הכי יפות בעולם
מי היתה הפנים של הלנה רובינשטיין? מי פתחה את התצוגה של שאנל? מגזין "את" מציג את עשרת הדוגמניות הישראליות שהצליחו בעולם, הרבה לפני שבר רפאלי ואסתי גינזבורג ידעו מסלול מהו
השני הוא הקמפיינים הפרסומיים שאותם קיבלה הדוגמנית, וגם כאן - היוקרה של הקמפיינים חשובה לא פחות ממספרם. קמפיין כמו שקיבלה שירז טל, שכיהנה במשך מספר שנים כפנים של חברת הקוסמטיקה "הלנה רובינשטיין", הוא קמפיין שדוגמניות מחכות לו כל הקריירה.
קריטריונים נוספים היו התצוגות שבהן השתתפו הדוגמניות, וכמובן - אומדן הסכומים שהרוויחו. גם אורך ויציבות הקריירה השפיעו על הבחירה: דוגמנית שזורחת כמטאור למשך תקופה קצרה יחסית, כמו ויק למשל, אין דינה כדין דוגמנית המצליחה לעבוד באופן יציב לאורך שנים, כמו שירלי בוגנים.
סייעו לבחירה כמה וכמה מומחים מעולם האופנה הישראלי, ביניהם בטי רוקאווי, סוכנת דוגמניות מיתולוגית, שאחראית לקריירה של יותר ממחצית הדוגמניות ברשימה; רפי עגיב, מנכ"ל סוכנות DNA לייצוג אמנים וספורטאים, שבעבר ניהל את סוכנות "אימג'", רון קדמי, צלם אופנה בינלאומי; והמפיק הבכיר מוטי רייף.
עד היום לא הצליחה שום דוגמנית ישראלית להגיע למעמד שאותו כבשה מיכאלה ברקו בסוף שנות השמונים ותחילת שנות התשעים.
ברקו, 37, פרצה בעידן הגדול של דוגמניות העל, והייתה חברה של כבוד במועדון של קלאודיה שיפר, לינדה אוונג'ליסטה וחברותיהן. בשנת 1990הוכתרה לאחת מעשר הדוגמניות המובילות בעולם על ידי המגזין הצרפתי "מדאם פיגארו", ובתקופה מסוימת אף דורגה כ"רביעית בעולם".
ההצלחה שלה לא היתרגמה לסכומי עתק מבחינה מסחרית, אך אינספור השערים שעליהם כיכבה והקריירה המרשימה שניהלה הם שהביאו לדירוג הגבוה. הקריירה של ברקו החלה בגיל 13 וחצי, כשהגיעה עם אמה אל הצלם מנחם עוז. בגיל 15 כבר גרה בפריז.
שערים ומגזינים: פניה הלא שגרתיים של ברקו עיטרו עשרות שערים, לא פעם מספר שערים במקביל. אחד השערים המפורסמים שלה התפרסם ב-1989 במגזין "אל", שם דגמנה את איפור הסתיו של איב סן-לורן כשהיא אוחזת בסיכת כוכב ליד עינה הימנית.
שער נוסף של "אל" עיטרה עבור כתבה שכותרתה "מהו היופי?". שערים נוספים: "קוסמופוליטן", "אל", "ווג" (במספר מדינות), "בזאר", מדמואזל", "גלאמור", "הרפר'ס בזאר", "ניו יורק וומן" ועוד. כיכבה גם על שער העיתון "סנדיי טיימס".
קמפיינים: עשתה קמפיין לחברת האיפור "רוק", וכן ל"רבלון", "לוריאל", חברת הקוסמטיקה הצרפתית "רושא", קלווין קליין, טיירי מוגלר, ולנטינו, בלומינגדיילס ועוד.
תצוגות: צעדה על המסלולים של טיירי מוגלר, ולנטינו, קלווין קליין ועוד.
עוד משהו: בגיל 20 הייתה אמורה להיות מצולמת על ידי הצלמת הידועה אנני לייבוביץ' לפרסומת לחברת וודקה, יחד עם שור. במהלך הצילומים נבהלה ברקו מהפרטנר והצילומים הופסקו, למורת רוחה של הצלמת הנחשבת. ברקו גם כיכבה על המסך הגדול, כשהצטלמה לסרט "דרקולה" של פרנסיס פורד קופולה, יחד עם קיאנו ריבס.
סכומים: הרוויחה כ-20 אלף דולר ליום צילום.
