טרנד-על באופנה. וזאת, למול המשך הייצור המסיבי של רשתות האופנה, שמנפיקות בגדים שנראים ממש טוב במחירים ממש זולים, דבר שמקל עלינו להחליף אותם בחדשים כבר אחרי עונה אחת. רק הקיץ ראינו איך הגומי ממקם את עצמו כחומר לגיטימי לנעליים ולסנדלים, והצפי הוא שגם בשנה הבאה יגדל השימוש בחומרי גלם חדשים וממוחזרים.
גם בתעשייה המקומית קיימת נכונות לייצר לבגדים ערך מוסף. ב"קום איל פו", למשל , השיקו החורף את "אקולוגיה: מיני-קולקציה של בגדים ממוחזרים לשעות הפנאי. רשתות נוספות ירחיבו את השימוש בתיקי בד רב שימושיים כדי לשפר את התדמית שלהן, ואולי אפילו נראה מותג ירוק חדש שנכנס לשוק המקומי.

באפריל הקרוב יושק סופסוף מתחם "התחנה" המסקרן, הממוקם בפאתי נווה צדק, במקום בו פעלה מסילת הברזל שהובילה סחורות מיפו לירושלים בסוף המאה ה-19. שחזור המתחם, שיוקם בשיתוף קבוצת "עזרה וביצרון", ושימור המבנים ההיסטוריים שלו בוודאי יעניקו ערך מוסף למה שעתיד להיות אזור בילוי עם אופי של בוטיק.
אין ספק כי מרכזי קניות ובילוי פתוחים מתאימים לאקלים הישראלי ולתרבות הצריכה המקומית, אך גם בארצות הברית, ממלכת הקניונים הסגורים, חל שינוי: בשנתיים האחרונות 200 מתוך 4,000 הקניונים הגדולים נסגרו, ומסתמן כי מרכזי בילוי פתוחים ואינטימיים יותר, הם הדבר החם ל-2010.
ואם נחזור למתחם "התחנה", את החלק האופנתי במקום יאכלסו חנויות כמו יוסף, נעמה בצלאל, עידו רקנאטי, רונן חן ו"רזילי", לצד חנות הדגל של מותג הבייסיק "אמריקן וינטג'". אירועי אמנות כבר התקיימו במקום בשנה החולפת, ועם המיקום האטרקטיבי מול הטיילת, נראה כי המתחם הוא שינוי מרענן בנוף הקניות המקומי.
משחקי שקיפויות בחולצות ובשמלות שחושפות חזיות מבצבצות, או תחרות שחושפות חלקים בגוף הנשי שבדרך כלל נשארים מכוסים, בלטו מאוד ב-2009. ריהאנה וליידי גאגא אימצו את הטרנד ולקחו אותו, כל אחת בדרכה, למקומות קיצוניים יותר: האחת מככבת עם מחוכים צמודים והאחרת מפזזת בבגדי גוף בלבד.
גם ב-2010, ההלבשה התחתונה ממשיכה להפגין נוכחות בולטת, שחודרת למלב תחה היומיומית. מארק ג'ייקובס, למשל, שלח אל המסלול דוגמניות במכנסונים בגזרה גבוהה שדמו יותר לתחתונים, בשילוב תחרות ורשתות; ואילו ב-"3.1 פיליפ לים" נצפו בקולקציית הקיץ של 2010 מכנסיים קצרים בגזרה רפויה, עם סיומת תחרה. המראה הכללי אומנם נושק לרומנטי, אבל ממש לא מתקתק. אמצו אותו בחום.

