ישראליות או לא להיות: הנציגות שלנו בהוליווד
פתאום הפכו הישראליות לתפוחי אדמה לוהטים בהוליווד, שאף פרמיירה, פתיחה או השקה אינן שלמות בלעדיהן. גאווה אופנתית על השטיחים האדומים או פדיחת סטייל? פרוייקט פטריוטי במיוחד

ההשתלטות של בר רפאלי על השוק האמריקאי, כך נדמה במבט מהצד, הייתה קצרה ומהירה. זה התחיל בשורה של עבודות דוגמנות נוצצות, המשיך ברומן מתוקשר עם ליאונרדו דיקפריו שהפך את שמה למוכר בכל בלוג רכילות ברשת, והגיע לשיא מן הסתם בשער המגה מתוקשר ל"ספורטס אילוסטרייטד", שבעקבותיו, לפי השמועות, כבר קיבלה הצעות בהוליווד.
במסע התקשורתי המרהיב שלה לקידום השער, בין היתר אצל דיוויד לטרמן ואלן דג'נרס, הוכיחה רפאלי שהיא הרבה יותר מפנים וגוף מושלמים (שמוכרים כעת בכל בית בארצות-הברית, גם בזכות התוכנית הטרייה בהגשתה "האוס אוף סטייל" בערוץ אם.טי.וי). עם אנגלית של אמריקאית מלידה וסטאר קוואליטי מסנוור, נראה כי עבורה כרגע רק השמים - או ההריון הראשון - הם הגבול.

ציונות זה שיק: "להקים משפחה בארץ זה אולטימטיבי בעיני. הלוואי שאני אוכל לתת לילדים שלי את מה שאני קיבלתי פה. העניין הוא שלא תמיד המציאות מתחברת לחלומות" ("סופשבוע", 2008).
כחול-לבן על השטיח האדום: רפאלי היא מה שנקרא בלעז עלמה שיודעת לעשות שטיח אדום. חיוכים כובשים, עיניים בוהקות, שיער מוזהב, גזרה שופעת וכריזמה אינסופית. אם לכל זה היה מתווסף גם הסטייל הנכון, אז זה היה כבר באמת מעצבן. בהופעותיה הפומביות הרבות היא לעתים מחשמלת, אבל ברוב המקרים מפשלת.
שמלות ארוכות מדי ועתירות בד או קצרות וצמודות מדי, מחשופים עמוקים מדי, תכשיטים מבגרים ופריזורות שעושות עוול לשיער הטבעי הגולש שלה (באירוע הצדקה של הארלי באל.איי היא סורקה
ניכר כי היא חובבת מותגים מובילים כג'ימי צ'ו וכריסטיאן לובוטן, והיא מקפידה לא למחזר זוגות. זה חשוב בהחלט, אך לא מספיק. בעזרת הכוונה נכונה יכולה רפאלי להגיע תוך זמן קצר גם לשער של ה"ווג" האמריקאי, שהוא - עם כל הכבוד ל"ספורטס אילוסטרייטד" - קצת יותר מכובד והרבה יותר נחשק.
מדד הגלאם: 10.
מדד הסטייל: 5. בזכות הנעליים.
מדד הטראש: 5. כי כבר הגעת לדיוויד לטרמן, אז למה בטורקיז המוני?
מילה טובה לסיום: גם ג'יזל בונדשן מעולם לא נחשבה לפאשן אייקון.

הפריצה של איילת זורר להוליווד הגיעה בגיל מאוחר יחסית, לאחר שכבר ביססה לעצמה מעמד כאחת
השחקניות המצליחות בישראל. עיר הסרטים גילתה אותה ב-2005, בעקבות תפקיד בסרט "מינכן" של סטיבן שפילברג.
מאז כבר הספיקה זורר, 40, לעבור לגור בקליפורניה עם בעלה ובנה, ולהגיע למעמד שאף שחקנית ישראלית לא הגיעה אליו לפניה בארצות-הברית. היא כבר סימנה וי על תפקידים בסרטים "שמונה צדדים לאמת" לצד ויליאם הארט ודניס קוויד, "אדם בן כלב", "רסיסים", "Lightbulb", ובימים אלו עומד לעלות לאקרנים סרטה החדש "מלאכים ושדים", לצד טום הנקס ויואן מקרגור ובבימויו של רון הווארד.
ציונות זה שיק: "אני ישראלית, אבל אני לא סובלת פטריוטיות. הקריירה שלי היא לא שליחות מדינית. אני לא נציגה באירוויזיון. אני אדם פרטי שהחליט לעשות משהו למען עצמו" ("מעריב", 2008).
כחול-לבן על השטיח האדום: בהתאם לאפיונה ההוליוודי כשחקנית אופי איכותית, מקפידה זורר לשלב אאוטפיטים קלאסיים בעלי טוויסט מתוחכם. בשונה מלא מעט כוכבות חדשות, ישראליות ובינלאומיות, היא מצליחה לשדר סוג של אפאתיות קולית שבאה להגיד: "שלא תטעו בי.

