הארונות של נינה: מה עבר על נינט בעשור האחרון
הרבה מהפכים עברו על נינט מאז הפציעה לחיינו בתחילת העשור. הסטייליסט הצמוד גדי אלימלך מסביר איך הפך לוק הבת של השכן למראה הרוקיסטית הבועטת ודורין אטיאס מחלקת ציונים
הכוכב התמים על הגופייה שעיצבה טובל'ה לא רמז על הטירוף שבפתח. חיילת אחת מקריית גת הפכה לכוכב נולד ומאמי לאומית במחי "ערב טוב ניצנים" וים של דמעות. שש שנים אחר כך, נינט היא אייקון והסטייליסט הצמוד מזועזע מימים עברו. מה שקורה בניצנים, שיישאר בניצנים.
גדי אלימלך: "אין ספק שזה היה בגד חסר טעם ודי לא מחמיא, בזרועות וברגליים. 'כוכב נולד' הייתה אז עדיין תחרות ראשונית שאף אחד לא ידע מה לעשות איתה, ושלושת הפיינליסטים בניצנים נראו פשוט איום ונורא. לפחות הם השתפרו מאז".
ודורין אטיאס מוסיפה: "זה התפקיד שלנו, להפוך כוכבי ריאליטי לסינדרלות, אחרת לא נוכל להזדהות איתם ולהתגאות בהם. היום נינט היא שילוב של הטעם שלה ושל גדי אלימלך, אבל אני מאמינה שהרוב זה גדי. היא בחורה צעירה והטעם מתחיל להתייצב רק בסביבות גיל 29. חוץ מזה, תמיד בעייתי כששני אנשים מחליטים איך מישהו אחד ייראה".

נינט מציצה מעל דפיו של כל מגזין רענן, הבת המתוקה והמוכשרת של השכן שאף פעם לא היה לנו. התלבושות פשוטות, הנמשים כובשים ו"השיר שלנו" יוצאת לדרך. באוניברסיטת בר-אילן מנתחים את ה"נינטיזם". תופעה .
גדי אלימלך: "כמה חודשים אחרי הזכייה, נינט ילדה מתוקה בשמלה פרחונית פשוטה, לא הכי מחמיאה אומנם, אבל עדיין יש בזה משהו תמים ומתוק. זה לפני תקופתי, אנחנו עובדים יחד רק מ-2004, אבל היום לא הייתי מרשה לה לצאת ככה מהבית".
ודורין אטיאס מוסיפה: "יש שתי נינטיות: נינט מקריית גת עם השיער דבוק לקרקפת ונינט שהסטייליסט עשה. היא לעולם תחיה את הפיצול הזה. הסטייליסט משתנה ומתבגר עם השנים וגם האייקון משתנה ומתבגר. בחיבור הזה יש משהו אובססיבי בעיניי, אבל אין ספק שזה נוח-היא בחורה עסוקה, אין לה זמן לדאוג לעצמה לבגדים".

הסטייליסט גדי אלימלך נכנס לתמונה והמראה משתדרג בהתאם למעמד החדש: שמלות אווריריות ורומנטיות, אקססוריז עדינים ושיער מוקפד. הקילוגרמים נושרים ומתאימים את עצמם לשמלות המעצבים החדשות.
גדי אלימלך: "זו הייתה תקופה של סגנון רומנטי. שנינו מתחברים לוינטג', אוהבים לוק של שנות ה-20, מראה רך ונשי שמחמיא לה מאוד. היום היא יותר מתוחכמת, אבל מה שאני אוהב אצלה זה שאין השתדלות יתר ביומיום. היא יודעת להרכיב לוק קז'ואל מהארון האישי בבית ותדע לדפוק הופעה להשקה או להופעה כשצריך. כל הכוכבות שמתאפרות ומשתדלות לכבוד הפפראצי שאורבים להן בחוץ זה די מגוחך, אנשים עושים מזה ביג דיל ושוכחים שאנחנו לא הוליווד פה. לנינט אין את זה".
ודורין אטיאס מוסיפה: "רומנטית, רכה וענוגה. נינט היא אחת הנשים הכי יפות בארץ, בתקופה הזו היא הייתה פחות מודעת לעצמה והיא פשוט מהממת".

