ספה של דיזל: מעצבי בגדים מתחילים לעצב רהיטים
גם הבית שלכם יכול להפוך לקורבן אופנה. בתי אופנה יוקרתיים כמו ראלף לורן, ורסאצ'ה, פנדי וארמאני מעצבים רהיטים ואביזרים לבית. גם מותגים פופולריים כמו זארה, בנטון ואפילו דיזל לא טומנים ידם בצלחת
מחלקת הרהיטים שמציע בית האופנה היוקרתי "פנדי" נוסדה בשנת 1989 כהתפתחות טבעית של בית האופנה. קולקציות העיצוב לבית של המותג מדברות בשפה אחת עם השקפת העולם, הסגנון והתרבות של בית האופנה, כשמעצבי החברה רואים את הבית כמרכז ההשתקפות של סגנון החיים בעולם המודרני. תשומת לב רבה מוקדשת למסורות מן העבר, בהן עושים שימוש

בקולקציה השנה: רהיטים ואביזרים יוקרתיים ומסוגננים, משולבים בבדים וגוונים שתואמים לסגנון קולקציות הביגוד של המותג. הגוונים שקטים ובהירים וכוללים לבן, שנהב ופנינה, ולצדם גוני עופרת וגוונים דרמטיים כמו בורדו ושחור. החומרים: בדי קטיפה, משי וסאטן לקוחים ישירות מבית האופנה של המותג, כמו גם עורות מעובדים רכים מסוגים שונים ופרוות. את הפרופילים של הרהיטים המרופדים והאביזרים עוטפים תפרים העשויים עבודת יד. שולחנות הקפה, הרהיטים והשידות מצופים ציפוי לכה. מזכוכית המורנו המסורתית שמנופחת בפה יוצרים כלים ייחודיים כמו נברשות וכדים ומחומרי הגרניט, הקוורץ והשיש יוצרים שולחנות.
הפריטים של "בנטון" בקולקציות הבית של החברה לעולם מדברים בשפה אחת עם פריטי הלבוש. ראשיתה של קולקציית הבית של בנטון בתחילת שנות הפ,90 אז החלה החברה לייצר ולשווק מצעים ומגבות. במהלך הזמן יצאה בנטון גם עם קולקציות אריחים וצבעי קירות לבית, להן הוסיפה גם סדרות של מדבקות תואמות, כלי בית, שטיחים, נרות ופריטים נוספים. הקולקציות לבית נשענות על עולמות ההשראה הצבעוניים שמצויים בבסיס התפיסה של החברה מאז היווסדה. בדיוק כמו אופנת הלבוש, גם עיצוב הפריטים לבית נלמד בקפידה ליצירת מערכות פשוטות ואלגנטיות שנשענות על צבעוניות מתוחכמת ופרטים מפתיעים.

בקולקציה השנה: גם בקיץ הנוכחי ידובר ברכות; פסים, פרחים ענקיים, הדפסים בהשראת האיים הקריביים, זיקוקים וחופים קסומים. כך מאפשרת החברה לכולנו להקיף את עצמנו בעושר עצום של גוונים עזים, בעיטורים חיים וכיפיים. לצד כל אלו ישנו גם הקו שמשדר אלגנטיות מינימליסטית ונוכחות נוחה ומפנקת של כריות נוי צבעוניות ומעוצבות, וכן פריטי טקסטיל רגועים יותר בעלי רקע בהיר שעליו פסים שונים. בנטון דאגה להכניס גם רוח רעננה לאזור המטבח, שם היא מציעה מחזיקי סירים, מגבות, כפפות, מפות ומפיות בהדפסים של פסים, מספרים ופרחים.

