מקבץ אופנה: פרידום אוף צ'ויס, גרטרוד, מאמ'ז
ג'ינס הפרימיום של Freedom of choice מתמקם בחנות ראשונה במלרוז, המותג Mam'z עובר מתיחת פנים נוספת, חברת משקפי השמש הבריטית Spitfire הרכיבה קולקציה שכל כולה מחווה לשנות ה-70 והקטלוג החדש של גרטרוד הוא יצירה פיוטית שקטה

מתוך קו התיקים החדש צילום: יחסי ציבור
המראה הקליל והנינוח של התיקים יתאים לנשים שמחפשות תיק פרקטי, כביס וטרנדי במידה. מבין חמשת הדגמים שבקולקציה, מוצלחים במיוחד הם דגם Picnic בגזרת טרפז עם שתי ידיות רחבות, ותיק הגב Rucksack, שיוכל לשמש גם אימהות צעירות, שיזרקו לתוכו את החיתול והמוצץ.
מצערת העובדה שמחירי היבואן המקומי יקרים כמעט ב-50 אחוז ממחיר התיקים באתר החברה:
מחירים: 1,200-1,700 שקל . להשיג ב"קפה ביזאר", בן יהודה 150, תל אביב, טל': 03-5227217
קולקציה

מתוך הקולקציה של Freedom of choice צילום: שחם זגורי
"המהלך הזה ימתג אותנו כמותג יוקרה לג'ינסים", אומר מנשה בשיחת טלפון מאל-איי. מאז הושק המותג בשנת 2006 הוא זכה להצלחה בינלאומית ונלבש על ידי סלבריטאיות כמו ויקטוריה בקהאם וקייט הדסון. אלה מעדיפות היום את הג'ינס שלהן בגזרת הבויפרנד העדכנית, שנותנת פייט לגזרת הסקיני הפופולרית.
"זה לא ג'ינס למועדון, אלא ג' ינס לבלות איתו בשעות היום", מונה מנשה את יתרונות הגזרה המשוחררת, בשעה שגזרת הסקיני היא עדיין אחת הבולטות
בקולקציית אביב-קיץ 2009 של המותג. מגמה נוספת היא שטיפות האקונומיקה, "ישראלים מאוד אוהבים אופנת אקסטרים", מסביר מנשה. "אם בארצות הברית קונים בעיקר ג'ינס בגזרת 'בוט-קאט' עם חמישה כיסים, בישראל לא מפחדים לקחת סיכונים".
ואפרופו סיכונים, הנה תשובתו של מנשה לאופן שבו יתמודדו בשוק הפרימיום ג'ינס האמריקאי עם המשבר הכלכלי: "ייכנסו לאופנה דגמים שדורשים פחות בד, כמו חצאיות ג'ינס או מכנסונים". כמותג שמייצר בלוס אנג' לס, כמו מותגי פרימיום ג'ינס אחרים, עלויות הייצור של Freedom of Choice עדיין גבוהות. "כולם כבר עברו לסין", אומר מנשה, "אבל הייצור בלוס אנג'לס מבטיח בקרת איכות גבוהה יותר".
מחירים: 700-850 שקל. להשיג ב"לה פולי", אוסישקין 61, רמת השרון, טל': 03-5402685;
ב "אמור", ה' באייר 74, טל':03-5468756; ב "עלמה", בעלי מלאכה 9, טל': 03-6200145, וב"בנקר", דיזנגוף 210, טל': 03-5290358 תל אביב.
קטלוג

מתוך הקטלוג של ''גרטרוד'' צילום: רוני כנעני
המוטיבים הנוסטלגיים קיימים גם בקולקציה עצמה, המשופעת העונה בהדפסי פרחים, פסים וצורות גיאומטריות. מקסימות במיוחד הן זוג שמלות רטרו: שמלת מיני בהדפס פרחוני צבעוני בעלת שרוולי שלושת רבעי ושמלת פרחים מסאטן בעלת שרוולים קצרים ומחשוף סירה קטן. עוד בקולקציה: חצאיות בגזרת בלון עם קפלים, אותן תוכלו לצוות אל חולצות כותנה דקיקות עם שרוולי רגלן או גופיות עם הדפס פסים לרוחב.
מחירים: חולצות, 280-600 שקל; מכנסיים, 560-750 שקל; חצאיות, 500-670 שקל; טוניקות, 390-500 שקל; שמלות, 600-900 שקל. להשיג ב"גרטרוד", דיזנגוף 225, תל אביב, טל': 03-5467747; אוסישקין 44, רמת השרון, טל': 03-5473678.
מותג

קולקציית המותג Mam'z צילום: אפרת אשל
מאז רכש בשנת 2006 איש העסקים אבי מלכה את מותג הצעירים Mam'z (שהוקם בשנת 2003 על ידי האחים מיטל נחמיאס ודודו מלאך), סובלת הרשת ממיתוג בעייתי, שגרם לה לאבד את הזהות הצעירה והבועטת שאפיינה אותה בתחילת דרכה. העונה זוכה המותג למתיחת פנים נוספת, השלישית בהיסטוריה שלו.
הפעם מתכננים קברניטיו להפוך אותו לרשת בוטיקים "מולטי ברנד", בה יימכרו מותגי אופנה צעירים ועלומי שם כמו Motion Color In או Flying Tomato, אותם מלקטת הקניינית יעל נעמן בארצות הברית, במזרח אסיה ובאירופה. בשיחה עימה מתגאה נעמן כי המיתוג החדש מחויב לשמירה על עדכניות אופנתית וכי הקולקציה תתחדש מדי מספר שבועות.
הצצה בקולבי החנויות מגלה מגוון רחב של פריטי אופנה טרנדיים, בעיקר במראה הבוהו-שיק מלוס אנג'לס, עם מבחר שמלות כותנה בעלות הדפסי פרחים גדולים, לצד פריטים שעוצבו בהשראת הטרנד הימי, או כאלה המשלבים מוטיבים משנות ה-80. יש לקוות שהפעם הקונספט יחזיק מעמד לאורך זמן.
מחירים: חולצות, החל מ-120 שקל; מכנסיים, החל מ-200 שקל; שמלות, החל מ-250 שקל; אביזרים, החל מ-100 שקל. להשיג בחנויות הרשת ברחבי הארץ.
מגמה

בלנסיאגה 2,975 שקל צילום: דן לב
חברת משקפי השמש הבריטית Spitfire, שבימים אלו החלה נמכרת לראשונה בישראל, הרכיבה קולקציית קיץ שכולה מחווה לדגמי משקפיים משנות ה-70 עם מסגרות פלסטיק גדולות וצבעוניות.
סגנון זה בולט העונה אצל לא מעט מותגים, החל ב"דיור", ששחזרו דגם מקורי של משקפיים מסוף שנות ה-60, וכלה בניקולא גסקייה מ"בלנסיאגה", שהציע פרשנות משלו לרוח התקופה באמצעות עדשות צבעוניות ומסגרת בעלת קווים גיאומטריים מעוגלים.