זעם בחיפה: למה הטכניון בחר משרד יח"צ ירושלמי?
בטכניון שכרו את שירותיו של משרד יחסי ציבור, אולם לא הוציא לצורך כך מכרז רשמי, ואף בחרו במשרד ירושלמי. בעלי משרדי יח"צ חיפאים נדהמו: "מתסכל שחיפאים מעדיפים לקחת משרדים ממרכז הארץ ולא מחיפה". הטכניון: ההתקשרות נעשתה בהתאם לכללים

הטכניון צילום: אלכס רוזקובסקי
בשבוע שעבר הפיץ המשרד הנבחר הודעות לעיתונות בשם הטכניון, העוסקות במחקרים שונים, אותם היה מדברר עד כה משרד הדובר של הטכניון. ממידע שמסר גורם בטכניון ל"זמן חיפה", עולה כי המוסד החליט לשכור את שירותיו של משרד חיצוני על מנת לקדם את ענייני הטכניון לאחר שהגיע למסקנה כי אלה לא באו לידי ביטוי בתקשורת במידה מספקת.
"זה לא סוד שאין מידע על הטכניון בתקשורת", מסר גורם בכיר בטכניון. "בעבר היינו מורגלים להופיע בכל כלי התקשורת בארץ ובעולם, וכעת נוצר מצב שלא קוראים הרבה על הטכניון. מחקרים חשובים אינם מגיעים לידיעת הציבור, כמו גם אירועים חשובים המתקיימים במסגרתו".
אולם כאמור, המוסד לא הוציא מכרז לטובת מינוי המשרד המתאים לתפקיד. "ככלל חלה על מוסד להשכלה גבוהה חובת המכרז", טוען עו"ד יואב ביין, מומחה לדיני מכרזים. "כמו כן, גם כאשר המחוקק לכאורה מאפשר למוסד לפעול בדרך שאינה מכרז, אלא בדרך של מסלול תחרותי שוויוני אחר, גם אז חל הכלל המורה למוסד להעדיף לבצע את ההתקשרות, בדרך של מכרז פומבי רגיל. ובכל מקרה על כל פטור ממכרז - יש לפרש בצמצום".
בחיפה פועלים כמה משרדי יחסי ציבור, המעניקים שירותים לחברות גדולות ברחבי הארץ והעולם. אף אחד מבעלי המשרדים בעיר לא קיבל מהטכניון פניה להגיש הצעת מחיר, והם אף לא ידעו על קיומו של הליך בחירת משרד יחסי ציבור. כמה מהם זועמים על התנהלות הטכניון בנושא.
"אני מופתע לגמרי שאף אחד מהטכניון לא חשב לפנות אלינו", התלונן אחד מבעלי המשרדים בעיר. "על לקוחותינו נמנים מספר גופים גדולים, ביניהם היו בעבר גם מוסדות חינוך אקדמיים. יש משהו מתסכל בכך שחיפאים מעדיפים לקחת תמיד משרדים ממרכז הארץ ולא מחיפה. זאת לעומת גופים גדולים בתל אביב וירושלים, שאין להם בעיה לעבוד איתנו. מי שמכיר אותנו יודע שניתן שממשרד חיפאי אפשר לקבל את אותו שירות, ואולי אף טוב וזול יותר".
הטכניון: הוגשו ארבע הצעות מחיר
לאחר פניה ראשונית של "זמן חיפה" לטכניון, נמסר כי המוסד הוציא מכרז בנושא. אולם בהמשך צוין בתגובתו הרשמית של הטכניון, כי המוסד פנה למספר משרדים לקבלת הצעות מחיר, אך לא פרסם מכרז רשמי. עוד עולה מהתגובה, כי המוסד לא יזם פניה למשרדים חיפאיים מובילים.
מהטכניון נמסר בתגובה: "הנהלת הטכניון החליטה לתגבר את תחום השיווק של הטכניון, על יחידותיו. במסגרת זו הוקמה יחידת שיווק, אשר בראשה נבחר לעמוד גבי שטרן. המחלקה מסתייעת גם בבעלי מקצוע חיצוניים, וההתקשרות עימם נעשית בהתאם לכללים.
"בהתאם לנדרש, ובהתאם לגובה ההתקשרות, הוגשו למחלקת השיווק של הטכניון ארבע הצעות מחיר בנושא
שירותי יחסי ציבור לטכניון ממשרדים רלוונטיים העוסקים בתחום, כולל משרד שיש לו שלוחה בחיפה. אולם כיוון שסוג השרות והמיומנות הנדרשת הם בראיה ארצית, נבחר משרד 'מסר 1', לאחר ראיונות, ובהתאם להצעתו שהייתה הזולה.
"למותר לציין כי שירותי יחסי הציבור אותם הטכניון עתיד לקבל, הינם בראייה כלל ארצית ובינלאומית, ומטרתם לחזק את מעמד הטכניון ולמתגו כמוסד מוביל בארץ ובעולם. משרד 'מסר 1' יסייע לדובר הטכניון בנושא יחסי הציבור, בהתאם למפרט שבהצעתו ולתוכנית העבודה שתגובש בשיתוף עם מחלקת השיווק".
לשאלה מדוע נבחר משרד ירושלמי ולא משרד מאזור חיפה, לא התייחס הטכניון בתגובתו.








נא להמתין לטעינת התגובות