הטעות הקריטית של זורר נעוצה בכך שמרוב תחכום לא נשאר שום זוהר (זה, וגם זוג פלטפורמות הסטילטו בגזרת בובה, שחירב את שתי ההופעות הכי מוצלחות שלה).
מה לגבי השיער הלא מגובש, האיפור הדודתי והעדר כל אקססורי משכנע? מצפים ממך לקצת יותר בלבנט. אפשר להיות גם מתוחכמת וגם זוהרת. אגב, בג'ניפר קונלי כבר נתקלת?
מדד הגלאם: 6.
מדד הסטייל: 7. ניכרת חולשה באגף האביזרים.
מדד הטראש: 0. זו איילת זורר!
מילה טובה לסיום: מייצגת אותנו בכבוד גם על השטיח האדום.

כבר 12 שנה שנועה תשבי, 34, חיה בלוס אנג'לס, תקופה שבמהלכה הספיקה להפוך את שמה למוכר
ברחבי התעשייה ולמלא תפקידי אורח בשלל סדרות - "המופע של דרו קארי", "מכושפות", "CSI מיאמי", "ניפ/טאק", מיס מאץ'", "זיווגים" ועוד, וכן בסרט "האי".
אבל הפריצה הגדולה שלה הייתה דווקא כמפיקה, כאשר הצליחה למכור לרשת הנחשבת אייץ'.בי.או את הסדרה הישראלית "בטיפול" ולשמש כמפיקה בפועל של הגרסה האמריקאית. לאחרונה, במקביל לניהול חברת הפקות משלה, גם הצטלמה לחמישה פרקים בעונה השלישית של הסדרה המוערכת "אהבה גדולה", וכן לסרט חדש עם מתיו מקונוהי וג'ניפר גארנר.
ציונות זה שיק: "כשעלה הפוסטר של 'בטיפול' בשדרות סאנסט בהוליווד קיבלתי מלא אס.אמ.אסים. זה פשוט מדהים ונורא מרגש" ("זמנים מודרניים", 2008).

השיער עשוי לעילא ובאופן עדכני תמיד. גם האיפור. התכשיטים נכונים לגמרי, ובכלל ניכרת מחשבה בבחירת כל האקססוריז (עם הסתייגות קלה באזור הנעליים, שם נצפו אכזבות מועטות). לגבי מרכז העניין, השמלה, פה עושה תשבי עבודה כפולה. לא רק שהיא בוחרת שמלות במראה עדכני - היא גם צריכה להתאים אותן לגזרתה, שאינה בעלת מידות של דוגמנית. היא יודעת לבחור רק את המראות שמחמיאים לה, וזו כבר גדולה מסוג אחר.
אם תחליט פעם להוסיף עוד טייטל למגוון שיש לה כיום כשחקנית, זמרת, דוגמנית ומפיקה, גם בתחום
ההלבשה היא צפויה כנראה להצליח.
מדד הגלאם: 10.
מדד הסטייל: 9.
מדד הטראש: 0.
מילה טובה לסיום: באיזה שפתון את משתמשת? מעוניינות דחוף בשם החברה פלוס מספר גוון.

