החלה הפרטת נמל אילת: אחזקות המדינה בנמל מוצעות למכירה
רשות החברות פרסמה היום (ב') מודעה למכירת אחזקות המדינה בנמל אילת. הרוכשים יקבלו זיכיון הפעלה למשך 15 שנה, עם אופציה להארכה בעשר שנים נוספות. ענף הייבוא העיקרי בנמל הוא כלי רכב

נמל אילת צילום ארכיון: יהודה בן-יתח
מכירת אחזקות המדינה בחברה תעניק לרוכשי הנמל זיכיון הפעלה לתקופה של 15 שנים ממועד מכירת חברת הנמל, עם אופציה להארכה נוספת של 10 שנים. הארכת האופציה מותנית בפיתוח תנועת המטענים בנמל. על פי הערכות, שווי הזיכיון להפעלת הנמל לתקופה של 15 שנה נע בין 150 ל-200 מיליון שקל.
בהתאם למתווה ההפרטה, המדינה תמכור את מלוא אחזקות המדינה בחברת נמל אילת בע"מ באמצעות מכירה פרטית, למשקיע או לקבוצת משקיעים מהארץ או מחו"ל. במסגרת בחירת הרוכש, רשות החברות תשקול ותתחשב, בין היתר, בניסיונו של המשתתף בהליך המכירה בהפעלת טרמינלים נמליים בחו"ל.
הפרטת נמל אילת מבוצעת בהתאם למתווה הרפורמה בנמלים משנת 2005 ובהמשך לאישור ועדת שרים לענייני הפרטה, שנתקבל בדצמבר האחרון. הליך המכירה גובש על ידי רשות החברות הממשלתיות, משרד התחבורה, אגפי האוצר, חנ"י (חברת נמלי ישראל – נכסים), חברת נמל אילת ואחרים, וכן כללה גם ייעוץ של חברת הייעוץ האסטרטגי, TASC ושל חברת הייעוץ הבינלאומית Rebel group, המתמחה בין היתר בנמלים.
119 אלף מכוניות בשנה
נמל אילת משנע כ-6% מהיקף הסחר הימי בישראל, כאשר המטען העיקרי ששונע בשנה האחרונה היה ייבוא של כ- 119,129 כלי רכב המהווים כ-65% מכלל הפעילות בנמל, וכ- 45% משינוע רכבים בנמלי הים של ישראל, וייצוא דשנים של כ- 2.25 מיליון טון.
סך ההכנסות בשנת 2010 עמד על כ- 124 מיליון שקל בנמל מועסקים כ-130 עובדים. בשנת 2010 לראשונה החל הנמל להפעיל מסוף נוסעים מתקדם. במהלך שנת 2010 פקדו את הנמל 10,637 נוסעים. במהלך החודשיים הראשונים של שנת
2011 פקדו את הנמל מספר דומה של תיירים.
הנמל פועל בשטח של 31,298 דונם ימי ו- 1,095 דונם יבשתי. בנמל מצויים שטחי אחסון בהיקף של כ-15,000 מ"ר למטענים; כ-14,000 מ"ר של מחסני צובר, המשמשים להטענת אשלג, פוספט ומלח; וכ-200,000 מ"ר של שטח אחסון למכולות וכלי רכב.
בנמל ישנם שני רציפים, רציף ראשי באורך של כ-530 מטר, ורציף מים רדודים באורך של כ-200 מטר. בנמל מסוף נוסעים בשטח של 1,500 מ"ר, המספק שירותים לסוכני נסיעות ולמבקרים.







נא להמתין לטעינת התגובות