היום: נשואה לאיש העסקים רון צוקרמן, ואם לארבעה ילדים.
מנימוקי המומחים: רפי עגיב: "היא הייתה שיאנית השערים בעולם בתקופה שלה, למרות שכל התותחיות היו בזמנה. היא עשתה את השער הראשון של 'ווג' האמריקאי כשאנה וינטור התחילה לנהל אותו. יש לה המון שערים ב'ווג', את לא מבינה כמה. היא, ולא בר רפאלי, הייתה הישראלית הראשונה שהצטלמה ל'ספורטס אילוסטרייטד'. אחד השיאים היה כשהשתתפה ב'דרקולה' עם מוניקה בלוצ'י. היא דיווה".
רון קדמי: "היא הייתה גדולה מאוד, הישראלית הראשונה שהייתה על שער ה'ווג'. יש לה יופי
בטי רוקאווי: "אצלה הכל היה בהגזמה בפנים, היה לה מראה אחר שאין כמוהו. היא לנגרית כזאת, גבוהה, אמזונה, ומאוד אינטליגנטית. היא נסעה לחו"ל צעירה, ולא נשברה מחיי הבדידות והתחרות במגרש של הגדולים".
מוטי רייף: "היא הדוגמנית שעשתה הכי הרבה שערים ומגזינים גדולים, בתקופה הכי חמה. ההצלחה המאוד גדולה שלה פחות תורגמה לכסף, ויותר לתהילה".

שירז טל, 32, הצליחה להשיג את השילוב האולטימטיבי בין הצלחה כלכלית, שנבעה מהובלת קמפייני ענק, לבין כיבוש אינספור שערים וכתבות במגזיני אופנה מובילים. טל החלה את הקריירה בגיל 14, כשזכתה בתחרות "הפנים של התשעים". מגיל 18 עד 20 חייתה בפריז, ולאחר מכן בילתה 8 שנים בניו יורק. היא חזרה לישראל לפני כחמש שנים.
שערים ומגזינים: כבשה את שערי ה"ווג", "אל", "קוסמופוליטן", "מארי קלייר" ועוד. ב"אל" הוכתרה כדוגמנית החודש, ואף הצטלמה למגזין עם החבר לשעבר נורי דניש.
קמפיינים: כיהנה כפנים של חברת "הלנה רובינשטיין" במשך מספר עונות. חתומה מ-2005 על חוזה לשלוש שנים כפנים של חברת "לנקסטר".
קמפיינים נוספים שלה בתחום הקוסמטיקה שנחשבים לטופ: איב סן-לורן ובושם "פרגמו". הצטלמה עבור ורסאצ'ה, דיור, קרל לגרפלד, לואי ויטון, גאפ, גוצ'י, דולצ'ה וגבאנה, ויקטוריה'ס סיקרט, סוניה ריקייל, בלומינגדייל'ס, ג'ון גליאנו, היינס, מרקס אנד ספנסר, קרטייה, בננה ריפבליק, לואי פרו ועוד.
תצוגות: צעדה על המסלולים של ולנטינו, איב סן-לורן, שאנל, ארמאני, גוצ'י, גוטייה, הרמס, גליאנו, דולצ'ה וגבאנה, דיור ועוד.
עוד משהו: קיבלה הצעה לקמפיין לבושם של קלווין קליין שכולל עירום פרובוקטיבי, וסירבה. בהמשך הצטערה, כשהבינה שמדובר בקמפיין המפורסם עם קייט מוס ומארקי מארק.
סכומים: עבור הקמפיין להלנה רובינשטיין קיבלה 800 אלף דולר. לקמפיין לבושם פרגמו קיבלה 300 אלף דולר, וסכום זהה קיבלה עבור הקמפיין לבושם הגברי של החברה. בשיא הקריירה הרוויחה 5,000 דולר לתצוגה. בגיל 21 כבר רכשה דירה מדהימה בווסט וילג' בניו יורק, ולפני שנתיים השקיעה כ-600 אלף דולר בהקמת הספא "קסום" בתל-אביב.
היום: גרה בתל-אביב, בעלת ספא, נשואה ואם לתינוק.
מנימוקי המומחים: בטי רוקאווי: "היא קלאסית. גם בעוד 200 שנה המראה שלה יתפוס. היא יפה אולטימטיבית. היא לא מפונקת, חרוצה כמו נמלה, ולא פספסה שום עבודה. היא וורקוהולית, עד היום, ולכן עשתה הרבה כסף. היא פרצה בתחילת שנות ה-90, תקופת תור הזהב של הדוגמניות, ולכן היא ואחרות בתקופתה נהנו מההפקר והרוויחו סכומים מדהימים. בגיל 20 היא חלתה בדלקת קרום המוח, היא ראתה את המוות בעיניים, ולדעתי זה מאורע שדירבן אותה ותרם להצלחה שלה".