ג'וליה לוי בוקן נולדה בפריז ובילתה את נעוריה בלוס אנג'לס, אבל התאהבה בישראל כאשר ביקרה
כאן כתיירת, ומיד הסתערה על התעשייה עם תפקיד ב"האלופה". משם דילגה ללוס אנג'לס, לתפקיד רותח כחברתו הצרפתייה של ג'וני דרמה בסדרה החמה ביותר של השנים האחרונות, "הפמליה".
התפקיד פתח לה שלל דלתות בהוליווד, והיא כבר הספיקה להצטלם לקומדיה "Road Trip II: Beer Pong" שתעלה לאקרנים במהלך השנה. עם האנרגיות שלה, הלוק הבלונדיני וגילה הצעיר (24) היא עוד עשויה להגיע רחוק.

כחול-לבן על השטיח האדום: ג'וליה לוי בוקן, להלן ג'לב, היא תוצר יבוא שהיינו שמחים לנכס לעצמנו - מבטא צרפתי מפתה, סקס אפיל מובהק וגזרה נטולת באגטים וחמאה. אך למרות נתוני הפתיחה שלהלן, הפכה לוי בוקן בהוליווד מג'לב לג'לבייה - רקדנית בטן לבנונית עם חוצפה ישראלית.
השיער אסוף בקרמבות אימה, האיפור זול להחריד, הפאייטים גדולים מדי והשיזוף עמוק מדי. את מפגן האימה המבהיל מכל היא סיפקה בטקס קבלת פנים של רשת אייץ'.בי.או בלוס אנג'לס, עם טייק אוף סעודי על שמלת ג'סיקה ראביט.
מדד הגלאם: 8. בלונד ושיזוף זהוב עדיין בוהקים על השטיח האדום.
מדד הסטייל: 4. כי הפיגורה עושה את שלה, וגם החיבה למחשופי סירה.
מדד הטראש: 10.
מילה טובה לסיום: לפחות הישראליות שלה מוצנעת בשלב זה.

הזינוק של גל גדות היה כל כך מהיר, שעד עתה לא ברור איך הכל קרה. רגע אחד היא הייתה מלכת
יופי לשעבר עם תפקיד בטלנובלה ישראלית ("בובות"), ורגע לאחר מכן - טופפה על השטיח האדום בבכורת הסרט ההוליוודי "מהיר ועצבני 4", ועוד רגע מצטלמת לעונה השישית של "הפמליה" בתפקיד שכל שחקנית מתחילה תהרוג בשבילו - חברתו של ויני צ'ייס.
עוד לפני כן הספיקה גדות לתקתק סדרת צילומים פרובוקטיבית עבור המגזין "מקסים" תחת הכותרת "נשות צבא ההגנה לישראל", שעוררו רעש בישראל ובעולם וזיכו אותה בחשיפה תקשורתית הגונה. את חלק מהקרדיט להצלחתה של גדות צריך להעניק לירון ליכטנשטיין, הסוכן הבלתי נלאה שלה; אבל מן הסתם גם ללוק המושלם ולכריזמה המתפרצת שלה יש חלק בכך שהיא כרגע אחת הישראליות הלוהטות מעבר לים.
ציונות זה שיק: "הפרמיירה בארץ הייתה הרבה יותר מרגשת מזו שבארצות-הברית" ("פנאי פלוס", 2009).
כחול-לבן על השטיח האדום: גדות צעדה עד כה על שני שטיחים אדומים חשובים בגולה, ובשניהם היא ייצגה את המדינה בכבוד גם בהיבט האופנתי. באירוע לכבוד המגזין "מקסים" התהדרה בשמלת פראדה הורסת, ששיוותה לה מראה של טופ מודל מהאייטיז.
בשילוב עם הפיפ טואוס המוזהבות והקלאץ' הסגול התקבל טוטאל לוק מושלם, שהקפיץ את מניותיה של גדות בו ברגע. לפני שבועות אחדים כיכבה גדות בפרמיירה של "מהיר ועצבני 4", וגם שם הניחה את הדעת בשמלת קורסט של קסטרו, שמשתייכת אומנם לז'אנר שמלות שזוכה לאחרונה לחשיפת יתר, אך עדיין עושה את העבודה.
באקט מתלהב היא צירפה קלאץ' נשיאה צהוב ויוקרתי שניתן להבליג עליו כרגע, וזוג סנדלים תנ"כיים על פלטפורמות אימתניות, שלמרות היותם מתוצרת בית אופנה יוקרתי, היו לגמרי בעוכריה. עצה ידידותית להמשך: ישנם טרנדים שצריך להתייחס אליהם במשנה זהירות. פלטפורמות גבוהות מאוד לעלמה המתנשאת מלכתחילה לגובה של 1.80 מ' בקירוב יעניקו לה בוודאות מראה של טראנסוויסט מהבלהות.
מדד הגלאם: 9.
מדד הסטייל: 7. שוז זה כל השוס, בייבי.
מדד הטראש: 0.
מילה טובה לסיום: היא קיבלה כבר מספיק.

