שופינג בבני ברק
דגמים כשרים וקולקציות מגוירות
ביקוש זה יצר גם תופעה ייחודית בריכוזי אוכלוסיה חרדית והיא מכירות בגדים ביתיות. נשים המתפרנסות מעיסוק זה, נוסעות למפעלים בטורקיה, מזמינות על פי דגמים כשרים שעוצבו על ידן, קולקציה "מגויירת" ועדכנית, ועורכות מכירה ביתית בעיקר בערבים.
מסע שופינג בבני ברק לקראת אירוע או שמחה משפחתית מתבצע, אפוא, לא רק ברחובות הקניות אלא גם מדירה לדירה.
קוד הלבוש בחברה החרדית עשוי להיראות למתבונן מבחוץ כאחיד וקבוע אלא שמגבלות, כמו בתחומי יצירה רבים, הן רק מנוע ליצירתיות נוספת. העולם הזה שוקק חיים, משתנה ועדכני במידה.
כן. יש צווי אופנה בקרב בנות המגזר. אמנם הם נגזרים גם מצווי ההלכה, אבל עדיין, ישנו רצון להראות טוב, בצורה מכובדת ולא נועזת כמובן, תוך התכתבות עם הטרנדים העולמיים.

בכל הקשור לשמלות ערב וללבוש מחוייט בני ברק אינה רק מרכז האופנה הכשרה בישראל, אלא העיר היחידה בישראל בה ניתן לראות מדי ערב, בדרך לאולמות השמחה, מקבץ כל כך מרשים של נשים מטופחות, המטופפות בנעלי עקב על מדרכותיה של בני ברק באלגנטיות שלא היתה מביישת את יושבות בתי הקפה בויה ונטו שברומא.
"הנשים החרדיות מתלבשות יותר אלגנטי ומהודר ומנשות המגזר הכללי. הן אף מוציאות סכומים גבוהים על בגד לאירוע משפחתי ואירועים כאלה יש בשפע" -אומרת
הווג או בוק, מגזיני האופנה הידועים בעולם המערבי מוצאים להם את הדרך גם למעצבות האופנה במגזר. הקושי שלהן הוא בהפעלת החוש היצירתי על מנת להפוך את הדגם ולשכלל אותו לקריטריונים של גדרי הצניעות ההלכתיים.

בגדי הקז'ואל, הספורט אלגנט, כבר מחייבים התייחסות ממש ייחודית ונפרדת, שכן היום-יום המערבי ובמיוחד הישראלי כולל פריטים בסיסיים שאישה חרדית אינה יכולה ללבוש כמו גופיות ומכנסיים, אך גם כאן נעשה ניסיון ליצור אפליקציות שמשלבות שפת אופנה עכשווית, עם תוספות הלכתיות.
אמנם אין מחשופים, השרוולים ארוכים, אורך החצאיות עובר את הברך והבדים אינם שקופים או צמודים יתר על המידה, אך הגזרות בחלקן, הבדים, ובמיוחד הצבעים הם בהחלט מעודכנים.
נשות בני-ברק, ירושלים, וערי הלוויין החרדיות לובשות היום הרבה יותר חום וירוק והרבה פחות אפור כי זה הצבע העונה. הקווים הרבה יותר רכים ונשפכים, רואים חצאיות במראה קומות, דנטלים ועירוב של בדים, ממש כפי שתמצאו בכל מגזיני האופנה הפופולאריים בעולם, רק כשר למהדרין.