מוטי רייף: "מבחינה מסחרית, שירז הכי הצליחה בעולם מכולן. היא שילוב של יופי ומקצועיות".
רון קדמי: "יש לה יופי טבעי, כזה שאי אפשר לעמוד בפניו, לכן היא גם עשתה קמפיינים לביוטי, ולא אקסטרימיים לשום כיוון. בנוסף, היא סופר מקצוענית".
רפי עגיב: "היא התחילה בול בזמן הנכון, בעיתוי המושלם. היא עבדה עבור כל הגדולים, כשהשיא היה 'הלנה רובינשטיין'. היא יציבה וחרוצה, והתמידה. שירז מאוד מכווננת לעבודה, ותמיד התנהלה כמו אשת עסקים שמבינה בביזנס. המגורים שלה בניו יורק היו גורם מכריע בהצלחה שלה".

השם קים איגלינסקי לא אומר הרבה לרוב הציבור הישראלי, אולם מדובר בדוגמנית שאף שהחלה את הקריירה מאוחר יחסית, כבשה בסערה את עולם האופנה עם מראה קשוח וייחודי. מבחינת רווחים, איגלינסקי עולה על כל דוגמנית ישראלית אחרת.
איגלינסקי, 33, בת לאב ישראלי ואם אנגלייה, גדלה בקיבוץ נגבה, התגלתה בהיותה חיילת על ידי הצלם גבי בהרליה, ובהמשך זכתה בתואר סגנית "הפנים של התשעים".
הקריירה שלה החלה בפריז, אבל הפריצה הגדולה קרתה רק בגיל 24, כאשר עברה לניו יורק. לפני 4 שנים הוכתרה כדוגמנית הישראלית המצליחה בעולם.
שערים ומגזינים: "ווג" (במספר מדינות), "מארי קלייר" (במספר מדינות), "אל", "הרפר'ס בזאר", "מדמואזל", "פייס", "W".
קמפיינים: גאפ, קלווין קליין, טיירי מוגלר, ג'יאנפרנקו פרה, ליווי'ס ועוד.
תצוגות: צעדה על המסלולים של ולנטינו, איב סן-לורן, ג'יבנשי, דיור, טיירי מוגלר, מיו מיו, פראדה, מטסודה, סינתיה ראלי ועוד.
עוד משהו: את אחד הצילומים המפורסמים ביותר שלה עשתה בתחילת הקריירה עבור צלם העל המנוח הלמוט ניוטון. הצילום בוצע בים המלח, כשאיגלינסקי עוטה בגד ים ואוחזת ברובה M-16.
סכומים: הרוויחה כ-6,000 דולר בממוצע לתצוגה, ובין 20 ל-200 אלף דולר לקמפיין. בספטמבר 2002 כיכבה בגיליון "100 העשירים של ישראל" של עיתון "מעריב", שם הוכתרה כדוגמנית הישראלית העשירה ביותר, ושווי חוזיה באותה שנה מוערך בכ-5.1 מיליון שקל. גם בעיתונים "גלובס" ו"דה מרקר" דורגה איגלינסקי כדוגמנית הישראלית המרוויחה ביותר, וב"גלובס" הוערך כי הרוויחה במהלך שנת 2002 כ-1.3 מיליון דולר. הרחק מאחוריה, במקום השני, דורגו שירז טל ועמית מכטינגר, שהרוויחו לעומתה באותה תקופה "רק" 300 אלף דולר.
היום: חיה באשראם בסן פרנסיסקו, מגדלת ירקות אורגניים, ומדי פעם עושה גיחות לצילומים.
מנימוקי המומחים: רון קדמי: "יש לה יופי מיוחד, שפה בארץ לא הבינו אותו. יש בה משהו חזק, גברי. בעולם היא פרצה בצורה ענקית, ועשתה את הקמפיינים הכי טובים".
בטי רוקאווי: "קצת היה קשה לי איתה בהתחלה, כי היא עקשנית. היא הייתה מגיעה עם סרבלים מהרפת, והולכת לאודישנים. רק בניו יורק היא ממש פרצה, כשעשתה בלונד פלטינה לבן עם 5 פסים שחורים בשיער.
