גרור את לוגו מעריב אל סימן הבית שבסרגל הכלים בראש הדפדפן
  1. גרור את לוגו מעריב אל סימן הבית שבסרגל הכלים בראש הדפדפן (ראה תמונה).
  2. בחר "כן" (או Yes) בתיבת הדו-שיח שמופיעה.
  3. זהו, סיימת!

סגור


גרנד קניון

תכירו את הבזאר הגדול של איסטנבול, מודל 2007 - קניון שמעוצב כאנדרטה עתידנית ומציע חנויות מותגים רבות מספור

איתי יעקב, איסטנבול | 25/12/2006 8:18 הוסף תגובה הדפס כתבה כתוב לעורך שלח לחבר
למבקרים החדשים באיסטנבול צפויות אטרקציות שופינג חדשות מלבד הבזאר הגדול שבעיר העתיקה. הבירה הלא רשמית של טורקיה, קונסטנטינופול המרשימה, הבנויה על קו התפר שבין אסיה לאירופה, נחשבת כיום לאחת הערים הלוהטות על מפת התיירות העולמית. יש לה לא מעט להציע לתייר המזדמן, ובעיקר לכיסו השמן.

תמורות רבות חלו בכלכלה הטורקית בשנים האחרונות, שסובלת מאינפלציה קשה מאז שנות השבעים. כחלק מתהליך ההבראה הוחלפה בינואר 2005 הלירה הטורקית הישנה בלירה טורקית חדשה (לשם השוואה, דולר אחד שווה ל- 1.421 לירות טורקיות).

גם השאיפה להשתלב כחברה מן המניין באיחוד האירופאי (מהלך שהחל בדצמבר 2004) והמוזיאון המוצלח לאמנות מודרנית, שמציג אוסף של אמנות מודרנית לצד תערוכות עכשוויות, משרים ניחוח חדש, בוהק ומשויף על העיר, שהיתה בעברה משכנם של הסולטאנים הגדולים.
  
לא רק המדרכות המצוחצחות של רחוב איסטיקלל המרכזי - מדרחוב צר וארוך עמוס באנשים ובבתי קפה - מצביעות על השינוי בתרבות הקניה של הטורקים. בדרך לאחד משני סניפי סטארבקס שברחוב אפשר לעצור בחנויות הדגל המרשימות של פומה, אדידס, טופשופ והמותג הטורקי הלוהט מאווי, או באחד מעשרות הבוטיקים הקטנים והמעוצבים שממוקמים על הסמטאות הצרות שיוצאות מאיסטיקלל כמו ערוצי נחל רבים, בהם נמכרת תכולתם של מעצבי אופנה צעירים, בגדי קלאב מהניינטיז, סחורה מיובאת מהודו ועודפים של H&M.

האמת היא שאפשר להניח לכל האפשרויות הללו בצד. הבשורה על פי איסטנבול היא הקניון החדש, "Kanyon" שמו, המונומנט הנוצץ והעתידני באזור Levent, מרחק 4 תחנות מטרו מכיכר טאקסים המרכזית של העיר.

זהו אחד הקניונים המדוברים ביותר בעולם השנה (בעיצוב משרד האדריכלים האמריקאי The Jerde Partnership),  שנפתח בחודש יוני האחרון ומאז מארח עשרות אלפי מבקרים מדי יום. הקניון בן ארבע קומות ובנוי כספירלה, כשמצידו הימני בנייני מגורים יוקרתיים המכילים 179 דירות, ובניין משרדים רם שמזדקף מגגו.
רוכשים נלהבים בקניון. צילום: יחסי ציבור
רוכשים נלהבים בקניון. צילום: יחסי ציבור יחסי ציבור
מריח כמו אירופה

זהו הבזאר הגדול מודל 2007 – נקי, מרווח, וקוסמופוליטי, שמריח כמו אירופה. או לפחות משתדל להיות שכזה. למשל, בקומת הכניסה ממוקמת מסעדת "Wagamama" הבריטית, שהשיקה סניף ראשון בטורקיה עם מלצרים שלא דוברים אנגלית. חנות רחבת ידיים של אפל ממוקמת גם היא בקניון, לצד חנויות אופנה של המותגים פורנרינה, G - Star, דיזל, לקוסט, Guess ואחרים.

אבל גולת הכותרת היא החנות הדו - קומתית של הבוטיק הלונדוני היוקרתי "הארווי ניקולס" (ובסלנג: הארווי ניקס), שמאגדת את מיטב מותגי ומעצבי האופנה הגדולים: בלנסיאגה, לנוון, מארק ג'ייקובס, ויקטור&רולף, קוסטום נשיונל ואחרים. זה לא שאיסטנבול, חלילה, לא ראתה עד היום בוטיקים של לואי ויטון  או גוצ'י, אבל הארווי ניקס הוא בהחלט פריצת דרך בכל הקשור לחוויית הקנייה האיסטנבולית.

צמד הקומות רחבות הידיים מציעות תכולה אופנתית ועדכנית במחירים שערורייתיים: 4,000 אירו לתיק ערב עשוי עור של בלנסיאגה, למשל, הוא מעבר להישג ידם של אנשים רבים. אבל יש גם מי שקונה.

אל מול העוני  הרב שיש ברחובות העולים מגשר גלטה החוצה את הבוספורס לאורך רובע בייאולו, יש באיסטנבול, מסתבר, שכבת אוכלוסיה עשירה שדרה בטירות פאר ורוכשת

"בוטגה ונטה" לארוחת בוקר ובאופן עקבי. זה גורם לישראלים כמונו ש"רק מודדים" לחטוף מבטי בוז ממוכרים מטופחים ומבושמים, שבמשכורתם החודשית, אגב, לא יכולים אפילו לרכוש עניבה של אוזוולד בוטנג או מגפיים של רוברטו קאוולי.

אבל אם מתעלמים מהפערים הסוציו - אקונומיים הללו, והפער בין דתיים לחילונים, מזרח ומערב, ובין הפוטוריזם של הקניון החדש למדרכות המטונפות של רחוב דיוואן יולו שמובילות מכנסיית איה סופיה אל עבר הבזאר הגדול – מגלים שאיסטנבול לא השתנתה בהרבה, ושהיא נותרה אחד ממקדשי השופינג המשובחים ביותר בעולם לעבודות יד מקוריות ויוקרתיות לצד מותגי לוקסוס בינלאומיים, שוודאי קולעים לטעמם של הסולטאנים בני המאה ה - 21.

כל המבזקים של nrgמעריב לסלולרי שלך

nrgטורסדילים ונופשונים

nrg shops מבצעי היום

תגובות

טוען תגובות... נא להמתין לטעינת התגובות
מעדכן תגובות...
לאייטמים קודמים לאייטמים נוספים
  • פורומים

כותרות קודמות
כותרות נוספות
;
תפוז אנשים