לוס אנג'לס פתח תקווה
בלי לימוזינות ובלי אבק כוכבים, הצטלמה בר רפאלי לרשת האופנה אירית במחסן אפרורי באם המושבות
אכן, אדם שציפה למצוא את עצמו במרכז הסופה שנקראת "דוגמנית העל בר רפאלי" - טורנדו שמרכיביו טיפוסים אקסצנטריים מתרוצצים, כוכבנית מוקפת בפמליה של חברות טפיליות ואווירה נוצצת - נידון להתאכזב.
בצילומי הפרסומת הזו האווירה ישראלית מאוד, לבר רפאלי אין חדר הלבשה משלה, הצוות מצומצם, רציני ואפרפר. זוהר אם המושבות.
זו כנראה הסיבה לכך שהכל מצולם כשמאחורי רפאלי רקע ירוק, מסך חלק ובוהק, שאנשי הצוות מכנים שוב ושוב "גרין סקרין". זה יאפשר אחר כך לשתול את רפאלי בכל סביבה שתיראה למשרד הפרסום. בלב מסיבה סוערת, על הטיילת של ניס, בטקס האוסקר. הכי רחוק מפתח תקווה.

על כל העסק מנצחת נמרצות המעצבת אירית סימון בת ה - 30 פלוס, בעלת רשת האופנה "אירית", שצפויה , לפי כל הפרמטרים להפוך בקרוב מאוד לאחד מעמודי התווך של הישראליות העממית (הדצים, סמדר שיר, דידי הררי).
בינתיים היא נהנית מפירות ההשקעה המוצלחת שלה ברפאלי כדוגמנית הבית עוד בתקופת הפרה - דיקפריו, השקעה שמניותיה עולות מדי יום. הקשר בין סימון לרפאלי נראה משפחתי וחם, סימון מגוננת עליה כשצריך ומרבה להסתודד במהלך הצילומים עם האם, ציפי רפאלי.
"אין ספק שההצלחה של בר עזרה לי ושהרווחתי מזה, אבל זו התפתחות הדדית, אי אפשר לקשור את ההצלחה של אירית רק להצלחה של בר בחו"ל", היא אומרת בקול שנשמע כחיקוי מושלם של הבדרנית רותם אבוהב,
הצילומים מתחילים וזה הזמן להסתובב קצת במתחם האולפנים. על ספסל ליד מכונת שתייה יושבת אישה בלונדינית בשנות הארבעים שמדברת על בר בנימה אמהית. רק אחרי עשר דקות של ראיון אני מבין שאני לא מראיין את ציפי רפאלי אלא את היחצנית של "אירית" משלמור תקשורת.
היא מפנה אותי לאמא האמיתית, שלא כל כך רוצה להתראיין, אבל לפחות מסרבת בנימוס. כשאני שואל מה היא אומרת על הכתבה ב"דה מרקר", שלפיה התדמית של רפאלי כדוגמנית על בינלאומית מצליחה קיימת בעיקר בארץ ואילו בחו"ל היא למעשה רק בתחילת הדרך, היחצנית עונה במקומה ש"אם ככה, אז כנראה צופים לה עתיד גדול מאוד".

קשה לדעת מה מעמדה האמיתי של רפאלי בחו"ל. האם והבת, מתברר, חזרו רק אתמול מצילומים בברצלונה ונוסעות מחר לאירוע של מגזין האופנה "ספורטס אילוסטרייטד" בלוס אנג'לס. אבל ההצהרות החוזרות ונשנות על הצלחות בינלאומיות (צילומים ל"ספורטס אילוסטרייטד", צילומים לקמפיין של פאף דדי) מתכתבות קצת עם הגולים שפיני בלילי כובש בטורקיה. הוא באמת כובש, הוא באמת מצליח, אבל אף אחד לא יודע אם הוא באמת כוכב גדול כל כך גם שם, זה הרי לא קורה בארץ.
לפי הרעיון המקורי, סימון עצמה היתה אמורה להשתתף בפרסומת לצד רפאלי, אך בעצה אחת עם בעלי משרד הפרסום בורודה - קפלן החליטו להשאיר את הבמה למקצוענים.
בינתיים על הסט, רפאלי עושה חזרות ריקוד עם הכוריאוגרף של "נולד לרקוד" עוז מורג, ובעלי משרד הפרסום שהמציא את הפרסומת מספרים בשביעות רצון על הברקת הליהוק של הרגע האחרון - הכוכבן גיא אריאלי.
בפרסומת אריאלי מגלם בחור קשוח שרפאלי מנסה לפתות באמצעות ריקודים חושניים עד הסוף המר. ברקורד שלו רשומה גם טלנובלה סלולרית, לצד אגם רודברג.
גיא, אני חייב לומר לך שהתאכזבתי מאוד שאין לך פמליה משלך.
"מה הכוונה?".
העסק פה מאוד לא נוצץ. אתה מופיע בפרסומת עם בר רפאלי, איפה החבורה שלך? למה אין לך חברים שיזנבו אחריך ויעשו קצת רעש?
"הם עובדים עכשיו, אני לא מרוויח מספיק כדי להחזיק חברים במשרה מלאה...".
לא ציפית לאירוע קצת יותר לוהט? בכל זאת, לפי הדיבורים, בר רפאלי היא דוגמנית בעלת מוניטין עולמי.
"תשמע, זה מדהים כמה היא מקצועית, היא לא מתלוננת, עושה טייק ועוד טייק, זה דבר נדיר מאוד בארץ, המקצוענות הזו. אני דווקא מרוצה, משלמים כסף טוב, ולהופיע לצד בר היום זה דבר שיכול לעזור לך ".

