ת"א: הנשים פותחות חזית נגד הקמפיין לאמצעי המניעה

פרסומות חדשות לאמצעי מניעה הרתיחו קבוצת נשים, שהחליטו לצאת בקמפיין משלהן. עלמה רייק, מיוזמות הקמפיין הנגדי: "הקמפיין המקורי מצייר אישה שטחית ועילגת"

חגי מטר | 4/6/2011 9:22 הוסף תגובה הדפס כתבה כתוב לעורך שלח לחבר
תגיות: פמיניזם
האם יש לנשים בשנת 2011 עיסוקים מעבר לטיפוח הגוף, קניות והשלמת מטלות הבית וחובותיהן למשפחה? תלוי את מי שואלים. מקמפיין הפרסום החדש לאמצעי מניעה של חברת MSD נראה שהתשובה שלילית.
מימין: טופי סטולר, מיכל כפיר ואסנת סקובלינסקי
מימין: טופי סטולר, מיכל כפיר ואסנת סקובלינסקי צילום: רענן כהן


במסגרת הקמפיין, שמשווק אמצעי מניעה לנשים, נתלו בחוצות פוסטרים שמציגים את סדר יומה של אישה באמצעות למעלה מ-150 פתקיות תזכורת, שרובן ככולן נעות בין "להחליף את נעלי העקב", "לעשות גבות" ו"לעשות שופינג בשישי" לבין "להשקות את העציצים" ו"להפעיל מכונת כביסה".

בעולם האמיתי, לעומת זאת, יש גם נשים שעושות דברים אחרים. דברים כמו "להתעצבן על קמפיין הפרסום החדש" ו"להכין קמפיין נגדי".

בימים הקרובים יתחילו ארבע נשים (וגבר) תל-אביביות לתלות ברחבי העיר פוסטרים מתחרים, שעוצבו בהשראת הקמפיין הפרסומי והופצו בשבוע האחרון בבלוגים ובפייסבוק, אך מולאו בפתקיות עם סדר יום קצת יותר עשיר ומורכב.

בפרשנות הזו לחייהן של נשים צריך גם לעשות תיאום מס, לקנות ספרים משומשים, להוציא אישור להפגנה, לבקש העלאה, לתקן את האופניים ולשחק כדורסל, ולהתחלק עם בן הזוג בימי הורים בבית הספר ובהכנת עוגה.

"הקמפיין המקורי מצייר אישה שטחית ועילגת, שיחסיה עם הסובבים אותה מתמצים בלרכוש עבורם או לבצע עבורם", אומרת עלמה רייק, יוזמת ומפיקת הקמפיין הנגדי. "ברור שגם אני, כאישה וכאדם, קונה ומחליפה בגדים ומקדישה זמן לטיפוח. העניין הצורם בקמפיין הזה הוא שהיוצרים הצליחו להגות קרוב ל-200 מטלות שכולן עוסקות רק בזה".
מי הנשים האלה?

את הרעיון לקמפיין קיבלה רייק מבלוגר המכונה תום, שטען בפוסט על הקמפיין המקורי שמדובר בפרסום יותר שוביניסטי מרוב הפרסומות שמציגות נשים רק כאובייקט מיני או כשטחיות.

"כשהסתכלתי על המודעה המקורית, שאמורה לשקף את חייה של כל אישה, תהיתי מי הן הנשים שהמודעה נכתבה עליהן. סדר היום של אף אחת מהחברות שלי לא מורכב מהרפתקאות מהסוג הזה", מוסיפה חברה נוספת, אסנת איטה-סקובלינסקי.

מסיבה זו הוחלט שבקמפיין הנגדי יוכנסו עיסוקים שמייצגים מגוון רחב של נשים - רווקות ואמהות, מבוססות וקשות יום, עובדות וסטודנטיות.

כאמור, בימים הקרובים החברות ידפיסו את הפוסטרים האלטרנטיביים, ותוך שבוע נתחיל לראות אותם תלויים ברחבי העיר, נוסף לנוכחותם המדבקת במרחב הווירטואלי. בתשובה לשאלה אם הן לא חוששות שהפעולה רק תגביר את תשומת

הלב לקמפיין המקורי, אומרת טופי סטולר:

"גם אם ההתייחסות לקמפיין המקורי שמה אותו באור הזרקורים, האור שהיא שופכת עליו הוא שלילי. לדעתי הייצוגים האלה הם לא רק תוצר של משרד פרסום - אלא נעוצים בהשקפה מאוד רווחת בחברה. מה שאנחנו מנסות לעשות זה להחליף את הסטראוטיפים האלה".

מחברת הגלולות MSD נמסר בתגובה: "הקמפיין על אמצעי מניעה הוא רחב וכולל מודעות שונות הפונות לנשים עם עולם תוכן שונה, ולכל מודעה הותאם עולם התוכן הרלוונטי לה. קבוצות מיקוד של נשים שערכנו בטרם עליית הקמפיין הנהנו בהסכמה למסר המכיר בסדר יומה העמוס של האישה ובצורך לתזכורות איןסופיות הנדרשות על מנת לעמוד בו. אמצעי המניעה שאינם יומיים העומדים בבסיסו של הקמפיין מאפשרים לנשים להוריד לפחות תזכורת אחת ביום ואין בו כל מסר משפיל".

כל המבזקים של nrgמעריב לסלולרי שלך

תגובות

טוען תגובות... נא להמתין לטעינת התגובות
מעדכן תגובות...

מדורים

  

פורומים

כותרות קודמות
כותרות נוספות
;
תפוז אנשים
vGemiusId=>/local/center/ -->