צמודים: נמל חיפה סוגר את הפער מנמל אשדוד
הנמל הצפוני רשם עלייה של 4 אחוזים בנתח השוק על חשבון נמל אשדוד בשנת 2013, כך עולה מנתונים רשמיים של משרד התחבורה

נמל חיפה צילום: מקס ילינסון
מהנתונים עולה שנתח השוק של נמל חיפה ב-2013 היה 49 אחוז בשנת 2013, זאת לעומת 45% בשנת 2012, בעוד נתח השוק של אשדוד ירד ב-2013 מ-55% ל-51%.
ב -4 חודשים במהלך 2013 חל מהפך, ונמל חיפה הוביל בנתחי השוק – למשל בדצמבר חיפה – 52%, אשדוד 48%. הסיבות לשינוי הם בעיקר פעילות מוגברת של קו אוניות הענק של חברת MSC שפוקד בלעדית את חיפה בדרכו מהמזרח הרחוק לחוף המזרחי של ארה"ב, וגם בחזרה מארה"ב למזרח. כמו כן נרשמה הגברת פעילות של חברת MAERSK ושל SEAGO.
חודש דצמבר 2013 היה חודש שיא בשינוע מכולות מקומיות מלאות (סחר ישראלי - יצוא ויבוא), והיה אקורד סיום לשנת שיא בתחום הסחר הישראלי בנמל חיפה. בחודש דצמבר שונעו בנמל חיפה 64,937 TEU (ערך סטנדרטי למכולת 20 רגל) של מכולות מקומיות מלאות – עלייה של 26% ביחס לתקופה המקבילה אשתקד.
בשנת 2013 שונעו בנמל חיפה 706,872 TEU של מכולות מקומיות מלאות – עלייה של 15% ביחס לשנת 2012.
יש לציין שגם בתפוקות נרשמה בנמל חיפה שנת שיא – ממוצע שינוע המכולות לשעת עגורן עמד על 27.4 מכולות לשעה, זאת לעומת 27.1 מכולות לשעת עגורן בשנת 2012. בתחום זה מחזיק נמל חיפה ביתרון משמעותי על פני נמל אשדוד (23.7 מכולות לשעת עגורן – ע"פ נתוני רשות הספנות והנמלים לשנת 2012).
איל דונסקי, סמנכ"ל שיווק ופיתוח עסקי של נמל חיפה: "את הגידול הזה ניתן לייחס באופן ישיר הן ליעילות התפעולית הגבוהה של עובדי נמל חיפה, והן ללקוחות הנמל ששבים ומביעים אמון מלא בנמל חיפה, ומגבירים את פעילות המכולות שלהם בחיפה, מזה 9 רבעונים ברציפות".
היכנסו לעמוד הפייסבוק החדש של nrg