שחקני כדורגל כבר מזמן חצו את הקו שמוביל מהאצטדיון לכיוון מדורי האופנה והרכילות. גם מי שלא ממש אוהב כדורגל, לא יכול להתעלם מהמונדיאל המגיע אלינו אחת לארבע שנים והופך את הקיץ שלנו לפסטיבל של משחקים, גולים ושמות חדשים שנכנסים אל חיינו בסערה. הפעם, לראשונה, המונדיאל יתקיים ביבשת אפריקה, או ליתר דיוק בדרום אפריקה.
ביוני הקרוב, כולנו לפתע נדע שדידייה דרוגבה הוא חלוץ נבחרת חוף השנהב, שנבחרת אוסטרליה משחקת בצהוב ושהתלבושות הכחולות הצמודות של האיטלקים עוצבו על ידי "דולצ'ה וגבאנה". " איפה רואים הערב את המשחק?", הוא משפט שיהפוך לשיחת היום וגם מי שלא יודעת מה זה נבדל, תתוודע לאכזריותם של הפנדלים. אז תרצו או לא, הקיץ הזה נבלה שעות רבות בצפייה ב-22 גברים רצים אחרי כדור, רצוי בליווי אבטיח וגבינה בולגרית. 11 ביוני 2010.
בארצות הברית, בריטניה ויפן, רכישת בגדים באינטרנט היא סיפור הצלחה מסחרר. השוק ממשיך לצמוח, וגם בשנת מיתון חנויות האופנה הווירטואליות רשמו עליות מרשימות ברווחים.
כשחושבים על זה, מה יותר כיף מלשבת בבית מול המחשב, לשוטט באינטרנט ולהזמין על הדרך שמלה או זוג נעליים? כרגע לפחות, מספר האתרים המצומצם ששולח בגדים לארץ, בעלות משלוח גבוהה, מרתיע רבים מלבצע עסקאות און-ליין. וזאת למרות שספרים, מוצרי אלקטרוניקה ובגדי ילדים אנחנו כבר קונים באמצעות המחשב.
כך או כך, רשתות "גאפ" ו"מנגו" צפויות לפתוח לצרב כן הישראלי חנויות וירטואליות, וגם בתעשייה המקומית מתחילים לראות ניצנים ראשונים של הטרנד. כך למשל, מותג הבייסיק S.wear כבר שולח בגדים עד הבית, ואילו דניאלה להבי השיקה לאחרונה חנות מקוונת חדשה.
כשניקולא גסקייה רוקח בושם ראשון של "בלנסיאגה" מאז כניסתו למשרת המעצב הראשי, מדובר ללא ספק בסיבה לחגיגה, ולו משום שסופסוף נוכל להרשות לעצמנו לקנות יצירה שלו.
Balenciaga Paris צפוי לצאת בפברואר 2010 והמעצב העניק לבקבוק את אותה תשומת לב והקפדה לפרטים כאילו עיצב שמלת קוטור, וסיפר כי תהיה לו סילואטה אבסימטרית עם צבעוניות שקופה. גסקייה הגדיר את הניחוח כ"ריח פרחים לא רומנטי, המשלב מסורת עם טוויסט אורבני עכשווי".
את צילומי הקמפיין לבושם הפקיד בידי סטיבן מייזל, שצילם את שרלוט גינסבורג, חברתו הטובה והמוזה של המעצב הצרפתי.

תכונה ערה נרשמה בחדר הישיבות של חברת האופנה "האני", כשזאת החליטה לצלם את קטלוג הקיץ שלה באבונו הקילוסה שבאפריקה. רותם סלע ועידן חביב נבחרו להיות הפרזנטורים הראשיים של החברה ולהוביל את הקמפיין המדובר.
צוות של צלמים, מאפרים, דוגמנים וסטייליסטים נרגשים נסע עד לאפריקה כדי להפיק את הקטלוג של הקיץ. מדובר, כמובן, בסדרת הטלוויזיה המסקרנת "אבודים באפריקה", שתעלה למסכים בתחילת השנה (yes) ותעסוק במה שקורה כאשר חברת אופנה ישראלית נוסעת לצלם קטלוג באפריקה. לצד הכוכבים הראשיים, יגלם אורי פפר את תפקיד הצלם ומושיק גלאמין את המאפר. מה כבר יכול להשתבש, אתם שואלים את עצמכם? חכו ותראו.








נא להמתין לטעינת התגובות