"אז היה לה מראה אנדרוגינוס, מאוד מיוחד. היא עבדה עם הטופ, כמו צלם העל סטיבן מייזל, שהיה משוגע עליה. היא הרוויחה הרבה מאוד, והצליחה מכל הבחינות - מערכתית ומסחרית".
רפי עגיב: "ההצלחה שלה הייתה גדולה מאוד. היא פשוט עשתה הכל. היא עשתה קמפיינים ענקיים בכיוון של הארד קור, דברים רדיקליים יותר, אמנותיים. הייתה בעיתוי הנכון. אין ספק שהייתה לה עדנה בזכות 'זרם לונדון'".

עמית מכטינגר, בת 31, החלה את הקריירה בגיל 15, אז זכתה בתחרות "תגלית השנה" והגיעה לגמר בתחרות הבינלאומית "מראה השנה". משם המריאה לקריירה סופר מצליחה בחו"ל.
מעטות זוכות לקבל את תואר "המוזה של קארל לאגרפלד" - מכטינגר עשתה את זה. חבל שהבעיות האישיות הפריעו בדרך, אחרת מכטינגר הייתה יכולה בכיף לכבוש מקום בשלישייה הראשונה.
שערים ומגזינים: כבשה שערים במגזינים "ווג", "אל", "מארי קלייר" ו"מדאם פיגארו". בגיל 20 הוכתרה על ידי העיתון "ניו יורק" כאחת משלוש הדוגמניות המבטיחות בעולם. בכתבה צוין שמכטינגר "יפה בצורה מושלמת".
קמפיינים: הייתה המוזה והדוגמנית של מעצב העל קארל לאגרפלד, ודוגמנית הבית של בית האופנה ג'ורג'יו ארמאני. הצטלמה גם עבור קשארל, שאנל, בולגרי, אספרי, קלווין קליין, נקסט, פרנץ' קונקשן,
וגם ל"פנסוניק" ולפרסומת טלוויזיה ל"סוני".
תצוגות: כיכבה ככלה בתצוגה לצד איב סן-לורן, ועשתה את הפינאלה בתצוגות ולנטינו וקנזו. הידסה עבור ארמאני, דונה קארן, לואי ויטון, מארק ג'ייקובס, ז'אן פול גוטייה, גוצ'י, לאגרפלד, פנדי, קלואה ועוד. בנוסף, דיגמנה עבור מיו מיו לצד דרו בארימור.
סכומים: בעיתון "גלובס" הוערך כי מכטינגר הרוויחה במהלך שנת 2002 כ-300 אלף דולר. על הקמפיין האחרון שעשתה בארץ עבור "הוניגמן" גרפה 70 אלף דולר.
עוד משהו: לפני כשלוש שנים חשפה בראיון כיצד בשיא ההצלחה שלה כדוגמנית השתמשה בסמים, התמוטטה, ופרשה על מנת להשתקם ולהתאזן. באותה תקופה דחתה הצעות מפתות לקמפיינים לשאנל, ולנטינו וקארל לאגרפלד.
היום: גרה בספרד, מעצבת תיקים ואביזרים, נשואה לאיש העסקים ערן גלעדי ואם לשניים.
מנימוקי המומחים: רון קדמי: "יש לה יופי שאי אפשר להתווכח איתו. היא הייתה בטופ, אבל יכלה לעשות יותר. היא התעייפה בדרך".
רוקאווי: "היא נערת טבע, עם עיניים מדהימות. היא מהממת גם ללא טיפת איפור. היא ילדה טובה שנפלה לעולם צבוע, וזה הרס לה את הקריירה. היא יכלה להצליח יותר, אבל הסמים והבלבלה עצרו אותה".
רפי עגיב: "אין לה זמן מדף. יש לה מראה לכל זמן. הצליחה הן מערכתית והן מסחרית. היא מפורסמת בחיוך שלה, בתום, בעיניים עם הגוון המיוחד והתלתלים הטבעיים, שמאוד מזוהים איתה. יכלה להגיע יותר רחוק אם הייתה מתמידה".

שירלי בוגנים, 33, ילידת אלפי מנשה, החלה לדגמן לקראת גיל 18, כשזכתה בתואר סגנית ראשונה של "הפנים של התשעים".
מזה כעשור היא גרה ועובדת בניו יורק. העובדה כי הקריירה הבינלאומית שלה נמשכת כל כך הרבה שנים, וכי גם בגיל 33 היא ממשיכה לגרוף עבודות, היא שהציבה אותה במיקום גבוה יחסית ברשימה.