בהופעה בגמר "כוכב נולד 4" הוענק לנינט אלבום זהב על מכירות האלבום "יחפה", אולם עיקר תשומת הלב נסבה סביב הפוני החדש והלוק המתוחכם שהושקו על במת ניצנים. פונינט נולד.
גדי אלימלך: "שבועיים לפני ההופעה החלטתי שנעשה פוני, רציתי שזה יהיה מיוחד כי זו הייתה השקה של הדיסק וחשבתי שיהיה נכון ליצור לוק חדש, כמו שהחומרים חדשים. בז'קט, שעוצב על ידי מורין פרידמן-גוטמן כחלק מפרויקט גמר שנקרא "המספריים של אדוארד", התאהבתי בתצוגת הגמר של "שנקר". צירפתי לו חולצה ויקטוריאנית לבנה ומכנסי שבע-שמיניות. אני חושב שזה הלוק שדיברו עליו הכי הרבה, ראיינו אותי בכל מקום אפשרי על השינוי הגדול של נינט. זה קצת יצא מפרופורציות, בסך הכול נינט היא זמרת, כוכבת, היא צריכה להמציא את עצמה מחדש כל הזמן".
ודורין אטיאס מוסיפה: "היא הייתה חייבת לתת פה שואו, לדפוק הופעה שכו? לם ידברו עליה. הז'קט היה'וואו' ועשה את העבודה, הבגדים שמתחתיו שיעממו אותי למוות".

ההפתעה האמיתית ביום ההולדת שנינט ארגנה לבן הזוג, יהודה לוי, ב-2009 הייתה היא עצמה. בגד גוף שקוף סטרפלס מטאלי וכובע אחד כתום השאירו את משטרת האופנה חסרת אונים. הטוקבקיסטים, לעומת זאת, חגגו.
גדי אלימלך: "זה היה לוק חו"לי ומדליק. במקרה הזה נינט התלבשה לבד, פגשתי אותה במסיבה והערכתי אותה על התעוזה. אני מעדיף לעבוד עם מישהי שמעזה ומפתיעה, מאשר עם מישהי משעממת שהולכת על בטוח-שמלה שחורה קטנה ושיער מוחלק בפן. אני חייב לומר שיש לי בעיה
עם הטיפול בחזה, אני חושב שחזייה אחרת הייתה עושה את העבודה טוב יותר, אבל הכובע שקנינו יחד בלונדון הכי שיקי וטרנדי שיש.
התגובה להופעה הזו הייתה מטורפת, זה הופיע כאייטם בעיתונים הגדולים. קראו לזה "הפיצה של נינט", אבל אנחנו לא מתייחסים לביקורת, בטח שלא מפיהם של אנשים שאין להם מושג קלוש באופנה או בטעם באופן כללי. אין בארץ זמרות שמעזות ככה, נינט לא דופקת חשבון לאף אחד וזה כיף גדול בתור סטייליסט לעבוד עם אמנית בסדר גודל כזה".
ודורין אטיאס מוסיפה: "אני מתה על הכובע, אבל הבגדים הם בושה. ברצינות, את לא יכולה להרשות את זה לעצמך. זה לא אסתטי, לא מתאים ופשוט לא הגיוני שתתפוצצי בתוך הלייקרה הזו".

הרבה גבות הורמו כשנערת הרוק החדשה בשיכון תפסה גיטרה והתחילה לחרוך במות. ניטים, פאייטים וצלליות מעושנות הצטרפו לחגיגה וגרמו לנו לתהות: מה היה כאן קודם, הרוק שיק או הרוק מיוזיק?
גדי אלימלך: "לאנשים בארץ קשה לפרגן, אבל אמנים בחו"ל עושים את זה כבר שנים. אם מדונה שרה דיסקו אז ברור שהיא תלבש בגד גוף סגול סטייל שנות ה-80 וכמובן שרוקנרול אי אפשר לשיר עם שמלה קטנה ממשי ותחרה. נינט תמיד אהבה את הלוק הזה וקהל המעריצים שמכיר אותה לא הופתע, זה תמיד היה שם, רק לאנשים בבית שעדיין זוכרים לה את 'ים של דמעות' קשה לקבל את השינויים שהיא עברה.
נינט עושה מה שהיא רוצה. היא לא אוהבת טרנדים מאוסים, אז אני מביא לה דברים שעוד אין בחנויות ולפעמים זה קשה לעיכול. אני מביא כמה אופציות לבחור מתוכן והיא מביאה לזה גם את הטעם האישי שלה. בכל הנוגע לבגדים להופעות, אני נוטה להקשיב לה כי על הבמה היא חייבת להרגיש נוח. אני לא מתייפייף ולוקח את כל הקרדיט, יש לה טעם טוב ויש לנו דיאלוג טוב, אחרת זה לא היה עובד".
ודורין אטיאס מוסיפה: "זה מטריף אותי שהיא מנסה להגדיר את הקו המוזיקלי החדש דרך המלתחה. נו באמת. כשמירי מסיקה עושה קאבר לשיר ערבי היא דופקת תלבושת של רקדנית בטן?"