בשיתוף חברת Zucchi הציגה חברת דיזל ממש לאחרונה שותפות חדשה לייצור ולשיווק מוצרי ריהוט וטקסטיל לבית. הקולקציה החדשה תושק רשמית בתערוכת רהיטים יוקרתית שתיערך במילאנו בחודש אפריל. מותג הפריטים לבית דיזל יאמץ גם הוא, בדומה למותג האופנה, את הדרך והמקום לביטוי האישיות באמצעות הפריטים. החברה בחרה להתחיל בעיצוב פריטי טקסטיל דווקא, מכיוון שזהו התחום הקרוב ביותר לאופנה. בדיזל מבטיחים שקולקציית הטקסטיל תעוצב על ידי צוות פנימי, שיתרגם את ערכי המותג ביצירתיות חדשנית תוך שילוב משיכה אירונית לווינטג' עם טוויסט מודרני עכשווי. בהדרגה יתרחב המותג לכל קטגוריות הפנים, בהן ריהוט, תאורה ואביזרים לבית.

חברת H&M נכנסה לתחום הבית בתחילת השנה הנוכחית. הקו מתבסס על מוצרים כיפיים ופשוטים שבאמצעותם ניתן לשנות את מראה הבית מבלי לעשות מכך עניין גדול. המוצרים מכסים קשת רחבה של סגנונות וטעמים, כאשר קולקציית הבסיס נשענת על טקסטיל אורגני וגוונים טבעיים. בדיוק כמו בתחום אופנת הלבוש, תדאג החברה לספק מדי עונה מגמות עכשוויות לבית. הרעיון הכללי הוא לערבב ולהתאים. מגוון המוצרים מתחלק לפי חדרי הבית השונים, וכך ניתן לרכוש מגבות נעימות לשדרוג חדר הרחצה, מצעים לחדר השינה, כריות ווילונות ליצירת מראה חדש בסלון או מפות ומפיות בד לחדר האוכל ולמטבח.
בקולקציה הראשונה: הקולקציה עוסקת, בין היתר, במראה הנופש באיים הקריביים, מראה ג'ינס, שימוש במוטיבים של אותיות ומספרים, פסים ונקודות, והשפעות מעולם האדריכלות והאיור. מעצבי H&M דאגו גם ללקוחות האופנתיים ביותר והם מספקים להם, בדיוק כמו באופנת הקיץ הקרוב, פריטים בהשראה אורבאנית שמפ קבלת ביטוי באמצעות השימוש בגוני ניאון עזים ובהדפסי התזות צבע בהשראת האמן ג'קסון פולוק. כרגע ניתן להשיג בחנות מקוונת בלבד ובאמצעות קטלוג והזמנות דואר בארצות מסוימות בלבד.
בארץ: אולי כשתיפתח החנות ב־.2010

גם בבית העיצוב "ורסאצ'ה" ההתרחבות לעיצוב קולקציות לבית הייתה טבעית וברורה. כך, כבר בשנת ,1992 יצאה החברה עם קולקציות טקסטיל שכללו מצעים וכריות, שמהר מאוד הורחבו גם לכלי בית בשיתוף חברת ייצור הפורצלן "רוזנטל," הידועה באיכויותיה חסרות התקדים. מאז, כל קולקציה חדשה הציגה נושאים חדשים ,תמיד בהקשר לעיטורים הקלאסיים המוכרים של החברה, בהם המדוזה והמוטיבים היווניים. המחקר המתמשך, עבודת היד, שימת הלב לפרטים והאיכות יוצרים איזון בין מסורת של בית אופנה מוביל לקדמה.
בקולקציה השנה: ניגודים מרהיבים של צורות גיאומטריות. מנעד עשיר של סגנונות שונים והדפסים גדולים מזכירים, בין היתר, צלליות משנות ה-.30 ברבים מפריטי הריהוט משחק העץ תפקיד חשוב ויוקרתי. השחור והלבן האופייניים והחומרים הנדירים (בהם טיטניום ופלטינום) מסמנים את הראייה החדשנית בסגנון ובצורה. גוונים של חומים, אפורים, כחולים כהים ומעט סגול, לילך, ירקרק וורוד חיוור הם הבולטים בקולקציה הנוכחית. עורות, בדי משי רכים, בדי ברוקד מתוחכמים וז'קארדים משולבים יחד עם רעיונות טכנולוגיים ועיצובים קלאסיים.
בארץ: כלי אוכל ב"רוזנטל," כלים סניטריים ב"נגב."

