טענה בנתניה: "העירייה מנצלת את מצוקת החניה כדי להתעשר"

המחאה בעיר נתניה נגד מדיניות היד הקשה שנוקטת העירייה בנושא החנייה מחריפה. לטענת התושבים, שטחי חנייה רבים שינו צבעם לאדום-לבן, עשרות דוחות נשלחים במפתיע בדואר בלי שהוצמדו קודם לשמשות המכוניות. העירייה: נצמצם סימוני אדום-לבן בהיקפים של מאות מטרים

נמרוד בוסו | 21/1/2011 9:52 הוסף תגובה הדפס כתבה כתוב לעורך שלח לחבר
כשעברו שרון ומעין ורבר לדירתם החדשה בשכונת רמת פולג בנתניה לפני כעשרה חודשים, הם לא תיארו לעצמם איזו קבלת פנים מכינה להם העירייה.
שרון ורבר
שרון ורבר צילום: רענן כהן
באחד מימי תחילת החודש, כאשר ירד שרון לרוקן את תיבת הדואר, ציפתה לו ההפתעה: לא פחות מעשרה דוחות חנייה שנשלחו בבת אחת המתינו לו כולם בתיבה. מתוכם תשעה בסך 250 שקל, ואחד של 500 שקל. אף לא אחד מהדוחות, יש לציין, הוצמד לשמשת מכוניתם של הזוג ורבר. בעיריית נתניה, מתברר, הפתעה זו הפתעה.

בעקבות ערמת הדוחות הלא צפויה שנחתה עליו, שלח ורבר מכתב זועם למנכ"ל העירייה איזי ענבר. "לתדהמתי, הגיעו בדואר דוחות בגין חנייה בשטח אסור", כתב, "חשוב לציין, כי אף אחד מהדוחות הללו לא הוצמד לשמשת רכבי!!

"כפי הנראה, קיימת מגמה הננקטת על ידי העירייה ולפיה היא מנסה להתעשר על חשבון אותם תושבים תמימים שנמנעים מהם מקומות חנייה מוסדרים ובחוסר ברירה נאלצים להחנות את רכבם במקומות אסורים".

לטענת ורבר, לו היה הפקח טורח להצמיד את הדוחות לשמשת הרכב שלו, היה מבין כי במקום לא ניתן לחנות וחושב על פתרון אחר. אך מאחר שלא כך נעשה, ניתנו שבעה מתוך עשרת הדוחות שקיבל בדיוק באותה הנקודה, ברחוב מרדכי גור 11. "אילו הייתי מודע לכך שהעירייה מנצלת את מצוקת החנייה בשכונה במטרה להעשיר את קופתה, הרי שהייתי פונה מבעוד מועד לעירייה ומתאגד עם תושבים נוספים כדי למצוא פתרון אמיתי ויעיל למצוקת החנייה", אמר ורבר.

לדבריו, מצילומי מכוניתו שצורפו לדוחות כדי להוכיח כי לא חנה כחוק, אפשר לראות כי הפקח כלל לא טרח לצאת מרכבו כשצילם אותם. המכתב ששלח למנכ"ל נותר עד עתה ללא תגובה, ולדברי ורבר הוא גם אינו מצפה מתגובה שכזו להגיע בזמן הקרוב. כעת, לדבריו, בכוונתו לפנות גם לחברת הדס, חברת הגבייה שמפעילה עיריית נתניה, כדי שזו תבטל את הדוחות. עם זאת הוא אינו אופטימי לגבי מידת ההיענות של הדס בנושא: "זה פשוט נראה כאילו העירייה מנסה לעשות כסף על גבו של התושב".
מצב בלתי נסבל

חשוב לציין כי המקרה של הזוג ורבר רחוק מלהיות מקרה בודד, וכי אל עיריית נתניה הגיעו לאחרונה תלונות נוספות על "דוחות-פתע" שהגיעו בדואר בלי שלבעליהם יהיה מושג על קיומן.
 

חבר מועצת נתניה עופר אורנשטיין
חבר מועצת נתניה עופר אורנשטיין צילום: זמן נתניה
בעקבות ריבוי התלונות מסוג זה, הנחתה ראש עיריית נתניה מרים פיירברג את המנכ"ל ענבר להורות על קיום מלא של נוהל הצמדת דוחות חנייה לשמשת הרכב וגיבוי מתן הדוח בשני תצלומים. במקרה שלא יוצמד הדוח לשמשת הרכב, יחויב הפקח להסביר מדוע לא עשה זאת.

אך מדובר רק בחלק אחד מתוך בעיה רחבה ועמוקה יותר והיא המחסור העצום במקומות חנייה בנתניה. לא רק במרכז העיר אלא אף בשכונות הצדדיות. "קצב הבנייה בנתניה גבוה מאוד. העיר מתפתחת במהירות, ולא נראה שהעירייה דואגת באופן מספק לכך שהיצע החנייה יגדל בהתאם", אומר חבר המועצה הרצל קרן.

