הטון של ויטון: לואי ויטון עם אמנות, אופנה וארכיטקטורה
עם ספר עב כרס, אנתולוגיה שאפתנית ומגלומנית שנועדה להציג את קשריהם הענפים עם עולם האמנות, חוגגים בלואי ויטון את הסימביוזה בין עולם האופנה לעולמות היצירה האחרים

לואי ויטון צילום: יחסי ציבור
הספר הוא אנתולוגיה שאפתנית ומגלומנית של מותג היוקרה, שנועדה להציג את הקשרים שרקם ב-155 שנות קיומו עם יוצרים רבים - האדריכלים שעיצבו את החנויות, האמנים שמציגים בגלריה שבחנות הדגל בשאנז אליזה, צלמים כמו אנני ליבוביץ' וסטיבן מייזל האחראים על הקמפיינים, ואמנים כספראוס ומורקאמי, ששיתפו פעולה עם המנהל האמנותי של המותג, מארק ג'ייקובס, משנת 1997."
ל'לואי ויטון' היסטוריה ארוכה של עבודה משותפת עם עולם האמנות, שהחלה כמעט עם לידתו של בית האופנה", מסביר בריאיון בלעדי ל"סגנון" הרב מיקאלוף, האוצר הראשי של גלריית "לואי ויטון" בפריז.

לואי ויטון צילום: יחסי ציבור
שיתוף הפעולה המפורסם הראשון היה עם סטיבן ספראוס ב-2001. ספראוס שרבט גרפיטי על תיקים של "לואי ויטון", כמו אמן המשרבט על קיר. הקולקציה גררה תגובות נדהמות ואף מתלהמות, אך גם היוותה פריצת דרך שהתבררה בסופו של דבר כרבת השפעה. "השראה הדדית זו ריגשה מאוד לא רק את'לואי ויטון', אלא גם את עולם האמנות", אומר מיקאלוף.
כיצד נוצר שיתוף פעולה עם אמן?
"ניקח לדוגמה את שיתוף הפעולה עם מורקאמי. כאשר ג'ייקובס נחשף לעבודותיו ב-2002 ב-Cartier Fondation בפריז , הוא ידע מיד שהוא רוצה לעבוד איתו. ב-2003 יצאו התיקים הראשונים של מורקאמי ל'לואי ויטון' תחת השם 'מונוגרמה מולטיקולור'".
מדוע רבות מהתערוכות בגלריה של "ויטון" אינן עוסקות בהיבטים האופנתיים של המותג, אלא בסגנון חיים ובערכים אחרים שהוא מקדם?
"נושאי התערוכות מבוססים תמיד על ערכי הליבה של המותג, בין אם מדובר בנסיעות, יצירה או חדשנות. אנחנו מנסים לכלול מרכיבים משותפים אלה בתערוכות שלנו. מארי אנז' מולונגה, המנהלת של Louis Vuitton Espace, בוחרת לעתים קרובות את הנושאים, על פי רוב בהשראת נושאים מעניינים בחדשות, יצירות אמנות, אמנים, מדינות, תרבויות וכו'. נושאי התערוכות שואפים להביא לציבור דבר מה חדש ושונה, שממנו יוכל ליהנות באופן חופשי".

לואי ויטון צילום: יחסי ציבור
כיצד שיתוף הפעולה תורם למותג או לאמן, אם בכלל?
"עבור 'לואי ויטון', שיתוף הפעולה עם עולם האמנות הוא יותר בבחינת נטייה או אהבה, ולאו דווקא אמצעי לשיפור תדמית המותג. מותרות ואמנות הם שניהם ביטויים לרגשות ולהט; שניהם מחפשים את היוצא דופן ומספקים לנו ראייה שונה של העולם.
דוגמה טובה לשיתוף פעולה אינטראקטיבי כזה בין מותרות ואמנות היא ביצירות של מורקאמי ל'לואי ויטון'. כאשר MOCA
(ר"ת של Museum of Computer Art - א"י) הזמינו אותנו לקחת חלק בתערוכה של מורקאמי ולפתוח חנות זמנית בתוך המוזיאון, ראינו זאת ככבוד גדול, משום שנוכחותה של חנות אחת ויחידה של 'לואי ויטון' בתוך MOCA גילמה את המהות של שיתוף פעולה בין עולם האמנות לעולם המותרות. האמנות מעניקה השראה למותרות, בדיוק כפי שהמותרות הם מקור השראה לאמנות".
מחיר : 680 שקל. להשיג ב"לואי ויטון", ה' באייר 32, תל אביב, טל': 03-6957675 ובאתר.