גם אמנות החיים של "קנזו" אינה פוסחת על האופנה לבית. המעצב קנזו טקאדה, מייסד החברה שפרש בשנת ,1999 הפציע שוב בשנת 2005 כמעצב דקורטיבי כשהוא מציע אוסף של כלי שולחן, אביזרים לבית ורהיטים. היום מתפאר בית העיצוב במחלקה עצמאית לעיצוב ריהוט, מצעים, מוצרי טקסטיל ואביזרים לבית תחת השם .Kenzo Maison אלה מתאפיינים בשילוב שבין איפוק ומינימליזם יפני לבין אתניות שמקורה בעולם החי והצומח.
עניין זה בא לידי ביטוי באמצעות מבני ריהוט שמקור ההשראה להם באוריגמי היפני לצד עולם שכולו הדפסי פרחים גדולים וצבעוניים. שני אלו יחד יוצרים הרמוניה מפתה. עוד מאפיינת את קולקציות הריהוט המודולאריות, שמאפשרת לעשות שימוש במקבץ של פריטים משולבים או בכל אחד מהם בפני עצמו.
בקולקציה השנה: שילוב בין ריק ומלא ובין מינימליסטי לדקורטיבי. כך ניתן לראות את פריטי קנזו משולבים באווירה מודרנית עתידנית או באווירה אתנופשיקית למהדרין. הפרחוניות המודרנית, שמקורה בגינה אקזוטית, לצד שימוש נרחב בפסים, יוצרים הדפסים בצבעוניות עזה ועליזה בשילוב עם צבעוניות רכה ועדינה. לצד אלו, ניתן לראות פריטי ריהוט שמאזנים את האווירה העיצובית בגיאומטריות סולידית.
בארץ: פריטי ריהוט ב"פיטרו הכט," פריטי טקסטיל ב"רנבי."