בחזרה לאולפן. הצילומים מתחילים ורפאלי עושה טייק אחרי טייק אחרי טייק, היא באמת לא מתלוננת וכולם מאוד מרוצים מהתפוקה שלה.
"זו הפעם הראשונה שבר רוקדת", מסביר הכוריאוגרף מורג, "וזה היה מלחיץ מאוד בהתחלה, לא ידעתי למה היא מסוגלת. אבל היא הבינה מאוד מהר, היא מאוד משקיענית".
לעבוד איתה שונה במשהו מלעבוד עם כוכבנים ישראלים אחרים? היא סוחבת איתה אבק כוכבים ממדינות הצפון?
"שמתי לב שהיא בעיקר לא מתלוננת ולא מתבכיינת. היא עושה מה שצריך. כנראה אלה סטנדרטים שהיא רכשה בחו"ל".
כך או אחרת, השעות עוברות בעבודה טכנית, כשהדבר הזוהר היחיד הוא שיער הפלטינה של הסטייליסט ראובן כהן. רפאלי ממושמעת מאוד, שואלת שאלות קטנות את הבמאי, ליאור הר - לב, חוזרת עוד פעם ועוד פעם על אותם צעדים ומכרסמת חתיכות ירק בין לבין. מהלך העניינים המונוטוני נקטע כשלפתע מתחיל רחש עצבני מאזור דלת האולפן. מתברר שהצוות של גיא פינס מקדים, ויפעת עוזרת היחצנית בלחץ.
"צריך לביים להם משהו, שיהיה להם משהו לצלם", היא אומרת, ואני מבין שהייתי הסאקר היחיד לבלות פה את כל היום.
רותם סלע, כתבת השטח של פינס, שועטת פנימה ואחריה נכנסת גם כתבת אלמונית של "Y בעשר". העסק מתחמם. רפאלי לא רוצה שיצלמו אותה בבגד גוף, אז צלמי העיתונות, שזרמו פתאום פנימה כמו נחיל, נהדפים לאחור. כעבור כמה רגעים היא מחליפה ביגוד ועושה כמה טייקים לעיני המצלמות.
היא נראית נבוכה מאוד, מסננת "איזו פדיחה" ומתבלבלת בצעדי הריקוד שלה. "אנחנו מנסים לבודד אותה מהתקשורת בזמן הצילומים, אבל זה לא כל כך אפשרי", אומר במאי הפרסומת, ליאור הר - לב.
"מאז הפרסומת של פוקס עם יהודה לוי ויעל בר-זוהר זה נהיה נוהג, באים לעשות אייטמים על צילומי הפרסומת. זה מפריע, אבל אין מה לעשות, בפרסומת הקודמת שלי עם בר זה היה טירוף, הצילומים הועברו בשידור חי באינטרנט, כבר לא ידעתי מה המצלמה שלי מרוב מצלמות".
צוות ההפקה מחליט לקחת הפסקה לטובת הכיסוי התקשורתי, פינס זוכה בגיא אריאלי ו"Y בעשר" עושה חריש על מה שנשאר. את רפאלי משאירים לסוף.
ההפקה ניסתה למכור את האייטם בתור "בר רוקדת לראשונה!", אבל כתבי השטח הממולחים מתעניינים רק בדבר אחד - האם השם ליאונרדו נשמע בשטח והאם היא הולכת לפגוש אותו בקרוב. הם נתקלים בקיר של התחמקויות חינניות מכל המעורבים, אבל אני יכול להעיד ששמעתי (אבל לא הקשבתי) את השם המפורש חוזר כמה פעמים במהלך ארוחת הצהריים של המשפחה.
אחרי שהשחילו את הראיונות המאולצים כולם עומדים בתור לבר רפאלי. הנציגים של גיא פינס, כמובן, זוכים ראשונים. אחריהם "Y בעשר", ורק אחריהם העיתונות הכתובה.

שלום בר, רציתי לשאול אותך - האווירה פה מאוד אפרורית, ציפיתי ללימוזינות, לחתיכים וחתיכות, לאווירה סקסית. זה לא משעמם אותך לעומת ההפקות שלך בעולם הגדול?
"לא, אני הכי אוהבת להצטלם בארץ, זה כמו משפחה בשבילי. אני מכירה פה את כולם ויכולה לבחור עם מי לעבוד. בהפקות בחו"ל זה אולי יותר נוצץ ויוקרתי והכל, אבל זה. . . מרוחק . זה קר כזה".
אתמול היית בברצלונה. את זוכרת משהו מהצילומים שם?
"לא ממש. זה היה מעייף מאוד, ומחר יש לי עוד טיסה ללוס אנג'לס".
וכשתגיעי ללוס אנג'לס תזכרי משהו מהצילומים היום?
"בטח אישן כל הטיסה. כשאתעורר לא אזכור כלום". הראיונות נגמרים. הצוותים מתקפלים. בפני רפאלי ניצבות עוד כמה שעות של עבודה פיזית מאומצת. בסוף היום היא תיסע לבית בהוד השרון, ומשם ללוס אנג'לס.
אצל גיא פינס יראו את האייטם והוא ייראה נוצץ. הפרסומת, בעוד כמה שבועות, תיראה פגז. ואף אחד לא יזכור שהכל בעצם קרה במחסן בפתח תקווה.