שערים ומגזינים: כיכבה בשערי המגזינים "ווג", "מארי קלייר", "גלאמור", "מדאם פיגארו", "קוסמופוליטן", "אל" הצרפתי, "אופיסיאל" האיטלקי ועוד. המגזין "ווג" האיטלקי סיקר את חתונתה הזוהרת לאריק בן זינו. בספטמבר 95' הצטלמה לכתבת אופנה בת שמונה עמודים ב"מארי קלייר" הצרפתי, כדוגמנית היחידה שהציגה את בגדי הסתיו בגיליון זה.
קמפיינים: הובילה במשך 4 שנים את קו מוצרי האיפור של חברת "מקס פקטור". הצטלמה לקמפייני שיער ל"לוריאל", "פנטן", ולקמפיין האמריקאי לשמפו "הד אנד שולדרס". הצטלמה עבור גס, איב סן-לורן, אספרי, איסי מיאקי, מיסוני, דולצ'ה וגבאנה, בולגרי, קנזו ועוד. כיהנה כדוברת חברת "נטורל סי
ביוטי" (חברת בת של "לוריאל") בארץ ובחו"ל.
סכומים: החוזה שחתמה עם "אוריס קוסמטיקס", בעלת "נטורל סי ביוטי", העשיר בכחצי מיליון דולר את חשבון הבנק שלה. עבור קמפיין "גס" העולמי השתכרה כרבע מיליון דולר.
עוד משהו: לבוגנים היו כמה "כמעטים" מרגיזים בקריירה: היא כמעט חתמה על חוזים להובלת קמפיין בישום עם החברות דיור, שאנל וארמאני. אחרי שהצטלמה עבור חברת "בננה ריפבליק", התאכזבה לגלות שידיה בלבד נכנסו לפריים של שלטי החוצות האמריקאיים.
היום: גרה ועובדת בניו יורק.
מנימוקי המומחים: רפי עגיב: "אחת היפות בעולם, בעלת יופי נשי כמו בספרים. היא כל יכולה. עד היום היא עובדת כמעט כמו לפני 10 שנים".
רון קדמי: "היא עובדת הכי הרבה לאורך השנים. היא התחילה לפני כולן, ותסיים אחרי כולן. יש לה פנים מדהימות לביוטי, עם היופי האקזוטי שלה. בעולם משתגעים על התימנייה עם העיניים הכחולות. אין דבר כזה, נדיר. מבחינה מסחרית מאוד הצליחה".
בטי רוקאווי: "אני זוכרת ששלחתי אותה לפריז, ומיד מאוד אהבו אותה, עם עור הזית, העיניים הירוקות, החיוך המדהים וגם האף השבור. היא בת 33 ועוד עובדת, מצליחה מאוד מבחינה מסחרית. יש לה גוף מדהים ומושלם, וחזה יפה בלי סיליקון".

ויק, 32, בת לאם סינית ואב אוסטרלי, גדלה ברמת ישי והתגלתה על ידי בטי רוקאווי בגיל 16, כנערה משוטטת בכיכר דיזנגוף.
בשלב מסוים עברה לניו יורק עם בן זוגה דאז דורון אייל ("שולץ האיום"), ולמשך תקופה הפכה למטאור בעולם הדוגמנות. פנים מסוימים באישיות שלה והתנהלותה מבחינה מקצועית הפריעו לקריירה, ואלמלא הם יכלה להגיע להצלחה גדולה הרבה יותר.
שערים ומגזינים: "ווג", "אל", "מארי קלייר", "גלאמור".
קמפיינים: ג'יבנשי, איב סן-לורן, שאנל, אוויאן, דיור, מיו מיו, אן טיילור, צים, BEBE, ושני קמפיינים נחשבים לבשמים "דרקאר נואר" ו"שמפיין".
תצוגות: צעדה על מסלולי ג'יבנשי, איב סן-לורן, שאנל, דיור ועוד. לא עשתה תצוגות רבות, מאחר שהיא נחשבת לנמוכה יחסית.
סכומים: לפי הערכות, הרוויחה למעלה ממיליון דולר. קנתה דירה בווסט וילג' בניו יורק.
עוד משהו: הופיעה בכתבה ב-CNN על בגדי מעצבים, וכיכבה בקליפ של להקת "דוראן דוראן".
היום: גרה בישראל, ואם לבת ובן.
