"עלינו ליגה": קבלו את פסטיבל הנדל"ן של עיריית חדרה
הסכם הבנייה הגדול בתולדות העיר חדרה נחתם בשבוע שעבר בין עיריית חדרה לבין חברת "שיכון ובינוי נדל"ן". על פי ההסכם, תבנה החברה 1,000 יחידות דיור בשכונת הפארק החדשה. חיים אביטן יוצא במחולות: "עלינו ליגה. אני בטוח שעכשיו יגיעו משקיעים נוספים לבנות אצלנו"

במסגרת ההסכם, תבנה שיכון ובינוי, בשיתוף משפחת בקר המחזיקה בקרקעות, כ-1,000 יחידות דיור בשכונת הפארק. השכונה מתוכננת לקום בשנים הקרובות, ומיקומה הוא בין שכונת ניסן לבין שכונת בית אליעזר. מדובר במחצית מסך יחידות הדיור בשכונה, שמספרן עומד על 2,100. מההסכם עולה כי החברה תקים בשכונה מרכז מסחרי בשטח של 8,000 מ"ר.
בשלב א, חברת הבנייה תקים 308 יחידות דיור, ואילו בשלב ב תשלים את בנייתן של כלל 1,000 היחידות. עבודות הבנייה של שלב א צפויות להתחיל בחודשים הקרובים, ובתחילת יולי יחל שיווק הדירות. המטרה היא להביא לתחילת האכלוס בטווח זמן של שנה וחצי עד שנתיים. הבנייה, למי שמתעניין, תיעשה על פי תו תקן ירוק.
אירוע החתימה על עסקת הענק עורר התרגשות לא מעטה בהנהלת העירייה. "מבחינתנו חדרה עלתה ליגה", הכריז חיים אביטן. "אין ספק שהאמון שמביעה חברה כמו שיכון ובינוי בפוטנציאל של העיר יעודד משקיעים ויזמים רבים אחרים להשקיע, להקים ולבנות בחדרה".
גם תמיר דגן, מנכ"ל שיכון ובינוי נדל"ן, אמר כי הוא גאה בשותפות עם עיריית חדרה. לדבריו, החברה מאמינה בפוטנציאל של העיר וביכולתה לצמוח ולהתפתח בשנים הבאות. "לאחר משא ומתן ממושך לגבי הסכם הפיתוח, שנבע מהיקף התשתיות הגדול שנדרש, אנחנו שמחים לצאת לדרך ולהקים את אחד הפרויקטים האיכותיים של החברה בשנים הקרובות", אמר דגן.
עבודות התשתית בשכונה, בהיקף של 70 מיליון שקל, צפויות להתחיל כבר לאחר חג הפסח. העבודות יכללו הקמת מערכות ביוב, מים, ניקוז, כבישים ותאורה, חשמל, תקשורת ועוד. על פי ההסכם, עבודות הפיתוח בשכונה יבוצעו על ידי העירייה באמצעות החברה הכלכלית חדרה. את עבודות המים והביוב תבצע החברה העירונית "מי חדרה".
בשכונת הפארק העתידה להיבנות צפויים לקום שלושה סוגי מבנים עיקריים: קוטג'ים צמודי קרקע על מגרש של רבע דונם (160 מ"ר בנוי); בניינים משותפים ובהם דירות רגילות (כ-110 מ"ר) ודירות גן וגג (כ-140 מ"ר) ומגדלי מגורים של 17 קומות.
במרכז השכונה מתוכנן פארק עירוני גדול, בהיקף של 90 דונם, ובו אגם מלאכותי, אמפיתיאטרון, מתקני משחקים וכושר, מגרשי ספורט ושבילי הליכה ואופניים. השכונה תחובר אל העיר באמצעות כביש משמר הגבול, שהוא המשכו של רחוב ביאליק. בעתיד, אחרי שכביש 9 ייסלל, תחובר אליו השכונה החדשה. החיבור לכביש 9 משמעותי במיוחד, שכן הוא צפוי לחבר את השכונה לכביש 6.
את
יתרון נוסף שמציין קימלדורף הוא נושא הבנייה הירוקה שחברת הבנייה של אריסון מתמחה בו. "מתוקף הגדרת הבנייה כבנייה ירוקה, תכלול התוכנית שמירה על שטחים ירוקים, בנייה באופן שיביא לחיסכון באנרגיה ובתאורה תוך שימוש בחומרים ספציפיים".
ההסכם החדש הוא חלק מתהליך הפיתוח המואץ שעוברת חדרה בשנים האחרונות. על פי תוכנית החומש שפרסמה העירייה לפני שבועות ספורים, צפויות להיבנות בעיר בשנים הקרובות עוד אלפי יחידות דיור שיגדילו את אוכלוסיית העיר בעשרות אלפי אנשים".
השאלה הגדולה היא האם חדרה מסוגלת לעמוד בקצב התפתחות כזה.
קימלדורף: "אני לא רואה בעיה מיוחדת בקצב שבה חדרה מתפתחת. על פי תוכנית החומש מדובר בקצב גידול של 600 יחידות דיור לשנה. זה גידול מרשים, אבל לא קיצוני מדי.

