יוזמה חדשה: קו רכבת קלה בין חיפה לנצרת
משרד התחבורה מקדם תוכנית להקמת קו רכבת קלה בין חיפה לנצרת. הקו אמור לחבר את מטרופולין חיפה לגליל התחתון
פרויקט תחבורתי חדש וחשוב לאזור הצפון נמצא בימים אלו בשלבי תכון: משרד התחבורה מקדם בימים אלו תוכנית להקמת קו רכבת קלה בין חיפה לנצרת שתשרת את תושבי הצפון ותחבר את מטרופולין חיפה לגוש העירוני נצרת- נצרת עילית שבגליל התחתון.

הרכבת הקלה בירושלים. בקרוב בחיפה? צילום: פלאש 90
מדובר בקו רכבת חשמלית באורך של כ- 41 קילומטר, שיתחיל במרכז התחבורה "מפרץ" הכולל תחנת רכבת של קו החוף נהריה - חיפה – תל אביב, תחנת המטרונית, תחנת הרכבל לטכניון ולאוניברסיטה ותחנת מוניות לחניוני חנה וסע. לאורך הקו מתוכננות 20 תחנות. עלות הפרויקט נאמדת בכ- 3 מיליארד שקלים.
ממרכז התחבורה "המפרץ" עובר תוואי הרכבת הקלה בסמוך למסילת החוף, פונה לתוואי בצמוד לקטע מכביש 22 (נתיבי המפרץ- עוקף קריות), כביש 781, כביש 79 וכביש 6400, נכנס לשכונת הר יונה, ממשיך לאורך שדרות מעלה יצחק בנצרת עילית ודרך הציונות- כביש 75 ופונה לרחוב תופיק זיאד (דרך המוסכים) בנצרת ועד סמוך לרחוב פאולוס השישי.
הגוש העירוני נצרת- נצרת עלית, מהווה את ריכוז האוכלוסייה הגדול ביותר בגליל. מספר התושבים בשתי ערים אלה מגיע ל- 120 אלף נפש, בתוספת כ- 200 אלף תושבים בישובים הסובבים אותם ובהם: יפיע עין מאהל, ריינה, משהד, עילוט, כפר כנא, אכסאל.
עוד בתכנון: רשת של אוטובוסים
שר התחבורה ישראל כץ ציין כי במקביל לקו הרכבת מתכנן משרד התחבורה רשת של אוטובוסים שיותאמו לקו הרכבת ויתנו מענה מהיר וישיר, מתחנות הרכבת הקלה לכל שכונה ושכונה באזור. לדברי השר כץ התוכנית תחזק את כלכלת הערים נצרת ונצרת עילית ותאפשר תנופת פיתוח באזור כולו.
שר התחבורה הוסיף כי פרויקט הרכבת הקלה יאפשר להגדיל באופן משמעותי את מספר הנוסעים בין שני הגושים ויעלה את רמת השירות של התחבורה הציבורית באזור. תוואי הרכבת נבחר על ידי צוותים משותפים של משרדי התחבורה והפנים, כתוואי אופטימלי, המשרת את מקסימום הנוסעים שבאזור במינימום זמני נסיעה.
