תודה שהתאפקתם איתנו: כל השירותים במטוס נסתמו
מטוס חברת קאטאי פסיפיק נאלץ לנחות באמצע הדרך. הסיבה: צוות המטוס גילה שכל תאי השירותים נסתמו. דוברת החברה: "לא תאמינו מה אנחנו מוצאים באסלות"

מצאו באסלה גם בובות. מטוס קאטאי פסיפיק AFP
דוברת חברת התעופה מסרה אתמול, כי אסלות בשלוש טיסות שונות של החברה, במטוסי איירבאס A330 ו-A340, נסתמו בשבועות האחרונים. במטוס שהמריא מריאד גילה הצוות כי כל עשרת תאי השירותים יצאו מכלל שימוש זמן קצר לאחר ההמראה.
כאמור, נאלץ המטוס, על 278 נוסעיו, לנחות בבומביי שבהודו, וגרם לעיכוב של 18 שעות בלוח הזמנים של הטיסה, שבמקור היתה אמורה להימשך 8 שעות בלבד. שתי הטיסות האחרות בהן נתגלו הסתימות המסתוריות היו מרומא ומדובאי. בשני המקרים התגלו הסתימות עוד לפני ההמראה, אך רק בצד אחד של המטוס, ומספר הנוסעים הוגבל ל-240.
דוברת חברת התעופה מסרה כי הסיבה המדויקת לסתימות בשירותים אינה ידועה, אך הוסיפה שייתכן האחריות לכך נופלת בחלקה על נוסעים בטיסות.
"אתם תידהמו לגלות מה אנחנו מוצאים בצינורות כשאנו מנקים את המערכת", אמרה הדוברת, "לא רק מגבונים המיועדים לפנים, אלא גם בקבוקוני תרופות, גרביים, פרטי לבוש, ואפילו בובות משחק".
לאור התגליות המפתיעות, פתחו בקאטאי פסיפיק בהתייעצות עם מומחי חברת איירבאס, ומהנדסיה מתקינים בימים אלה צינורות חדשים ומנקים את מערכות בתי השימוש.
תאי שירותים במטוסים מצויידים בצינורות מיוחדים, המובילים את הפסולת למיכל אותו מרוקנים לאחר כל טיסה. לכל צד של המטוס מערכת נפרדת, ולכן סתימה באחד התאים משפיעה על כל שאר התאים באותו צד של המטוס. נוהלי קאטאי פסיפיק קובעים כי היחס בין מספר תאי השירותים ומספר הנוסעים צריך להיות אסלה אחת לשמונים נוסעים לכל הפחות.