"אנחנו מקדמים תוכנית מיוחדת כדי להתמודד עם תוכניות הבינוי. כך, למשל, נוצרה תוכנית בשיתוף משרד החינוך לפתיחת מוסדת לימוד נוספים, בקצב שיהלום את הגידול באוכלוסייה העירונית. גם משרד התחבורה משקיע רבות בחדרה.
"מובן שכל התוכניות הללו עוד יעברו שינויים, אבל העיקר שזה מתואם. עובדה שמשרדי החינוך והתחבורה תומכים בפיתוח העיר, ואנחנו עושים את זה בזהירות רבה מאוד. נוסף על כך, צברנו ניסיון בשכונות חדשות שהוקמו לאחרונה, כגון שכונת ניסן".
אך רצוי לא למהר עם הענקת הצל"שים לעירייה, שכן במסגרת מאמצי ראשי הערים לחזק את החתך הסוציו-אקונומי של האוכלוסייה בעריהן, הבנייה החדשה מיועדת בעיקר עבור מי שהפרוטה מצויה בכיסו. כלומר, בנייה של דירות גדולות ויוקרתיות מהסוג שרק אנשים בעלי הכנסה ממוצעת-פלוס יוכלו להרשות לעצמם. לעומת זאת, זוגות צעירים, או לחלופין אוכלוסיות חלשות, לא יוכלו ליהנות מהבנייה.
הדבר הזה עלול להעיב על פסטיבל הבנייה של אביטן, שכן בכל הזדמנות הוא נוהג להזכיר כי תחת כהונתו התחזק מעמדה הסוציו-אקונומי של אוכלוסיית העיר. במקרה של שכונת הפארק, שבה הבנייה מרווחת וגודלן של הדירות הקטנות ביותר עומד על 110 מ"ר, העירייה פונה בעיקר אל העשירים.
קימלדורף הודף את הטענות: "ראשית, חשוב לציין כי התוכנית היא תוכנית מאושרת, ואי אפשר לשנות אותה עכשיו. התב"ע (תוכנית בניין עיר) קיבלה את אישורן של כל הוועדות ויש לה ותק של כמה שנים. מעבר לכך, ברור שמדיניות העירייה היא לחזק את העיר.
"אני לא חושב שנכון להגיד שאנחנו בונים רק לעשירים. אנחנו מאשרים פרויקטים שיש בהם תמהיל של דירות, אבל הכוונה היא לחזק את כלל האוכלוסייה ולאפשר בניית דירות יחסית מרווחות. זה תואם במידה רבה את דרישות השוק. גם צעירים רוצים לחיות בדירות סטנדרטיות ומעלה".








נא להמתין לטעינת התגובות