מנימוקי המומחים: רון קדמי: "יש לה יופי הורס ומדהים. מלאך. היא סבלה מאישיות וניהול בעייתיים
שדפקו לה את הקריירה, שבלעדיהם היא יכלה להגיע לטופ - והיא אפילו כבר נגעה בו. הייתה היסטריה סביבה. עשו עליה כתבות ב'ווג' האיטלקי, הסטייליסטית שם התעלפה ממנה. צלמים הכי גדולים רצו לצלם אותה. הבעיה שהיא לא הגיעה לצילומים".
בטי רוקאווי: "יש לה יופי אולטימטיבי, של בובת פורצלן. היא לא גבוהה, אבל בעלת גוף מושלם. בניו יורק התלהבו ממראה המדונה התמים שלה, וגם היפנים היו משוגעים עליה. היא הובילה תצוגות, הלך לה מעולה והיא עלתה כמו מטאור.
"בהמשך היא עברה תקופה בעייתית. היא דפקה הפקות, הייתה טראבל מייקרית. עסקת החבילה שלה עם שולץ הפריעה. היא הרוויחה למעלה ממיליון דולר, ויכלה להרוויח יותר, אם לא היה נהרס לה".
רפי עגיב: "אין מילים לתאר אותה, היא מדהימה. אין שום גבול ליופי שלה. היא פרצה ועשתה עשרות תצוגות למרות הגובה שלה, 168 ס"מ. חוץ מקייט מוס, אף אחת לא עשתה את זה. היא כבשה כמעט כל שוק: אירופה, ארה"ב ואפילו יפן. היא סבלה מאי יציבות בקריירה. עם אורך רוח יכלה להגיע עוד יותר רחוק".

ההצלחה של מעיין קרת, 31, החלה ב-94', כשעידן הג'ינג'יות שלט באופנה. הפריצה שלה קרתה בזכות הפינאלה שעשתה בתצוגה של איב סן-לורן, בשמלת כלה, לצד המעצב, שלקח אותה תחת חסותו.
בהמשך גרה ועבדה בפריז, ולפני מספר שנים שבה לארץ. הטיימינג של הפריצה שלה, בשיא עידן הטופ מודלס, תרם מאוד להצלחתה.
שערים ומגזינים: הופיעה על שערי המגזינים "אל", "ווג", "קוסמופוליטן", "הרפר'ס באזאר" ועוד. הצטלמה עבור המגזינים "מארי קלייר", "גלאמור" ועוד. המגזין "טופ מודלס" הכתיר אותה ב-97' לאחת מדוגמניות העתיד המבטיחות.
המגזין "אל" סיקר אותה מבצעת את תחביבה ההרפתקני - צניחה חופשית. הצטלמה בעירום לספרים של שני צלמים נחשבים: פאולו רוברסי וכריסטיאן מיזאר. ברשת CNN הקדישו לה כתבה, וכן באחד מערוצי הטלוויזיה הצרפתיים.
קמפיינים: הייתה דוגמנית הבית והמוזה של איב סן-לורן במשך 4 שנים. עשתה קמפיינים בתחום הקוסמטיקה לחברות "לורן" ו"לוריאל". הצטלמה לפוסטר של "בנטון" עם תינוק על הראש, וכן לקמפיינים של רוברטו קבאלי, כריסטיאן לקרואה, קנזו, וגאלרי לאפייט.
תצוגות: פתחה וסגרה את התצוגות של איב סן-לורן, הובילה תצוגה של כריסטיאן לקרואה, ונבחרה לעשות את הפינאלה המכובד בשמלת כלה. צעדה גם על מסלולי דונה קארן, קלווין קליין, ריצ'רד טיילר, מרק ג'ייקובס, יוז'י ימאמוטו, ועוד.
סכומים: בשיא הקריירה השתכרה כ-12 אלף דולר ליום צילומים, ו-10,000-2,000 דולר לתצוגה. הסכומים שקיבלה על קמפיינים נעו בין עשרות למאות אלפי דולרים. בגיל 22 כבר רכשה לעצמה דירה מקסימה בפריז.
עוד משהו: קרת לא התקבלה לתחרות "הפנים של התשעים", בגלל מספר קילוגרמים מיותרים. במהלך עבודתה באירופה סבלה מאנורקסיה, ובהמשך הובילה מסע נגד משטר ההרזיה הנוקשה של עולם הדוגמנות, ואף הוציאה ספר פרי עטה בנושא.