"האוכלוסייה שמגיעה לשכונות החדשות בעיר היא אוכלוסייה חזקה ורבות מהמשפחות מחזיקות שתי מכוניות, מה שיוצר עומס בלתי נסבל. נוצר מצב שלאנשים אין איפה לחנות. אז הם חונים באדום-לבן וחוטפים קנסות".

חבר מועצה נוסף אשר התריע כבר לפני יותר מחודש על החרפת המדיניות העירונית בנושא מתן דוחות החנייה הוא עופר אורנשטיין. במהלך דיוני תקציב 2011, הוא מחה על כך שהעירייה חוזה גידול של כ-40 אחוז בהכנסותיה
מדוחות חנייה. מ-5 מיליון שקלים בשנת 2010 ל-7 מיליון שקלים שהעירייה מצפה להכניס השנה מדוחות. "איך יכול להיות", תהה אז אורנשטיין, "שהעירייה חוזה מראש שהתושבים יבצעו מספר רב יותר של עברות".

מה שהוא ושאר החברים לא לקחו בחשבון זה שכשאין שטחי חנייה חוקיים, אין לתושבים ברירה אלא לעשות עברות. יותר ויותר רחובות בעיר, שבעבר סומנו באפור או בכחול-לבן, הופכים בן לילה לאדומים-לבנים, ואף מעצימים את הבעיה. בין הרחובות שבהם התחולל השינוי האמור אפשר למנות את רחוב שדרות בנימין, את רחוב רמז, באזור שמול הסופר-פארם ואת רחוב האר"י.

"יש מגמה של החרפה במדיניות החנייה בעיר", תוקף אורנשטיין, "יש הגדלה של שטחי המדרכות המסומנות באדום-לבן בעיר, כולל ברחובות צדדיים, שבחנייה בהם אין שום הפרעה לתנועה. העירייה פשוט מצמצמת את אפשרויות החנייה ומגדילה את הסיכוי שאנשים ישרים יעשו עברות חנייה, פשוט כי אין להם ברירה אחרת. זו מגמה שאין בה שום היגיון, ואני חושב שהעירייה צריכה לבחון מחדש את כל החלטות ועדת התנועה בנושא".

"המטרה אינה כלכלית"

בעיריית נתניה הסכימו השבוע כי אכן קיימת מצוקת חנייה בעיר, אך דחו מכל וכל את הטענות שלפיהן יש מדיניות של יצירת בעיות חנייה מכוונת במטרה להגדיל את ההכנסות מדוחות. "סימון אדום-לבן לא בא למנוע חנייה אלא לפתור בעיות תנועתיות", אומר סגן וממלא מקום ראש עיריית נתניה אלי דלל, העומד בראש ועדת התחבורה של העירייה.
 

רכבים חונים על המדרכה
רכבים חונים על המדרכה נאור רהב
לדבריו, יש אזורים ברחבי העיר שבהם אכן הוגדל שטח הסימון האדום-לבן, אך הדבר נעשה במטרה לאפשר את זרימת התנועה: "בכניסה לרחוב הרצל מכביש מספר 2, במשך שנים נהגו להחנות מכוניות למכירה. זה לא היה שטח חנייה שהציבור נהנה ממנו, מצד שני גם התנועה לא זרמה, אז הוחלט לסמן את המקום באדום-לבן", הוא מסביר.

עם זאת, מודה דלל כי בשכונות המרוחקות יותר בעיר יש בעיה חריפה. "בשבוע שעבר יצא סיור של ועדת התחבורה בראשותי לפולג, שבו מיפינו את כלל הרחובות שבהם סימון האדום-לבן אינו הכרחי, ואני מניח שבתוך חודש, חודש וחצי, נסיר סימוני אדום-לבן בהיקפים של מאות מטרים". עוד לדבריו, העירייה מכשירה כיום מגרש חנייה חדש ברחוב הרצל ובעוד חודשיים יחל לפעול ברחוב שאטל (הסעה) חינם שייסע לאורך הרחוב.

מעיריית נתניה נמסר, כי פקחי החנייה התבקשו לנסות לאתר את הנהגים החונים באופן לא חוקי כדי להסב את תשומת לבם לעברות שביצעו בטרם יינתן דוח. נוהל נוסף הבא לקראתם של הנהגים קובע, כי כל דוח תנועה אשר יוצמד לשמשת הרכב יגובה בשני צילומים.

"אנו פועלים כדי לצמצם ככל האפשר את אי הנוחות לציבור הנהגים", אמרה ראש העירייה מרים פיירברג בנושא. "המטרה של עיריית נתניה אינה כלכלית, אלא למנוע הפרעה לזרימה השוטפת של התנועה, וזהו אינטרס ציבורי. אני מבקשת מתושבי העיר לשמור על הוראות החוק ולעשות שימוש במגוון החניונים שעיריית נתניה מציעה להם בעלויות נמוכות, ובכך לשפר את איכות החיים הן לציבור הנהגים והן לציבור התושבים", הוסיפה.

כל המבזקים של nrgמעריב לסלולרי שלך

תגובות

טוען תגובות... נא להמתין לטעינת התגובות
מעדכן תגובות...

מדורים

  

פורומים

כותרות קודמות
כותרות נוספות
;
תפוז אנשים
vGemiusId=>/local/hasharon/ -->