לראשונה זה 20 שנה: מלון חדש נפתח בנתניה
מלון הסוויטות איילנד מרשת אוקיינוס, הוא המלון הראשון שנפתח בנתניה ב-20 שנה האחרונות. לדברי מנכ"ל הרשת, המלון ישמש בעיקר אנשי עסקים

עודד גרסון, מנכ"ל רשת אוקיינוס המפעילה מלבד איילנד שני מלונות סוויטות בהרצליה פיתוח, מסביר כי קהל הלקוחות העיקרי שאליו פונה המלון הם אנשי העסקים. "המלון מיועד בראש ובראשונה ללקוחות מהשוק העסקי, חברות היי-טק ואורחים עסקיים מחו"ל", מסביר גרסון.
"פלח שוק שני שאליו אנחנו פונים הוא תיירות חוץ, תיירים יחידים ולאו דווקא קבוצות, ממערב אירופה, מצפון אמריקה, ותיירות בעלת ממון מרוסיה ואוקראינה". קהל יעד נוסף, לדברי גרסון, הם דיפלומטים ונציגי חברות עסקיות המגיעים לישראל לשליחויות ארוכות טווח אך נאלצים להמתין כמה שבועות לדירותיהם.
אחרי שני מלונות בהרצליה פיתוח, מדוע בחרתם דווקא בנתניה כיעד הבא לפתיחת מלון?
"אנחנו מעריכים שעם כל ההתפתחות בעיר ובסביבותיה יש כאן פוטנציאל גדול מאד. בנתניה יש חופים, תנופת בנייה גדולה והיא קרובה מאוד למרכז".
התדמית המחוספסת של נתניה לא פוגעת בביקוש?
"לנתניה יש פנים רבות. בשנים האחרונות ניכרת עשייה אדירה מצד ראש העירייה מרים פיירברג לשינוי התדמית של העיר, למשל פרויקטים כמו הקמת הטיילת, בניית שכונת עיר ימים או מיתוג העיר בשנים האחרונות כעיר ספורט. אני חושב שכל הפעולות הללו מסייעות מאוד להתגבר על הבעיה שציינת".
יזמי הפרויקט הם אנשי העסקים רפי זנזורי והאחים יקי ורונן בריגה. יש לציין, כי אין מדובר במלון רגיל בבעלות של גוף עסקי יחיד, המממן את הבנייה ונהנה לאחר מכן מרווחי השכרת החדרים, אלא בנוסחת בעלות שונה. 137 הסוויטות של המלון שייכות ל-137 בעלים שונים, שבאפשרותם לשהות בעצמם במלון עד שלושה חודשים בשנה.
בשאר הזמן, הם מחויבים לאפשר להנהלת המלון להשכיר את הסוויטות
לדברי גרסון, המודל העסקי הזה מביא לכיסוי עלויות מהיר יותר מאשר במתכונת העסקית הרגילה של מלון חדרים. "כיום מלונות סוויטות הם טרנדיים מאוד משום שהם מחזירים את ההשקעה", הוא מסביר.
הסוויטות כוללות חדר שינה אחד או שניים, סלון, מטבחון ומרפסת הצופה אל הים. כמו כן הן מאובזרות במסך פלזמה בכל חדר, רשת אינטרנט אלחוטי ומתקני שמע לאייפוד. במלון יש בריכת שחייה ומתחם ספא ענקי. בשבוע הבא יזכה המלון לארח את כנס נתניה לעסקים בעיר ירוקה, שיהיה הכנס הראשון שייערך בו.