ראש עיריית כפ"ס דורש: לחדש מיידית את תנועת הרכבות בשרון

עד להודעה חדשה, נעלמו כפר-סבא והוד-השרון ממפת הקווים של רכבת ישראל. ראש עיריית כפר-סבא למנכ"ל הרכבת: "כל רגע של התמהמהות גורם נזק כבד"

נמרוד בוסו | 8/1/2011 11:16 הוסף תגובה הדפס כתבה כתוב לעורך שלח לחבר
השיבוש בתנועת הרכבות שרכבת ישראל הכריזה ביום ראשון האחרון מקשה את החיים על רבים מתושבי השרון, ובייחוד על תושבי כפר-סבא והוד-השרון, שהתחנות בעריהם מנותקות נכון להיום ממערך הרכבות.
יהודה בן חמו, ראש עיריית כפר סבא
יהודה בן חמו, ראש עיריית כפר סבא צילום: ראובן קסטרו


עד להודעה חדשה, תושבי ערים אלה יוכלו להגיע לתל-אביב ולשאר ערי גוש דן אך ורק באמצעות רכב פרטי זולל דלק (דווקא כשמחירי הדלק האמירו) או באמצעות נסיעת אוטובוס מתישה ומרובת עצירות.

הגורם להשבתת הקו הוא התקלה החמורה שאירעה בשבוע שעבר בקו באזור קיבוץ יקום, ובה נפגעו עשרות אנשים. בעקבות המקרה הוצאו עשרו קרונות משימוש, והם כעת נבחנים מחדש מבחינה בטיחותית. ברכבת ישראל הביעו תקווה כי כבר בעוד שבועיים יחזור המצב לקדמותו. עם זאת, הם מודעים היטב לאפשרות שההשבתה תימשך עוד זמן רב.

"אנו מודעים לאי הנוחות של לקוחות הרכבת, אבל הבטיחות היא מעל הכול", מסבירה דוברת רכבת ישראל לירן גורדון. "ברגע שנשלים את הבדיקות המקיפות נחזיר את הקרונות לשימוש", הוסיפה. לדבריה, לכל הפחות יידרשו שבועיים להשלמת בדיקות הבטיחות. לגבי העובדה שלנוסעי הרכבת מכפר-סבא ומהוד-השרון לא הוצעה חלופה בדמות שאטל (הסעה) אל תחנת הרכבת הקרובה בהרצליה, אמרה גורדון: "במקומות שבהם יש חלופה תחבורתית אחרת, החלטנו לא להפעיל שאטלים".
"פגיעה קשה בתושבים"

את הנזק חווים גם אלה המגיעים לעבוד באזור כפר-סבא והוד השרון ומשתמשים לשם כך ברכבת. "מאז הופסקה פעילות הרכבת אני נאלץ להשתמש באוטובוס, המאריך את זמן הנסיעה כמעט פי שניים", מספר תושב השפלה העובד באזור התעשייה של כפר-סבא."מזמן נסיעה של שעה וקצת לכל כיוון קפץ זמן הנסיעה ליותר משעתיים לכל כיוון וזה מטורף. זה חצי יום עבודה בפני עצמו", הוא מוסיף.

אתה חושב שמן הראוי שהרכבת תפעיל שירות הסעות מכפר-סבא לתחנה בהרצליה?
"אני לא יודע אם שאטל היה עוזר, כי במצב שנוצר עם ביטול קווי הרכבת נוספו עוד מאות כלי רכב ואלפי נהגים לכבישים. הרכבת נוחה מאוד ואני מקווה מאוד שהתקופה הזאת תעבור כמה שיותר מהר".

מי שנחלצה לעזרת תושבי השרון המזרחי היא חברת האוטובוסים מטרופולין, שנענתה לפנייתם הדחופה של ראש עיריית הוד-השרון חי אדיב ושל סגן ראש עיריית כפר-סבא והממונה על התחבורה בעיר, עמירם מילר, ושינתה את מסלול קו 29, כך שמקצת האוטובוסים יוצאים מתחנת הרכבת נורדאו בכפר-סבא. בהמשך המסלול, מגיע הקו לתחנת הרכבת של הרצליה. הקו המשודרג החל לפעול אמש, יום חמישי.

ראש עיריית כפר-סבא יהודה בן-חמו שלח מכתב דחוף למנכ"ל הרכבת

יצחק הראל. "רכבת ישראל החליטה להפסיק כליל את תנועת הרכבות מכפר-סבא והוד-השרון לתל-אביב. יש לציין כי זהו הקו היחיד בכל הארץ שהושבת כליל", כתב בן-חמו.

"למותר לציין, כי השבתת הרכבת יוצרת עומס רב ביציאה מן העיר, בעיקר בשעות הבוקר, גורמת לעומס על קווי האוטובוס לתל-אביב ובכך פוגעת ברווחת כלל תושבי העיר. אני קורא לך לפעול לשינוי המצב ללא דיחוי. השבתת הקו פוגעת קשות באורחות חייהם של עשרות אלפים מתושבי כפר-סבא והסביבה, ועליך, כמנהל הכללי של הרכבת, מוטלת האחריות לספק מענה מהיר ויעיל לבקשתי. כל רגע נוסף של התמהמהות גורם לנזק כבד הן לתושבי כפר-סבא והיישובים הסמוכים והן למשק הישראלי".

כל המבזקים של nrgמעריב לסלולרי שלך

תגובות

טוען תגובות... נא להמתין לטעינת התגובות
מעדכן תגובות...

מדורים

  

פורומים

כותרות קודמות
כותרות נוספות
;
תפוז אנשים
vGemiusId=>/local/hasharon/ -->