ברלין שוב חולקה לשניים: אלה שתהו מה לעזאזל עבר על נינט כשהיא החליטה לצאת לטקס ה-EMA של MTV בשיער שנראה כאילו הוכה על ידי ברק, ואלה שחשבו שמדובר בהברקה אופנתית של המאמי שמסרבת לקחת את עצמה ברצינות. באיזה צד אתם?
גדי אלימלך: "אנשים לא מבינים שנינט לא צריכה להתאמץ בשביל הרעש ויחסי הציבור, רודפים אחריה בין כה. את שתי התלבושות שהיא לבשה על השטיח האדום בברלין אני עיצבתי, ולשיער ולאיפור שכרנו מישהי מקומית שפשוט לא הבינה מה אנחנו רוצים. בתסרוקת הראשונה (א-סימטרי חצי אסוף) זה לא עבד, אפילו שזה התאים לטקס שלוקחים כזה קליל. בלוק השני (שאלימלך מגדיר כמוהוק גבוה בסגנון הבארוק, בעוד שאר העולם הגדיר כ"מחושמל", ד"ר) השיער התפזר מהרוח החזקה בדרך מהמלון לטקס, ועד שהגענו זה כבר לא נראה כמו שתכננו. זה לא מדע אטום, אנחנו משתעשעים. אנשים נוטים לשכוח שאחרי הכול אופנה אמורה להיות משהו כיפי. זה רק בגדים".
ודורין אטיאס מוסיפה: "היא ניסתה להיות מגניבה ואני חייבת לציין שזה היה מביך. שוב אותו דבר שקיים מאז הגמר של 'כוכב נולד' - הפער בין האישה לבין העטיפה, בין האמת לבין השקר, הוא כל כך גדול עד שנינט לא מסונכרנת עם עצמה. היא רצתה לדפוק הופעה מגניבה כמו ביונסה, גוון סטפאני ודומותיהן, כי אם לא בטקס של MTV בברלין אז מתי, אבל היא נראית כמו מוקיון. את רוצה לשדר מעטפת של'לא שמה זין'? סבבה , תיראי מגוחכת".

אחרי השיגעונות בברלין נינט החליטה להתמתן לקראת הבכורה של סרטה החדש "קירות". שמלת סטרפלס שחורה סולידית, שפתון אדום בוהק וקמצוץ לחץ דפקו הופעה למצלמות וזכו לחיבוק מאמא טייב.
גדי אלימלך: "יכולנו להביא שמלת ערב מטורפת, אבל אנחנו בארץ, אז הלכנו על משהו צעיר ומתאים לאירוע: שמלת סטרפלס עם פס ניטים של מעצב יפני צעיר מברלין, ז'קט של "ארמאני" ושיער חצי מוגבה-חצי משוחרר. אני נוטה להתעלם מביקורות, בכל מקרה חלק יגידו שזה נראה זוועה וחלק יגידו שהיא נראית מדהים. היא התרגשה וזה ניכר. בפרמיירה בחו"ל היא הרגישה יותר בנוח כי לא הכירו אותה, פה היא פתאום מגיעה בתור שחקנית קולנוע והסרט מוצג לפני החברים, המשפחה והתקשורת".
ודורין אטיאס מוסיפה: "נכון שלאנשים בארץ לא קל לפרגן, אבל האמת שלנינט אין טאץ'. הפער בין מי שאתה באמת לבין אנשי המקצוע לא יכול להתקיים, כי אז אתה מאבד את עצמך. מה שהיא לא תגיד, היא תוצאה של מוח אחר".

פונינט, קרחטייב ושאר המצאות. איך הפכה נינט למובילת טרנדים בענייני שיער ולמה זה לא עובד גם על ארון הבגדים?
גדי אלימלך: "בתקופת הפוני כולן רצו תספורת'כמו של נינט', ואז היו קרחת, קארה - היא לא משעממת לרגע ותמיד לאנשים יהיה מה להגיד. היא לא תכננה להיות אייקון שיער, ואף תספורת לא נעשתה במטרה שתהפוך לטרנד, התקשורת דאגה לזה. נינט יפהפייה, יש לה פנים חזקות ועיניים מדהימות, אז היא מחזיקה הכול. הקרחת זו דוגמה לאומץ שלה, שאני מעריך לכל אורך הדרך. היכולת לקחת בחשבון שמשהו יעורר מהומות ועדיין ללכת איתו עד הסוף. הקרחת אתגרה אותה כי היה לה ערך מוסף: זה כמו להתחיל מחדש".
ודורין אטיאס מוסיפה: "נינט לא מובי? לה טרנדים בענייני שיער. היא פשוט מאוד מעניינת. הפוני היה לה יפה, הקרחת הייתה שינוי קיצוני ומפתיע, והשיער הסגול היה לא יותר מבדיחה של נערה. חוץ מהפוני, במה עוד חיקו אותה? כלום".
