גרור את לוגו מעריב אל סימן הבית שבסרגל הכלים בראש הדפדפן
  1. גרור את לוגו מעריב אל סימן הבית שבסרגל הכלים בראש הדפדפן (ראה תמונה).
  2. בחר "כן" (או Yes) בתיבת הדו-שיח שמופיעה.
  3. זהו, סיימת!

סגור


בטיפול

לנגד עיניו של איתי יעקב, "מאניה" הופך ממותג עם פוטנציאל לעוד חברת בגדי גברים טראשית עם דגמים שטופלו יתר על המידה

איתי יעקב | 6/12/2006 7:52 הוסף תגובה הדפס כתבה כתוב לעורך שלח לחבר
לפני כשנה וחצי לערך קיים מותג האופנה לגברים "מאניה" מיני פרזנטציה ראשונה במסעדת "תפארת" בתל אביב. באירוע הוצגה קולקציית החורף, בעיצובם של אורן יפרחואנה קנטרוביץ'. היו שם מעילי סקי צבעוניים, ג'ינסים בגזרות טובות, מכנסיים משובצים בניחוח הדנדי שיק הבריטי, ואוסף רחב של חולצות, רובן בעלות דפוס מעניין - חלקן עוצבו בשילוב אפליקציות זולות ובקריצה לקהל פרחי חובב המוניות.

כתבתי אז שבעידן של מותגי פרימיום לגברים, ל"מאניה" יש סיכוי טוב להפוך לאחד מהשחקנים הבולטים. שוק האופנה המתפתח לגברים זקוק גם היום למותגים צעירים, בועטים ובעיקר חדשניים, שיעניקו לגבר הישראלי מגוון נוסף של אפשרויות לבוש בגבול הצר שבין כאוס לגרשון ברם.

לפני מספר שבועות הגעתי לביקור נוסף בשואו רום המרהיב של מאניה במרכז תל אביב, להצגת קולקציית החורף הנוכחית שעוצבה על ידי יפרח, קנטרוביץ', והרכש החדש של החברה - מעצב האופנה מתי ממן, שהצטרף בשנה האחרונה.

את מה שהוצג שם על הקולבים ובמיני תצוגה שנערכה לפניי, ניתן לסכם במילה אחת: רגרסיה. ממותג בעל פוטנציאל רב בשוק המקומי, הפך מאניה לעוד מותג בגדים מסחרי, המוני ולא מעניין, עם בגדים – ואין לי מילה אחרת לתאר אותם - לערסים.
מתוך הקולקציה של מאניה. צילום: יריב פיין
מתוך הקולקציה של מאניה. צילום: יריב פיין יריב פיין
התקף מאניה

למשל, ז'קט כותנה שחור עם אמרות פרומות, משולב ניטים עם דפוס ענק בגב; מכנסי ג'ינס בהיר עם קרעים לכל אורכו; חולצות כותנה לייקרה צבעוניות עם דפוסים – מורכבים ככל שיהיו – בדוגמת קעקועי זרוע וכדומה. כל פריט בקולקציה זכה ל"טיפול" מידיהם של השלושה, שגזרו, הפכו, צבעו, תפרו, הדפיסו שוב.

בקיצור: רצחו את חומר הגלם לטובת יצירת פריטי לבוש עמוסים מדי. המסר היחיד אותו הצלחתי להבין היה: "תסתכלו עליי!!1". והיה גם מגוון מצומצם  של פריטים נקיים יותר. אלה היו מוצלחים יותר לטעמי - כמו מכנסי ג'ינס כהים בגזרה ישרה, או חולצת פסים דקים, בשילוב דפוס מים מעניין.
   
כשתהיתי לאן נעלמה חדוות היצירה והשיק שליוו את הקו של השנה שעברה, מיהר יפרח להסביר שבדומה למותגי אופנה מסחריים אחרים, גם הם גילו כי ישנם פריטים שעובדים יותר על הקולבים בחנויות ובחרו ללכת העונה על בטוח.

כששאלתי היכן האמירה שלו כמעצב

באה לידי ביטוי, הוא גמגם משהו על יצירתיות, שילובים של דפוסים וחשיבה רחבה על אופי הלקוח - אמירות שנבלעו בדגם הבא שהוצג: מקטורן עשוי ג'ינס עם הדפס עצום בגב.

"מאניה" הופכת מחברה בעלת קו מאופיין, שיכל להתפתח בעתיד למותג פרימיום מעניין, לעוד חברה שבוחרת בדרך הקלה והפשוטה לדפוק בוחטות - לפנות אל המכנה המשותף הנמוך ביותר. זהו מהלך של גול עצמי.

ולא שהם יחידים במגרש. לא מעט מעצבים צעירים ומותגי אופנה בישראל בוחרים ללכת על בטוח ולשחרר קולקציות רדודות, מהז'אנר שמתאים למותגי אופנה מסחריים המייצרים במזרח הרחוק, לאחר שמתייאשים מהשוק המקומי ורואים שאין קונים.

מעצב טוב לא נמדד בעונה – שתיים, אלא לאורך זמן. גם לגו'ן גליאנו נדרשו כמעט עשור ושתי פשיטות רגל, עד כי זכה להערכה המסחרית לה הוא ראוי. מי שבוחר להרים ידיים מוקדם מדי ולוותר על האמירה האישית כמעצב, ראוי לו שיבחר עיסוק אחר.

מחירים: חולצות: 120 - 300 שקל; מכנסיים: 300 - 200 שקל; מכנסי ג'ינס: 360 - 300 שקל; ז'קטים: 500 - 350 שקל. להשיג ב - 60 חנויות אופנה ברחבי הארץ

כל המבזקים של nrgמעריב לסלולרי שלך

nrgטורסדילים ונופשונים

nrg shops מבצעי היום

תגובות

טוען תגובות... נא להמתין לטעינת התגובות
מעדכן תגובות...
לאייטמים קודמים לאייטמים נוספים
  • פורומים

כותרות קודמות
כותרות נוספות
;
תפוז אנשים