הרצליה: על אף היותו זמני, שדה התעופה יורחב
הוועדה המחוזית אישרה את התכנית לשדרוג והרחבת שדה התעופה בהרצליה, אף על פי שמשרד התחבורה הורה להעביר את פעילותו לעין שמר בתוך חמש שנים. השכנים בהרצליה וברעננה, ימשיכו בינתיים לסבול ממטרדי הרעש והסביבה

שדה התעופה בהרצליה צילום ארכיון: רועי נגרי
שדה התעופה פועל מאז שנות ה-50 בצפון העיר, אך מעולם לא הייתה עבורו תוכנית מוסדרת. ועדה מיוחדת מטעם משרד התחבורה המליצה להעביר את פעילות השדה לעין שמר. על פי תוכנית המתאר המחוזית, שדה התעופה בהרצליה ימשיך לתפקד במיקומו הנוכחי לחמש שנים בלבד.
מיקומו של שדה התעופה סמוך כל כך לשכונות מגורים גורם למטרדי רעש וסביבה קשים, ואף מהווה סכנה בטיחותית. לא פעם אף אירעו במקום תאונות. על כך התריעו פעמים רבות התושבים, המתגוררים רובם בשכונות נחלת עדה וגן רש"ל בהרצליה, בשכונת לב הפארק ברעננה ובכפר שמריהו.
כיום כולל השדה אזורי חנייה ותפעול למטוסים אזרחיים, טיסות שכירות אזרחיות וכמה בתי ספר לטיס. התכנית שאושרה היום מציעה להרחיב את שטח השדה מ-160 דונם ל-260 דונם, ומסדירה שטחים למסלולי טיסה, לרחבות חניית מטוסים, לאזור מבני שרות ולאזור תחזוקת מטוסים. כמו
כן מציעה התכנית לארגן מחדש את שדה התעופה כולל הסדרת הדרכים הפנימיות והחיצוניות.
לפני כשנתיים דחתה הוועדה המחוזית את התוכנית, בשל הדרישה להוסיף 100 דונם לשטח השדה, עובדה הסותרת את הגדרתו של השדה כזמני.
אולם רשות שדות התעופה ערערה על כך בפני ועדת הערר הארצית, וזו הורתה להחזיר את התוכנית לדיון בוועדה המחוזית, במטרה להפקידה כך שתכלול הרחבת השדה משיקולים בטיחותיים בלבד.
הועדה המחוזית החליטה היום על הפקדת התכנית בתנאים שונים, הכוללים הורדת חלק מהשטחים שנכללו בתוכנית המקורית. את התכנית ערכו האדריכלים משה עצמון ורוני זייברט.