חרגו משטח הפרסום? הקרב על ה"פרינגלס" נוסח עיריית ת"א

גם אתם נתקלתם באריזות "פרינגלס" ענקיות במדרכות תל אביב? בעירייה טוענים שהחברה האחראית על לוחות המודעות חרגה משטח הפרסום המוקצה לה, אבל יש מי שמוצא אשמים אחרים. חבר המועצה גולדרינג: "זה מה שקורה כשמפקידים המרחב הציבורי בידי גורמים מסחריים"

חגי מטר | 25/2/2011 8:48 הוסף תגובה הדפס כתבה כתוב לעורך שלח לחבר
קשה היה לפספס בשבוע האחרון את הקמפיין החדש של חטיף "פרינגלס" שהשתלט על מדרכות העיר. לצורך הקמפיין הופקעו 43 לוחות מודעות עגולים והם "התחפשו" לאריזה הגלילית של המוצר.
 
פרינגלס פינת ארלוזורוב
פרינגלס פינת ארלוזורוב צילום: ראובן קסטרו

עתה מתברר כי הקמפיין הקריאטיבי הצית סכסוך בין החברה האחראית על שלטי הפרסום "ג'י.סי. דקו" לעיריית תל אביב, שכן החברה כבולה בחוזה זכיינות לפיו היא כפופה לתנאים מסוימים.

במכתב זועם ששלח ביום שני השבוע מנכ"ל הרשות לפיתוח כלכלי תל אביב-יפו, שרון קרן, אל הנהלת "ג'י.סי. דקו", נכתב כי הפרסום מנוגד להסכם בין הגוף העירוני לבין החברה.

"למרות המוסכם החלטתם לפרסם מעבר לשטח המותר לכם על ידי עטיפת כל לוח המודעות, לרבות שטחים שכלל אינם מיועדים לפרסום". קרן דרש את הפסקתו המידית של הקמפיין והזהיר שהחברה עלולה לשאת בעלויות בשל הפרת ההסכם.

בחוזה בין החברה לרשות נקבע מפורשות ש-30 אחוז משטח הפרסום יוקדש לפרסום עירוני. במסגרת הקמפיין הנוכחי החלק העירוני כמעט נבלע במראה הכללי של המוצר וחלקו בסך כל השטח הפרסומי יורד משמעותית.

יצוין שזו אינה הפעם הראשונה שחברת "ג'י. סי. דקו" חורגת מגבולות ההסכם. בתקופת המונדיאל העלתה החברה פרסומות ל"אדידס" על רצפות ותקרות תחנות האוטובוסים ונקנסה בשל כך על ידי העירייה.

בעניין ההפרה אמר השבוע יו"ר ועדת הביקורת יואב גולדרינג: "לא צריך להתפלא כשהחתול גונב את השמנת. כשמפקידים את המרחב הציבורי בידי גורמים מסחריים רק חולדאי יכול להתפלא שעמודי העירייה הופכים לחפיסות של חטיפי אבקת תפוחי אדמה מעובדת".
פרסום בעלטה

בתגובה לטענות אמרו השבוע ב"ג'י.סי דקו" שהחוזה דווקא מתיר להם לפרסם מחוץ לשטח חלונות הפרסום וכי החברה "דואגת תמיד לכבד את החוזה מול עיריית תל אביב. כפי שניתן לראות אנו לא מפרסמים על 30 אחוז משטח העמוד".

מעיריית תל אביב נמסר בתגובה: "הפרסום של קמפיין 'פרינגלס' על גבי לוחות המודעות העגולים נעשה ללא ידיעת העירייה וללא אישורה. הזכיינית נדרשה להסיר את הפרסום לאלתר".

חיכוך נוסף בין העירייה לחברה נסוב סביב תאורת לוחות המודעות. בעוד שחלונות הפרסום המסחרי בעמודים מוארים בשעות הערב והלילה, החלון של הפרסום העירוני מצוי תמידית בעלטה. השבוע התברר מגורם בחברה שלמעשה מעולם לא הותקנו נורות בחלק העירוני ואלה הוזמנו במיוחד מטורקיה רק לאחרונה.

בחברה טוענים

שלא היו חייבים להתקין נורות בחלק זה מלכתחילה ושמדובר בבקשה מאוחרת. אלא שבעירייה טוענים ההפך. מחברת "ג'י.סי. דקו" נמסר: "בחלון הפרסומי של העירייה ניתן לפרסם במגוון גדלים המצריכים פתרון טכני לתליית החומרים הפרסומיים.

"הפתרון הטכני שנבחר והוסכם על ידי העירייה מונע את האפשרות לתאורה בחלון. לאחרונה פנתה העירייה אל חברתנו בבקשה למצוא פתרון להארת החלון הפרסומי ועל כן חברת "ג'י.סי. דקו" פועלת מרגע בקשת העירייה למציאת פתרון לנושא זה".

מהעירייה נמסר בתגובה: "אכן התגלה כי הזכיינית לא התקינה נורות תאורה בחלק המיועד לשילוט העירוני. מאחר שהדבר כמובן נדרש במסגרת המכרז והחברה אף הציגה זאת במפרט המתקן הרי שהיא פועלת עתה לתיקון העניין ולהארת הצד העירוני".

כל המבזקים של nrgמעריב לסלולרי שלך

תגובות

טוען תגובות... נא להמתין לטעינת התגובות
מעדכן תגובות...

מדורים

  

פורומים

כותרות קודמות
כותרות נוספות
;
תפוז אנשים
vGemiusId=>/local/center/ -->