בשורה לתושבי חיפה: המטרונית יוצאת לדרך
האוטובוס המשודרג שאמור לפתור את בעיות התחבורה הקשות בחיפה ולקצר משמעותית את זמני הנסיעה בעיר, יצא אתמול (ד') לנסיעת מבחן ראשונה. ההשקה הרשמית: בחודשים הקרובים

זו לא רכבת קלה של ממש: המטרונית היא כלי רכב דמוי אוטובוס שינוע על מסלולים ייעודיים שהוקמו עבורו בשמונה השנים האחרונות. את כפפת המיזם, שהפך לפרויקט בסדר גודל לאומי בהשקעה של מיליארדי שקלים, הרים ראש עיריית חיפה יונה יהב, שרתם אליו את כל ראשי הערים באזורו.
אתמול יצאה לדרכה הנסיעה הראשונה והחגיגית של המטרונית, שתפעיל חברת "דן". ה "קרונות" נעימים, הכיסאות נוחים והמיזוג מושלם לרגע אפשר לחשוב שזו עוד נסיעה שגרתית בערי אירופה. לעת עתה נאלצת המטרונית לעצור בכל צומת, אך בעיריית חיפה מסבירים כי היא עדיין אינה מסונכרנת עם הרמזורים בעיר, ובחודש אוגוסט הנסיעה תהיה חלקה ומהירה הרבה יותר.
הנסיעה מאצטדיון סמי עופר ועד למבואות עכו אמורה להימשך בין 35 ל-40 דקות . ברכב פרטי נסיעה כזו יכולה להימשך כשעה בדרך כלל, וכשעתיים בשעות העומס. מחיר הנסיעה אגב יהיה זהה לזה של נסיעה רגילה בתחבורה ציבורית.
156 תחנות פזורות לאורך הקווים, שיעברו בשלושה מסלולים שונים באורך כולל של כ-42 ק "מ. הקו הראשון ינוע מאזור צפון הקריות דרך כביש 4, שד' ההסתדרות והעיר התחתית של חיפה ויסתיים בתחנה המרכזית חוף הכרמל. הקו השני ינוע מקריית אתא למסוף בת גלים, דרך שד' ההסתדרות והעיר התחתית של חיפה. הקו השלישי ינוע מקריית ים וקריית חיים עד לשכונת הדר בחיפה.
השלב הראשון של נסיעות המבחן יימשך כמה שבועות, וייבדקו בו מערכות הפיקוח והבקרה. המטרוניות ינועו במהלכו במהירויות משתנות, ללא נוסעים. כשמונה "קרונות" ינועו החל מהבוקר על המסלולים השונים. בתקופת ההרצה גם ייבחנו קרוניות דו-מפרקיות היברידיות שיוכלו לשמש את המטרונית כדי להקטין את זיהום האוויר.
המטרונית היא "רכבת" המטרופולין הראשונה בארץ שמופעלת בה מערכת תחבורה ציבורית המשלבת תדמית ייחודית ורמת שירות גבוהה. "זו מהפכה של ממש", אמר אתמול שר התחבורה ישראל כץ באירוע ההשקה של מערכת המטרונית.

השר לא הסתיר את התלהבותו מכך שהפרויקט הגרנדיוזי, שנראה לרבים כחלום, החל לפעול בשטח: "אני מקווה שהמטרונית בחיפה תשמש מודל לערים אחרות בארץ".
ראש העירייה הסביר את חשיבותה של ההשקה: "המטרונית החדשה היא רק סנונית ראשונה המסמנת את הגעתן של עוד 90 מטרוניות, שיהפכו לאמצעי התחבורה הפופולרי ביותר לתנועה בחיפה, ממנה ואליה". המטרונית תפעל ביום ובלילה וגם בשבת, למעט באזורים שמתגוררת בהם אוכלוסייה דתית.
עם האופוריה שהייתה אתמול באירוע ההשקה, שבו היו גם ראש עיריית קריית אתא יעקב פרץ וראש עיריית קריית מוצקין חיים צורי, נשמעו גם כמה עקיצות: באירוע הוזכר, למשל, שפרויקט התחבורה הציבורית של חיפה גדול פי שלושה מפרויקט הרכבת הקלה בירושלים, אך עלות ההקמה מסתכמת בכשליש מעלות הקמת הרכבת בירושלים.
המטרונית תפעל במלוא עוצמתה באוגוסט השנה, אחרי שתקופת ההרצה תסתיים. בחודשים שיעברו עד אז יזכו גם נוסעים להשתתף בנסיעות המבחן: בתחילה בתור "ניצבים", שיעזרו לבדוק עיכובים בקליטת הנוסעים וכדומה, ובהמשך יוכלו נוסעים לעלות למטרונית כדי להגיע ליעדם, עוד לפני ההפעלה לציבור הרחב באוגוסט.
אחרי חניכת מנהרות הכרמל ופרויקט קמפוס הנמל, ראש עיריית חיפה יכול לסמן עוד "וי" על פרויקט תשתית גדול, לפני שיחנוך בקרוב את האצטדיון הגדול והמפואר בישראל.
היכנסו לעמוד הפייסבוק החדש של מעריב בואו להמשיך לדבר על זה בפורום חיפה והקריות-