כיום: גרה בתל-אביב, ומצפה לילדה השני. הפיקה לאחרונה סרט בשיתוף עם בן זוגה, הבמאי יואב גורפינקל.
מנימוקי המומחים: בטי רוקאווי: "היא הצליחה, אבל לא כמו שירז, קים ומיכאלה. ההצלחה שלה התחילה אצל איב סן-לורן, בתור הכלה. הוא מאוד אהב את הכתום עם הנמשים, המראה האחר. הייתה לה בעיית אכילה, היא עלתה וירדה במשקל. בפריז דוגמנית הייתה צריכה להיות במידה 34 והיא הייתה במידה 36-34. ההצלחה שלה הייתה בעיקר בפריז".
קדמי: "ג'ינג'ית, נמשים. ההצלחה שלה הייתה אצל איב סן-לורן ומשם המשיכה. עבדה יפה".
רפי עגיב: "פרצה לפני 15 שנה, השיא שלה היה אצל איב סן-לורן. השיער האדום, בליווי מראה מאוד ייחודי של המאה ה-18, שכאילו נלקח מציורים של פעם, בידל אותה ונתן לה את המקום שלה. היא ניהלה קריירה יציבה עד שחזרה לארץ. היא מדור הולך ונעלם של דוגמניות".

מיקי ממון בת ה-36 היא מהדוגמניות הישראליות הראשונות שפרצו בחו"ל. בגיל 16 ראה הצלם אבי מרוז, שחי באיטליה, תמונה שלה ב"את", וזמן קצר אחר כך כבר הופיעה על שער ה"ווג".
שערים ומגזינים: שער ב"ווג" בתחילת הקרירה, "אל" ועוד.
קמפיינים: הייתה דוגמנית הבית של איב סן-לורן, ואחת מ-12 הדוגמניות שהיוו השראה לפיתוח בגדי ההוט קוטור שלו. שימשה השראה גם לעיצוב בגדיו של ז'אן פול גוטייה. הצטלמה לקמפיין בושם ל"קנזו", וכן לולנטינו, קלואה, כריסטיאן לקרואה, קארל לאגרפלד, יוז'י ימאמוטו ועוד.
תצוגות: דיגמנה בתצוגה לציון 30 שנות יצירה של איב סן-לורן בטוקיו, וגם לשאנל, גוטייה, ג'ון גליאנו ועוד.
היום: גרה בתל-אביב, עובדת כסטייליסטית, גרושה מאיילון רייך, אחיה של יעל רייך, ואם לבן.
מנימוקי המומחים: בטי רוקאווי: "היא החלה במילנו, ונורא התביישה בגלל בעיה באצבעות הידיים שלה, אבל אמרתי לה ללכת על זה. יש לה מראה מיוחד, ביזארי, ג'ינג'י. היא הצליחה, אבל יותר בקטע של מגזינים, ופחות מבחינה מסחרית של קמפיינים ענקיים".
רייף: "היא סיפור דומה לזה של מעיין קרת. דוגמנית שמעצבים באירופה ופריז, כמו גוטייה ואיב סן-לורן, אהבו. דוגמנית אופי עם המון נוכחות. הצליחה בתקופתה".
רפי עגיב: "חביבתו של ז'אן פול גוטייה. בעלת מראה מעניין, שפרצה בחו"ל בתקופה הנכונה, ועשתה דברים יפים. יש לה מראה בתולי של פעם, כאילו נשלפה ממאה קודמת. היא התאימה יותר להוט קוטור ואופנה עילית, ופחות לדברים מסחריים".

בשקט בשקט, כבר חמש שנים, מככבת מור קציר, 26, בעולם הדוגמנות הבינלאומי. הנערה השקטה וקצוצת השיער מהקריות, שזכתה בתחרות "נערת השנה" של "מעריב לנוער" ב-1996, נסעה בגיל 21 לפריז, ומשם המשיכה לניו יורק.
סביר להניח שאם הפריצה של קציר הייתה מתרחשת בעידן הטופ מודלס של תחילת הניינטיז, היא הייתה מרוויחה סכומי עתק. לרוע מזלה, היא פרצה בדיוק בתקופה שבה מעמד הדוגמניות ירד באופן דרמטי. למרות זאת, לא ניתן לסכם את הקריירה שלה, שנמצאת כרגע בשיאה.
