מהיר ועצבני: תכירו את פרלמנט הרודסטרים בצהלה

אחת לכמה שבועות מפציעה שיירת מכוניות מנקרות עיניים בשכונת צהלה בצפון תל אביב, וממנה יורדים הנהגים כדי להתדיין על ביצועי הרכבים שלהם: תכירו את מועדון הרודסטרים

גיא פישקין | 9/4/2013 7:49 הוסף תגובה הדפס כתבה כתוב לעורך שלח לחבר
אם יצא לכם לחלוף לאחרונה ברחוב פנחס רוזן בצפון העיר ולהיווכח בצי המכוניות מנקרות העיניים בעלות הגג הפתוח - סביר להניח שאתם עדים לאחד המפגשים של מועדון הרודסטרים של תל אביב.

מדובר במועדון ההולך ותופח בצעדי ענק, שרשומים בו כבר למעלה מאלף חברים, רובם בעלי מכוניות "פתוחות". חברי המועדון, מרביתם תושבי תל אביב, נוהגים להתקבץ מדי כמה שבועות באחת מנקודות המפגש הקבועות שלהם באזור שכונת צהלה ושיכון דן.
צילום: נאור רהב
חברי מועדון הרודסטרים. ''אוכלים, חיים ונושמים מכוניות'' צילום: נאור רהב

"מועדון הרודסטרים נוסד לפני שמונה שנים, ורשום כעמותה ללא מטרות רווח", סיפר יו"ר המועדון גנאדי סורצ'אן. "כולנו אנשים שאוכלים, חיים ונושמים מכוניות. הייחודיות אצלנו היא שלכל חבר יש מכונית 'פתוחה', כאשר המטרה העיקרית שלנו מלכתחילה הייתה לנסות ולפתח את ענף הספורט המוטורי בישראל. לשמחתנו, לאחרונה הפך התחום הזה לחוקי בארץ וזה מבורך. במפגשים שלנו אנחנו בעיקר משוחחים על התרבות המוטורית בארץ ובעולם ומקדמים תחזוקה נכונה של הרכב לצד שיפור מיומנויות נהיגה".

המפגשים הקבועים של חברי המועדון כוללים, מטבע הדברים, שיחות ארוכות בנוגע לרקע הטכני והמכני של רכביהם, עידוד תרבות נהיגה, שיפור מיומנויות ומתן טיפים זה לזה. אלה מצטרפים להווי חברתי ושיחות חולין על ענייני דיומא.



"יוצא לנו להיפגש בערך אחת לשלושה שבועות", מספר שרון ספיבק, החבר במועדון זו השנה השביעית. "עבור רבים מחברי המועדון זה סוג של משפחה שנייה. יושבים ביחד ומחליפים חוויות. אחד מייעץ על היבטים שיאפשרו לשפר את יכולות הנהיגה, השני מדבר על בטיחות, והשלישי על מרוצים בארץ ובעולם. זה מאוד נחמד".

אוטו עם פוזה

"האיכות האינטלקטואלית של החברים במועדון היא שעושה את ההבדל", מוסיף שחר מילצ'ן, גם הוא חבר ותיק במועדון. "הוא בנוי מאנשים שחושבים מחוץ לקופסה. מאז שאני כאן הנהיגה שלי השתפרה פלאים, והידע שלי היום מאפשר לי לעשות עוד הרבה דברים שקשורים לרכב, חוץ מלהחליף גלגל בפנצ'ר".

זה נשמע מבחוץ כמו מועדון שלא פתוח לכל אחד, במיוחד אם אין לו מספיק כסף לרכוש מכונית מרהיבה שכזו.
ספיבק: "ממש לא. אנחנו מועדון שפתוח לכל חבר חדש שיגיע ומבטיחים לקבל אותו בברכה. אולי זה יפתיע כמה אנשים, אבל אף שהמכוניות הללו מרהיבות ויפות לעין - הן לא עולות יותר מכמעט כל רכב פרטי אחר. רכבי קבריולה ומאזדה x5 רגילים עולים בסביבות 100-90 אלף שקל, אבל אדם שלא מכיר את התחום לא ינחש שהאוטו הזה זול יחסית. מה שכן - יש לו פוזה, ועל כן יכול להיות שיש מי שיראה בנו כמתנשאים, אבל בפועל, ההפך הוא הנכון".

סורצ'אן: "אנחנו לא מתעסקים בזה. כל מי שנמצא במועדון עושה זאת מתוך אהבה אמיתית למכוניות הספציפיות הללו ולא חושב על שום דבר אחר".

תגידו, יש תרבות נהיגה בתל אביב?
"זו בעיה כלל-ארצית. מיומנויות הנהיגה של אדם שעובר טסט הן לא מספקות בעליל. המועדון שלנו תומך, פועל ויפעל גם בעתיד לקידום הכשרות מקיפות בכל בתי הספר לנהיגה בתחום הבטיחות והנהיגה הנכונה. אין לי ספק שצעד כזה יפחית משמעותית את תאונות הדרכים. זה אינטרס לאומי".

היכנסו לעמוד הפייסבוק החדש של מעריב בואו להמשיך לדבר על זה בפורום תל אביב-
כל המבזקים של nrgמעריב לסלולרי שלך

תגובות

טוען תגובות... נא להמתין לטעינת התגובות
מעדכן תגובות...
קבלו עיתון מעריב למשך שבועיים מתנה

מדורים

  

פורומים

כותרות קודמות
כותרות נוספות
;
תפוז אנשים