פלאשבק: הרכבת הקלה תושק בת"א ב-1996
רכבת קלה תפעל בתל אביב בתוך שלוש שנים, אם תאשר הממשלה את תכניתו של שר התחבורה. אם לא, ייגבו אגרות בכניסה לעיר ותתייקר החניה: לכבוד גיליון ה-1,000 של זמן תל אביב חזרנו לידיעות המעניינות שפורסמו בעיתון במהלך השנים
שר התחבורה ישראל קיסר יגיש בישיבת הממשלה הקרובה הצעה לפיה משרד התחבורה והעיריות בגוש דן יממנו את בניית התשתית לרכבת הקלה. את עלות התפעול, הניהול והבקרה יממן, לפי ההצעה, גוף משותף שיקימו החברות "אגד" ו"דן".

הרכבת הקלה צילום: פלאש 90
על פי ההערכה, ההשקעה בתשתית לבניית הרכבת הקלה היא 200 מיליון דולר. לדבריו של שלמה פלדמן, מנהל אגף התחבורה בעיריית תל אביב, תשקיע העירייה 30-25 אחוז מגובה ההשקעה בתשתית באזור המוניציפלי שלה.
עלות בניית כל קו של הרכבת הקלה מוערכת ב-20 מיליון דולר, לעומת 100 מיליון דולר הדרושים לבניית קו דומה של רכבת תחתית. לדברי פלדמן, יוכל הקו הראשון לפעול בתום שלוש שנים מיום התחלת ביצוע הפרויקט.
בניית כל קו תימשך כשנתיים, ואם הקמת הקווים השונים תתבצע במקביל יושלם כל הפרויקט בתוך חמש שנים בלבד, בהשקעה כוללת של 650 מיליון דולר. בשעות העומס עתידים קווי הרכבת הקלה לפעול בתדירות של דקה עד ארבע דקות.
כל עיכוב בביצוע הפרויקט ייאלץ את עיריית תל אביב
לנהל מדיניות קשוחה כלפי כלי רכב הנכנסים אל העיר. תכניות המגירה בעירייה כוללות אגרות שישולמו בכניסות לעיר והעלאת תעריפי החניה בשיעור משמעותי. לדברי פלדמן, תשקול העירייה פנייה לשר האוצר בבקשה לייקר את תעריפי הדלק, על מנת לעודד נסיעה בתחבורה הציבורית.








נא להמתין לטעינת התגובות