אחרי מספר שנים באיטליה, שבמהלכן הספיקה מורן אטיאס להפוך לתפוח האדמה הלוהט של ארץ המגף, היא החליטה לעשות סוויץ' ולהתחיל פרק חדש - הפעם בהוליווד.
עוד לפני כן הספיקה אטיאס לצבור ניסיון במשחק במספר סרטים איטלקיים, ביניהם "האם הבוכייה" והסרט הקצר "גז". אחרי המעבר לארצות-הברית קיבלה תפקיד במספר פרקים של הסדרה "התרסקות", שמבוססת על הסרט זוכה האוסקר (ועולה כעת לשידור ב"יס").
עד לתפקיד הבא היא מדלגת בין שלל אירועים בשמלות של המעצב האיטלקי רוברטו קבאלי, ומתכננת את המשך כיבוש הקהל האמריקאי. תסמכו עליה שזו רק ההתחלה.
ציונות זה שיק: "אחת הסיבות שבגללן החלטתי לעבור לארצות-הברית היא כי יש שם הרבה יהודים. חשוב לי להתחתן עם מישהו שיש לו זיקה לישראל. אני רוצה שהילדים שלי יתחנכו יהודים" ("סופשבוע", 2008.)
כחול-לבן על השטיח האדום: מרגע שנחתה האטיאסית במחוזות אל.איי, היא הידרדרה לתהומות טראש מדאיגים. שמלות מבריקות מדי, צמודות מדי וחשופות מדי הפכו למנת חלקה הבלעדית. הצבעים בוהקים, הבדים מעיקים, התכשיטים כבדים והתסרוקות מבני הדודים.
עם כל הכבוד לחיבתה העזה לקבאלי, חשוב לשים לב כי גם קבאלי עצמו בוחר בדרך כלל פרזנטוריות ענוגות וגבעוליות (קייט מוס, דריה ורבוי וראקל זימרמן, למשל), כנראה מתוך ידיעה שהדגמים שבעיצובו חושניים ונועזים דיים.
אטיאס, לעומת זאת, לא נכנסת למשבצת הגבעולית, וכך מתקבל מראה המוני וזול. ייתכן שההשראה האופנתית שלה מגיעה מהשחקנית האיטלקייה היפהפייה מוניקה בלוצ'י, שמקפידה גם היא להתהדר בשמלות כבדות בגזרת בת הים, רק שאצל בלוצ'י - ובאמת בלי כוונה לפגוע - מצויים מתחת לגרדרובה הוולגרית אף, שפתיים וחזה שהם באמת שלה, וזה בהחלט מרכך את העניין.
מדד הגלאם: 9. כי גם קים קרדשיאן זוהרת.
מדד הסטייל: 1. בתל-אביב את עושה את זה הרבה יותר טוב.
מדד הטראש: 9. כי שמלות כנ"ל לא כל אחת תצליח לשאת בגאון.
מילה טובה לסיום: העתיד יביא עמו תיקון ראוי, כי בסופו של דבר אטיאס כן יודעת את העבודה.