שערים ומגזינים: המקפצה הגדולה לקריירה של קציר היה שער שעשתה למגזין "אל" הצרפתי. היא כיכבה גם על שער המגזין "אופיסיאל" הצרפתי, הצטלמה לכתבת אופנה בת עשרה עמודים ב"אל" האמריקאי ולכתבה של 12 עמודים ב"ווג" הגרמני, וכן הצטלמה למגזינים "W", "ווג" האיטלקי, "דה פייס" ועוד.
קמפיינים: שימשה כפרזנטורית של דונה קארן ניו יורק (DKNY), והצטלמה לקטלוג ההלבשה התחתונה של המותג. הצטלמה גם עבור קלווין קליין, טומי הילפיגר, הוגו בוס, מיסוני, וגם לרשת טארגט, כולל קמפיין טלוויזיוני.
תצוגות: פתחה וסגרה את התצוגה של שאנל, דבר שנחשב להישג חסר תקדים לדוגמנית מתחילה. צעדה גם על מסלולי סטלה מקרטני, קשארל, ברברי, קארל לאגרפלד ועוד.
סכומים: הכנסותיה מוערכות בכ-40 אלף דולר לקמפיין.
עוד משהו: נבחרה לדגמן בנשף הצדקה השנתי של הנסיך צ'רלס, והתחככה עם דיוויד בואי, ביונסה וחברי"דוראן דוראן". באחת מתחנות הרדיו אף דיווחו שאחד מחברי הלהקה התחיל איתה.
מנימוקי המומחים: רון קדמי: "מדהימה, יפה. היא עושה המון מגזינים, ובכלל, היא פרחה בחו"ל. ידעו להוציא ממנה את הצדדים היפים, והיא התפתחה מדהים. מצליחה בטירוף".
בטי רוקאווי: "היא השתבחה ונהייתה יפה, כמו נינט. תפסה זוהר, נראית נהדר, מצליחה ועובדת. יש לה תמיכה טובה של חבר רוחני, ולכן קל לה להסתדר בחו"ל".
רפי עגיב: "הכי פחות סיקרו אותה פה בארץ. היא נורא יפה ומסחרית. סך הכל היא עושה דברים יפים, אבל עדיין לא הגיעה לשיא, למשהו שהותיר חותם".

יעל רייך, בת 35, גדלה ברמת-גן. בגיל 14 הופיעה בירחון "עולם האופנה", ומאז החלה הקריירה שלה, כשבגיל 15 כבר קפצה לטוקיו. בהמשך התגוררה שלוש שנים בפריז, וגרה ועבדה במשך עשור בניו יורק.
שערים ומגזינים: "אל", "מארי קלייר", "גלאמור", "ווג" ועוד.
קמפיינים: עשתה קמפיין שיער ל"רבלון", וכן קמפיינים לחברת הבישום "קשארל", "מייסיס", "טארגט", "בלומינגדייל'ס", "נימן מרקוס" ועוד.
תצוגות: איב סן-לורן, גליאנו, וכן תצוגות של החברות "רבלון" ו"קשארל", של הכלבו "נימן מרקוס"
ועוד.
סכומים: הרוויחה כ-4,000 דולר ליום צילום. על הקמפיין ל"קשארל" קיבלה רבע מיליון דולר.
היום: גרה בתל-אביב, והפכה לאחרונה לאם.
מנימוקי המומחים: בטי רוקאווי: "היא מיוחדת-מיוחדת, עם מראה אחר והאף השבור שלה. היא הבינה את אמנות הדוגמנות, ידעה להצטלם בזוויות הנכונות, לעבוד טוב עם הגוף שלה. היא התחילה בפריז, ויכלה להיות ענקית. היא הייתה בסוכנות מצוינת, ולדעתי פספסה קריירה בגדול בגלל קשרים אישיים שהיו לה באותו זמן".
רון קדמי: "היא טיפוס. אישיות חזקה, עם פנים מיוחדות, הכי מיוחדת. היא הייתה 3 שנים בפריז וכמעט לא קרה כלום, ואז הגיעה לניו יורק ופתאום פרצה, ונשארה שם במשך שנים. חיפשו שם משהו אחר, לא קלאסי, והיא עבדה מאוד יפה ועשתה הרבה תצוגות".
רפי עגיב: "בעיני המראה שלה הקדים את זמנו. היא התחילה לפרוח רק עם תחילתו של עידן חדש, כשלונדון הכתיבה את הקצב, עם האף השבור, העור הלבן והמראה המיוחד, שהיה קשה לעכל בהתחלה. אם היא הייתה נולדת כמה שנים קדימה ומתחילה לפני 10 שנים, היא הייתה נוסקת למקומות גבוהים יותר".
