המקבץ: חדשות חמות בענייני אופנה
עירית נוי מנסה להתאים עצמה לקהל הצעיר בגופו, אבל בינתיים הקולקציות שלה לא מתרוממות מעבר להמון. וגם: מותג הבגדים החדש של קייטי הולמס ומשקפי השמש המגניבים של גי לרוש

עירית נוי צילום: איתן טל
אחרי ארבע שנים של פעילות באנונימיות יחסית, מעצבת האופנה עירית נוי החליטה לסלול את דרכה לקהל הצעיר. בעזרת הקטלוג החדש והמוצלח, בכיכובה של הדוגמנית חן יאני, מאמינה נוי שתצליח להגיע לצעירות מעודכנות בשנות ה-20 לחייהן.
השינוי בהחלט יכול להתבצע, אבל רק אם הוא יתחיל, כמאמר הקלישאה, בתוכה, או לפחות בקו העיצובי שלה. מאז יצאה לדרך עצמאית, אחרי שעבדה כמעצבת ברשתות "פוקס" ו-,ml השתלבה נוי, ,36 בז'אנר המעצבות האפורות - אלה שמחזיקות במספר רב של חנויות, תשע במקרה שלה, אך לא הצליחו לבלוט או להשפיע בצורה יוצאת דופן. זאת, בעיקר בשל הקולקציות המסחריות שיצרה, אשר פונות לכלל הנשים ונעדרות כתב יד אישי ומובחן.
המטרה הנוכחית שהציבה לעצמה היא צעד נוסף בדרכה למיתוג מחדש. אלא שכדי לקרוץ לצעירות של ימינו כבר לא מספיק לשבץ רוכסן בולט בשמלת ג'רסי יפה בצבע ג'ינס, לעצב טייטס לורקס מנצנץ או ליצור עליונית שיפון בסגנון היפ-הופ עם למינציה אפורה מבריקה.
פריטים רבים בקולקציית החורף של נוי אומנם נראים כמו צעד גדול עבורה, אך אין בהם חידוש גדול עבור קהל היעד החדש שלה. מיקוד נוסף ברמת העיצוב עשוי לסייע לה ליישר קו עם תמונות הקטלוג המרשימות.
מחירים: חולצות, 169-380 שקל; מכנסיים, 400-500 שקל; שמלות, 400-1,200 שקל; ז'קטים, 370-480 שקל. להשיג בחנויות המעצבת, פרטים באתר.
תכשיטים

מילר צילום: יחסי ציבור
המיוחד במותג הוא השימוש בזהב 24 קראט ובסגנון עיצוב גולמי אתני. אומנם לא מדובר ברעיון שלא נראה בעבר בנוף המקומי, אך במקרה זה
זוכים התכשיטים לגימורים מדויקים ומעודנים.
למשל, יהלום קטן המצוי בסוגר של שרשרת חוליות דקה, או צמיד מסדרת "פבל" המורכב מחוליות אובאליות. מילר מסביר כי הכניסה של המותג ארצה מלווה בחששות, ולכן החליט ללכת על בטוח.
"לצערי, אין לנו עדיין אומץ להביא את הקו הגרנדיוזי של 'גורהן,"' הוא אומר לסיכום. "העיצובים החדשים שלו משלבים בין שברי עתיקות ומטבעות זהב. כרגע הרשנו לעצמנו להביא רק את קו הבייסיק."
מחירים: 5,000 עד 56 אלף שקל. להשיג ברשת חנויות מילר.
תערוכה

תערוכה צילום: איי-פי
זו מסכמת 45 שנות פעילות של הסטודיו לעיצוב תלבושות לקולנוע של המעצב אומברטו טירלי, שהלך לעולמו בתחילת שנות ה-.90
טירלי עבד עם גדולי במאי הקולנוע האיטלקי: דה סיקה, ויסקונטי, פזוליני ופליני. לאחר מותו המשיך הסטודיו לנפק תלבושות תקופתיות לקולנוע, בין היתר לסרטים "מארי אנטואנט," "הפצוע האנגלי" ו"עידן התמימות" - שלושתם זכו באוסקר בקטגוריית עיצוב התלבושות.
בתערוכה מוצגים פריטים מתוך 30 הפקות קולנוע שונות, שמהוות יחד מפגן של עוצמה וסגנון.
שעות פתיחה: מדי יום (חוץ מיום ב')9:00,־,19:00 מחיר: 4-6 אירו.
ג'ינסים

ריפליי צילום: יחסי ציבור
לפני יותר מעשור שיבצה האופנאית מצדה זאבי אבני חן בקו הג'ינסים של "ריפליי." היום פועלת חברת "אינטר ג'ינס," זכיינית המותג הנוכחית, על התאמתו מחדש לקהל המקומי.
קברניטי החברה הבינו כי הלקוח הישראלי אוהב את הג'ינסים שלו מוקצנים ומצועצעים, ובשיתוף פעולה עם בית האופנה האיטלקי הנפיקו שמונה דגמים עם שטיפות מוגזמות.
הקולקציה כולה בת 40 דגמים, והיא מחדדת את הבדלי הסגנון העצומים בינינו לבין האירופאים.
משקפיים
בית האופנה גי לארוש, שהוקם בפריז בשנת ,1961 מנקה בשנים האחרונות את האבק מעל המדפים.
בשנה שעברה השיקו במותג קו משקפיים חדש, שנחת בימים אלה לראשונה בישראל. כמו במותגי אופנה רבים אחרים שזכו לתחייה מחודשת, גם כאן מבטא קו המשקפיים את הניגוד בין הצורך לשמור על המסורת ארוכת השנים לרצון לפרוץ לדרך חדשה ומסחרית.

גי לארוש צילום: יחסי ציבור
מחיר: 1,350-1,550 שקל. להשיג בחנויות האופטיקה המובחרות.
קייטי הולמס

קייטי הולמס. צילום: אי-אפ-פי
במקרה של מותג האופנה החדש של השחקנית קייטי הולמס והסטייליסטית האישית שלה ג'ין יאנג, מדובר בשיתוף פעולה שעשוי לסייע בקידום הקריירות של השתיים.
בסתיו הקרוב הן ישיקו את "הולמס & יאנג," שמתיימר להפיץ להמונים את סגנון הלבוש הספורטיבי, האמריקאי והלא מתאמץ של הולמס. למעריצות שרופות בלבד.