מאז עברה אלונה טל להוליווד בשנת 2004, היא הפכה לאחת השחקניות הישראליות העסוקות בעיר. בין היתר שיחקה בתפקיד מרכזי בסדרה "ורוניקה מארס", בתפקידי אורח בסדרות "על טבעי", "CSI זירת הפשע", "הרקיע השביעי" ו"הלוחשת לרוחות", בסרטי הקומדיה "TAKNIG 5" ו"אמריקן קולג'", ובסרט הפעולה "חצי מת ב-2".
לאחרונה הופיעה בסדרה "קורא המחשבות" והצטלמה למותחן "Kalamity", שייצא בשנה הקרובה ובו היא מגלמת תפקיד מרכזי. חוץ מזה, היא נשואה לשחקן האמריקאי מרקוס פרז.
ציונות זה שיק: "יש געגוע עמוק וכואב לאנשים, לחום ולכנות. היו רגעים קשים ששקלתי לשנייה לחזור, אבל ביטלתי את זה". (רייטינג, 2005)
כחול-לבן על השטיח האדום: אלונה טל היא כישרונית, מתוקה ויפה - על כך אין עוררין, אבל בחירותיה האופנתיות גורמות לה להיראות כמישהי שהגרילה את הכרטיס לאירוע שבו היא משתתפת במסגרת חידון טריוויה בערוץ הבידור, ולא משנה כמה היא חשובה לאיבנט, נדמה כי המושב שלה נמצא ביציע הרחוק ביותר באולם.
זה מצער, כי היא אוחזת בנתוני פתיחה מצוינים, שעם דגש על אבזור נכון יכולים גם לספק לה אולי תפקידים גדולים יותר. בינתיים, אם תמשיך בדרך הזאת, היא עלולה להסתמן כפרסונה נון גרטה על שטיחים אדומים, שכן היא ללא ספק משנמכת כל ניצוץ גלאם אפשרי.
מה נסגר עם האלמנטים המגוחכים על השמלות? והחזייה המרופדת מתחת לחולצת הלייקרה השקופה? זה לא שיק, וגם שמלה קיצית לבנה בשילוב עם נעליים שחורות זה בהחלט לא (אלא אם כן מדובר בסנדלים דקי רצועות).
מדד הגלאם: 3. מחיוך מקסים קשה להתעלם.
מדד הסטייל: 1. כי היא מקפידה לא לשכפל נעליים.
מדד הטראש: 2. זה אפילו לא טראשי מספיק.
מילה טובה לסיום: איך זה שהשמש תמיד זורחת בהוליווד?

במסיבה להשקת השער של גיליון בגדי הים של "ספורטס אילוסטרייטד" בכיכובה של בר רפאלי, אי
אפשר היה לפספס את אסתי גינזבורג, ממשתתפות הגיליון, שהולכת והופכת אף היא לשחקנית בזירה
האמריקאית.
אחרי שורה של עבודות דוגמנות בחו"ל, גינזבורג פוזלת גם לעולם המשחק, ולאחרונה פורסם כי קיבלה תפקיד לצד אל פאצ'ינו, פיטר אוטול וג'סיקה לאנג בסרט "Mary Mother of Christ". נראה כי הוליווד פשוט לא יכולה להגיד לא לישראליות.
ציונות זה שיק: "צבא זה חשוב ואני הולכת לעשות, אין מנוס" ("את", 2008).
כחול-לבן על השטיח האדום: אסתי גינזבורג היא נערה שמבינה אופנה. היא לבושה כמעט תמיד בהתאם לגופה ולגילה, ובנוסף מודעת בהחלט לפריט הבודד שיוצר את הטוויסט. היא אומנם לא מביאה בשורות אופנתיות חדשות, אבל מיישמת נפלא טרנדים נכונים שאחרות המציאו.
לגבי השטיח האדום - שם היא כבר לא כל כך צריכה להתאמץ, כי 80% ממה שהיא זקוקה להם קמים איתה כל בוקר. יופיה השמימי וניחוח הנעורים שנודף ממנה יוצרים אוטומטית את הנוק אאוט הנדרש בהופעה על השטיח. מעבר לכך, ניכר כי היא אכן משקיעה מחשבה בבחירת השמלות.
העדפתה של גינזבורג לשמלות קצרות בשלב זה היא בהחלט נכונה. יש משהו כבד ומלאכותי בנערה בת 19 בשמלת נשף. סגנונה של גינזבורג עוד יגובש וישודרג עם השנים, ובלי ספק צריך לשפר את גרדרובת הנעליים שנראית צ'יפית מעט, אבל הכיוון הכללי מעניין.
מדד הגלאם: 9. מפגינה עדיין ביישנות קלה וחיננית.
מדד הסטייל: 8.
מדד הטראש: 3. בגלל הנעליים.
מילה טובה לסיום: יש למה לצפות.