קולקציית הריהוט והאביזרים לבית של בית ג'ורג'יו ארמאני הושקה בשנת 2000 עם פתיחת חנות הקונספט הראשונה במילאנו. כיום מוצגים בעשרות חנויות המותג רהיטים, אביזרים, מוצרי טקסטיל וגופי תאורה שעוצבו על ידי מעצב העל. בארמאני קאזה מובא לידי ביטוי אידיאל החלום של ארמאני לגבי חללי המגורים. הבית, מבחינתו, הוא המקום האינטימי בו יכול האדם להתרווח ולארח תוך שהוא מוקף ביופי שתואם את טעמו האישי. יחד עם זה, היופי אינו מהווה תוצר של פריטי יוקרה בלבד, אלא טמון גם בפריטים שמעוררים תגובה שהיא בו בזמן חושית ורגשית.
הקולקציה השנה: פריטים קלאסיים וקבועים, שבה משלבים מעצבי הבית תוספות על בסיס עונתי. גישה זו מאפשרת ללקוח לבחור בין השקעה בקולקציה הקלאסית האופיינית למותג לבין בחירה נקודתית מתוך ההיצע של רעיונות מגוונים שמתחדשים עונה אחר עונה. את השחור, הלבן, האפור והחום שמאפיין את קולקציות הטקסטיל שוברים אביזרים דקורטיביים כמו אגרטלים, נרות, מגשים, כריות ומוצרי נייר בגוונים אדומים או בגוני מתכת. קווים מעוגלים ניתן לראות בחלק מהרהיטים, באביזרים הדקורטיביים כמו האגרטלים, הקערות והנרות ובהדפסים הנדירים של מדליונים ומוטיבים מהצומח.
בארץ: בארמאני קאזה.
מקורה של קולקציית הפריטים לבית של "מיסוני" בקולקציות טקסטיל לריפוד רהיטים שהושקה בשנת 1981 ומשמשת עד היום כאחת מתשוקותיה היותר חושניות של רוזיטה מיסוני, מבעלי החברה. כיום מייצרת מחלקת העיצוב לבית של מיסוני פריטי ריהוט בהשראת מאפייני סגנון החיים של המותג וממשיכה להתפתח. ההשקפות של המעצבת לגבי אווירה וריהוט ביתיים הן אלו שצבעו את פילוסופיית המותג באינספור גוונים ודוגמאות עליזים. בקולקציות ניתן למצוא בדים בלתי צפויים, חפצים מפתיעים, ריהוט חדשני וקליל ומשחקי תאורה מתוחכמים. בעת החשיבה על פריטי עיצוב חדשים לבית רואה רוזיטה לנגד עיניה את אמנות המגורים והאירוח והם אלו שמשמשים לה מקור השראה ליצירת אווירה הרמונית, מאורגנת ובלתי פורמלית, ורסטילית וחופשית.
בקולקציה השנה: הקולקציה לאביב-קיץ 2009 משדרת חלום רב גוני שמשקף אווירה של גנים בוטניים, יערות וגנים קדומים. גם כאן עקרון הערבוב וההתאמה משחק תפקיד מרכזי, וכך משתלבים ליצירה מאוזנת ומדויקת רהיטי חוץ ופנים, ובהם כריות ופופים רבים, גוונים עזים עם צלליות מונוכרומטיות ומוטיבים רכים לצד גיאומטריים. השנה בולטת מאוד ההכנסה של החוץ פנימה באמצעות אלמנטים של פרחים ופרפרים, נקודות, פסים ואפילו, פה ושם, מוטיבים של פטריות בר שאהובות על רוזיטה מיסוני במיוחד.
בארץ: פריטי טקסטיל ברנבי.

גם רשת GOLF החלה כרשת אופנה לנשים וגברים. במהלך של התרחבות החלה הרשת למכור פריטי עיצוב שהתבססו תחילה על מצעי כיתן, ובשלב מאוחר יותר הפכו לרשת GOLF&CO ועיצבו באופן עצמאי מוצרי אופנה לבית מתוך כוונה להעניק ללקוחות חוויית קנייה שלמה. כיום מציעה הרשת מחלקות רבות בהן שפע של היצע בתחומי המצעים והשמיכות, מגבות, שטיחים, כריות, וילונות, כלי נוי ואמבטיה, אביזרים דקורטיביים, רהיטים ומחלקת כלי בית גדולה במיוחד. הרשת ממשיכה להצעיד מחלקות טקסטיל וכלי בית מהגדולות בארץ, כשרבים ממוצריה מעוצבים על ידי מעצבי הבית, מתחלפים מעונה לעונה ומתאימים עצמם למגמות העיצוב בחו"ל.
כמו קולקציות הביגוד של גולף, גם קולקציות הפריטים לבית בנויות על סיפורי השראה שנשענים ושזורים זה בזה. בקולקציה השנה: הדפסי ספארי בגווני חום ובז' עם שילוב של אדום ובורדו נראו על גבי מצעים וכלי הגשה בעיקר. שילובים של סגולים עשירים עם שחור דרמטי במצעים, בהדפסים שונים של פסים ומשבצות. הסגול נראה גם כשהוא משולב עם גוונים שונים של אפור, גוונים מטאליים בוהקים נראו הן בטקסטיל והן באביזרי נוי. צבעים בסיסיים במראה הרך והעדין שלהם הם תכלכל, אדמדם וירקרק והופיעו הן על כלי נוי והגשה והן על מגבות ומצעים, לעיתים בשילובים של הדפסי פסים ופרחים.
