רסיסים לריסים
פרסומות למסקרה של חברת רימל בכיכובה של הפרזנטורית קייט מוס נפסלו באנגליה. הסיבה: ישנו חשש שמוס היתה מאובזרת בריסים מלאכותיים במהלך הצילומים
הרשות לקביעת סטנדרטים בפרסום (ASA, בשבילכם), טענה שהחברה לא הצליחה להוכיח שמוס לא היתה חמושה בריסים מזויפים בפרסומת. בעיה, כשמדובר במסקרה שמבטיחה "הגדלת ריסים", כדברי הרשות. בנוסף, טענו שם, החברה היתה צריכה להבהיר כי נעשה שימוש בטכניקות בכדי להעצים את האפקט שמעניק המוצר.
זו הפעם השלישית בשלושת החודשים האחרונים שבה הרשות מתקלת חברות קוסטמיקה בגלל פרסומות למסקרה. בחודש יולי, להזכירכם, הם תקפו את הפרסומת של חברת לוריאל בכיכובה של פנלופה קרוז: "הפרסומת הגזימה בהצגת ההשפעה של המוצר והוליכה שולל את היצרנים בכל שחא הבהירה שקרוז מצוידת בריסים מלאכותיים".
קלייר פורבס, מנהלת התקשורת של ASA אמרה כי יש להעביר מסר לחברות הקוסמטיקה. זאת, למרות כי סביר שישנן חברות שכבר רקחו פרסומות שכאלו לפני שהחלה מתקפת הוועדה. בתגובה, הגישה חברת רימל דוח לפיו המוצר שלהם העצים את נפח הריסים ב-70 אחוז לעשר נשים. החברה הציגה גם נתונים השוואתיים שתיעדו את ההבדל בריסים לפני ואחרי השימוש במוצר.
ASA, כמובן, לא
נשארו פראיירים והגיבו בחזרה: "מכיוון שטענת החברה מתייחסת לריסים בעלי מראה מוארך ולא להעצמת נפח אמיתית, אנחנו מגיעים למסקנה שהפרסומת שלהם מוטעית".
ג'יי וולטר תומפסון, ממשרד הפרסום JWT הודיע כי מוס לא היתה מאובזרת בריסים מלאכותיים במהלך הצילומים, אך לא שלח לוועדה הוכחות לעניין. "מכיוון שלא קיבלנו תיעוד לכך שלקייט מוס לא הוסיפו ריסים מלאכותיים בפרסומות, הגענו למסקנה כי ישנו חשש לכך שהריסים הוגדלו בכדי לדמות השפעה מוגברת של המוצר", סיכמו ב-ASA.