גרור את לוגו מעריב אל סימן הבית שבסרגל הכלים בראש הדפדפן
  1. גרור את לוגו מעריב אל סימן הבית שבסרגל הכלים בראש הדפדפן (ראה תמונה).
  2. בחר "כן" (או Yes) בתיבת הדו-שיח שמופיעה.
  3. זהו, סיימת!

סגור


כל חלון מיליונאז'

אלון ארמון מעצב את רוב חלונות הראווה של החברות הנחשבות בארץ מגיל 16 וחצי. ככה יוצרים לונה פארק מאחורי זכוכית

ליטל רוזנשטיין, המגזין | 9/10/2006 7:28 הוסף תגובה הדפס כתבה כתוב לעורך שלח לחבר
תכירו את אלון ארמון, האיש שעומד מאחורי חלונות הראווה של החברות הנחשבות בארץ, מלביש את הבובות ויוצר מכמה מטרים של חלון זכוכית ריקני לונה פארק של פנטזיות שאין להן סוף. בעולם המושגים של עיצוב חלונות הראווה ישנו ארמון, ואז את כל השאר.

הוא זה שמוביל את מגמות העיצוב בשוק הישראלי וקובע את הטרנדים הבאים בתחום עיצוב החלונות. אם תעברו בין חלונות הראווה של הרשתות המובילות, תראו שיש משהו דומה בין כולם. משהו שנוצר מאיזשהו מקור. הוא המקור.

אבל עד כמה חלון ראווה יכול להיות מקורי?
"אם יעצבו עכשיו חלונות לסתיו, בוודאי ישתמשו בסימבוליקה מובנת מאוד לעונה - רוח, עננים, שלכת, מטריות. דברים מובנים נורא מאליהם. אני מעצב חלונות ברמיזה - דרך משפט על החלון, האווירה והצבעים. ב'הוניגמן', למשל , עיצבתי חלל שנראה כמו חדר פנימי. פתאום אני רואה שהעתיקו את העיצוב שלי באופן ממש בוטה בחנות אחרת. לקחו את אותם מוטיבים שאני השתמשתי בהם ועשו בהם שימוש אחד לאחד. בסך הכול זה מחמיא לי".

היו חברות שפנו אליך, ולא הסכמת לעבוד איתן בגלל חוסר ההתאמה ביניכם?
"פעם פנו אליי מחברת אופנה גדולה, אבל זה היה ברור שאין מצב שאני עושה איתה שום דבר, כי היא דרשה ממני לוותר על כל שאר הלקוחות שלי. יש לי היום עסק גדול עם הרבה לקוחות נאמנים, שיש לי סנטימנטים אליהם ולא הייתי מוכן לשים את השרשרת שלהם על הצוואר ולהפסיד את מה שבניתי".
לונה פארק של פנטזיות. ארמון. צילום: ברקאי וולפסון
לונה פארק של פנטזיות. ארמון. צילום: ברקאי וולפסון ברקאי וולפסון
השיט את ספינת הדגל

חנה כהן, שניהלה בעבר את רשת "הוניגמן", היא שנתנה לארמון את ההזדמנות הראשונה להביע את עצמו בעיצוב חלונות ראווה. "זה היה כשהייתי בן 16 וחצי בסך הכול", הוא אומר, "עד היום אני מעצב חלונות החברה, ותמיד מרגש אותי להסתכל אחורה ולראות איך גדלתי איתה ואיך מפרגנים לי שם".

איזה חלון נחשב במיוחד יצא לך לעצב?
"יש חלון אחד שהוא ספינת הדגל של כל חלונות הראווה בארץ. כולם רוצים לעצב אותו, ואני מדבר על חלון הראווה של 'המשביר החדש לצרכן' בדיזנגוף סנטר. זה החלון שחורץ את דין מעצבי החלונות. ביום שפנו אליי בבקשה לעצב את החלון הזה, הפכתי להיות מלך חלונות הראווה".

נאמר שבחנות מסוימת החליטו שחלון הראווה יהיה מעוצב להפליא כדי להגדיל את המכירות. האם זה באמת יגרום לעובר אורח לקנות את מה שמוצג בחלון?
"אם ניקח מערכת בגדים ונשים אותה בחלון ראווה, הלקוח הפוטנציאלי שעובר בשדרה לא באמת ישים לב. החלון מיועד יותר למכור תדמית מאשר למכור את הבגד. אם חלון מצליח לנתק אותך מהדינמיקה, מהקצב ומהסיטואציה שבה את צועדת ברחוב, כשמראש לא התכוונת

לעשות פאוזה ולהסתכל, זה הניצחון שלי. אפילו שלא התכוונת להיות שם, עצרת וזה גרם לך לחייך. חלון מעוצב מפעיל את הרגש גם אצל אנשים שאסתטיקה לא מדברת אליהם. באחת הרשתות, למשל, אני מעצב חלונות ראווה שאין להם שום קשר למה שקורה בפנים".

אז זו בעצם תרמית, לא?
"לא בדיוק. המגמה שלהם היא לגרום לכמה שיותר אנשים להיכנס פנימה, מאחר שזאת חנות כלבו. גם אם הלקוח יתאכזב ממה שקורה בפנים, הוא עדיין יחלוף על פני מדפי המוצרים, והאסטרטגיה שלהם היא שבשם האטרקטיביות של המוצרים הוא בוודאי יקנה משהו. אני תורם בכך שאני מכניס אותו פנימה. מי שלוקח מעצב חלונות ראווה, עושה זאת בשביל הזמזומים של הברנז'ה ובשביל תדמית החברה. זו נישה מכובדת מאוד. חלון ראווה מעיד על אסתטיות ורמה גבוהה מאוד של החנות".

איך מרגישים כשמסיימים לעצב חלון?
"אף פעם בחיים שלי לא עמדתי וחשפתי את החלונות שלי. אני לא מחכה לתשואות ומחיאות כפיים. את אלה אני משאיר לעבודה. אני יודע מה עשיתי, אני יודע מה אני שווה. אני נסגר עם עצמי, וכך זה מסתיים. אני תמיד נעלם בשיא. למרות ההצלחה הגדולה נשארתי אותו אלון בסנדלים התנ"כיים ובחולצה עם החור בכתף. אני תמיד נשאר עם הצניעות שלי וזה בא ממקום אמיתי מאוד".

כל המבזקים של nrgמעריב לסלולרי שלך

nrgטורסדילים ונופשונים

nrg shops מבצעי היום

תגובות

טוען תגובות... נא להמתין לטעינת התגובות
מעדכן תגובות...
לאייטמים קודמים לאייטמים נוספים
  • פורומים

כותרות קודמות
כותרות נוספות
;
תפוז אנשים