חולון: הבלגן בלשכת מס ההכנסה חוגג, התושבים סובלים

בדיקת זמן חולון-בת ים מגלה אי סדר בלשכת מס ההכנסה בחולון. עומס רב, בלגן וחוסר בהירות. אפילו אחת הפקידות מודה: "המקום מתנהל כמו שוק". ברשות המסים מבטיחים עוד השנה להתקין מערכת מתקדמת לניהול תורים

ליאת לוי | 28/1/2011 7:53 הוסף תגובה הדפס כתבה כתוב לעורך שלח לחבר
תושבי חולון הזקוקים לשירותיה של לשכת מס הכנסה בשדרות ירושלים בעיר מתלוננים על חוסר ארגון ועמידה בתורים ארוכים. "באתי לעשות תיאום מס ולא הבנתי מה הולך שם", מספרת א', תושבת חולון. "ראיתי הרבה אנשים ושמתי לב שעל הקיר יש שתי גלגלות של מספרים. לא הייתי בטוחה אפילו מאיזו גלגלת אני אמורה לקחת מספר.
 
מחכים למעלה משעה
מחכים למעלה משעה צילום אילוסטרציה: ראובן קסטרו

"אף אחד לא מסביר שום דבר. על השולחן היו מונחים מספר סוגי טפסים, לא ידעתי מה אני אמורה לעשות וגם לא יכולתי לשאול אף אחד. היה עומס של אנשים ומעט פקידים שמטפלים בהם. כולם כל כך עצבניים, אם רק מישהו רומז שהוא רוצה לשאול משהו, צועקים עליו שיחכה לתור שלו".

בעקבות תלונותיה של א' ושל תושבים נוספים, ערך זמן חולון-בת ים בשבוע שעבר שני ביקורים במקום. אחד ביום ראשון בשעה 11:00 בבוקר. בקומה החמישית, שם מבצעים תיאום מס, המתינו עשרות אנשים בתור כאשר במסדרון מצויים רק עשר כיסאות. במקום אין לוח תור דיגיטלי ולא ניתן לדעת מי הבא בתור.
"עדיין לא הגיע המספר שלי!"

"למה אין פה עוד מקומות ישיבה?", התלונן קשיש בן 75. "אין פה תנאים", ממלמלת לעצמה אישה כבת חמישים ופינתה את מקומה לקשיש. כל חצי דקה עד דקה נשמעת קריאה מאדם כזה או אחר "איזה מספר נכנס עכשיו?".

ככל שהזמן נוקף כך האנשים נעשים עצבניים יותר. חלקם יושב בשלווה ומחכה לתורו, אחרים עומדים בעצבנות בסמוך למשרדים, שחלילה לא יפספסו את תורם. יש גם כאלה שמנסים לעשות סדר בעשרות האנשים הממתינים.

למחרת חזרנו לשם, הפעם בשעה 9:30 בבוקר. שוב חוזר על עצמו הסיפור. עשרות אנשים מחכים בתור, רק עשר כיסאות, גלגל מספרים ושום סדר נראה לעין. ההבדל היחיד, אחד המשרדים שהיה פעיל ביום הקודם תלה שלט: "לא פתוח לקבלת קהל". 

"אני מחכה פה כמעט שעה", מספר לנו קשיש בן 80, "אבל מה שכן, הם השתפרו, לפני חמישים שנה היה גרוע יותר".

"אני מחכה פה יותר משעה", אומרת צעירה בשם אורטל, "כבר הלכתי לבנק לעשות סידורים, חזרתי, ועדיין

לא הגיע המספר שלי! אני אפילו לא יודעת מי נמצא לפניי ונמאס לי לשאול כל בנאדם שני 'סליחה איזה מספר אתה' כדי לדעת אחרי מי אני".

כששאלנו את אחת הפקידות לפשר אי הסדר, "אנחנו לא בנק ולכן אין לנו לוח דיגיטלי על הקיר. אנחנו גם לא יכולים להקצות מישהו שיעשה סדר בתורים כי הוא לא ייצא מזה. אבל אנחנו עושים כמיטב יכולתנו, כולנו אנשים וכולנו רוצים לעזור. אנחנו יודעים שהמקום מתנהל כמו שוק, אבל באמת שאין לנו מה לעשות בנידון".

מרשות המסים נמסר בתגובה: "רשות המסים רואה חשיבות רבה בקידום, ייעול ושיפור השירות ללקוחותיה, ופועלת באינטנסיביות במסגרת המשאבים העומדים לרשותה על מנת לקדם נושא חשוב זה לרווחת ציבור הלקוחות.

"לאחרונה הסתיים בהצלחה במשרד מס הכנסה בירושלים פיילוט למערכת ניהול תורים מתקדמת, ובימים אלה אנו בשלבים סופיים לפני יציאה למכרז. אנו מקווים כי כבר בשנת עבודה זו המערכת תותקן ותפעל".

כל המבזקים של nrgמעריב לסלולרי שלך

תגובות

טוען תגובות... נא להמתין לטעינת התגובות
מעדכן תגובות...

פורומים

כותרות קודמות
כותרות נוספות
;
תפוז אנשים
vGemiusId=>/local/shfela/ -->