אז איך תיראה ירושלים ב-2111? כנסו ותראו
"הרובע החילוני 3" זכה בסוף השבוע בתחרות סרטונים המתארים את ירושלים בעוד 100 שנים בדיוק. התחזית עגומה: אוכלוסיות שמופרדות באמצעות חומות פלדה וכיפות ברזל שמגוננות על אזורים חשובים מפני טילים. אופטימיות תחפשו במקום אחר
אופטימיות לא תמצאו בסרט "הרובע החילוני 3", הסרט שהוכרז ביום שישי בסינמטק ירושלים כזוכה בתחרות Jerusalem 2111. זוהי תחרות סרטוני מדע בדיוני, שהזוכה בה הוכרז בדיוק 100 שנים לפני המועד אותו הוא מתאר.
מתוך עשרות סרטונים שנשלחו מהארץ ומכל העולם, נבחר למקום הראשון הסרטון Secular Quarter #3 של הבמאי דוד גידלי ושותפו הצלם איתי גרוס, שניהם סטודנטים ישראלים הלומדים בבית הספר לקולנוע AFI בלוס אנג'לס.
חילונית וחרדי נפגשים
הסרט "הרובע החילוני 3" מציג חזון עגום של ירושלים בשנת 2111, כעיר שבה האוכלוסיות השונות מופרדות באמצעות חומות פלדה עתידניות. מעליהן, כיפות פלדה מגוננות על אזורים חשובים מפני התקפות טילים. עם רדת החשיכה, חלליות מעופפות מגיחות ומסירות את החומות מעל העיר - וכתוצאה מכך, צעירה חילונית וצעיר חרדי נפגשים, אולי, בפעם הראשונה.
"הסרט מנסה להזהיר", כך
ציינו המארגנים, "שככל שנמשיך לבנות חומות - נבין פחות ופחות את הצד השני, ואין הכוונה רק בין חילוניים לחרדים".
במאי הסרט, דוד גידלי, הוא אנימטור לשעבר המסיים השנה את לימודי הקולנוע ב-AFI, לוס אנג'לס. יחד עם הצלם איתי גרוס הלומד עימו, יצאו לירושלים ובמשך יום רווי בפקקי תנועה, צילמו את הסרט. את האפקטים ייצר גידלי במחשבו האישי בלוס אנג'לס.
בין השופטים: וים ונדרס וג'ון לנדאו
עשרת הסרטונים שעלו לגמר נשלחו לפני כשבועיים אל צוות שופטים בחו"ל, שהורכב מעשרה מבכירי תעשיית הקולנוע, המדע הבדיוני והאנימציה בעולם. בין השופטים היו גם ג'ון לנדאו, המפיק של אווטאר וטיטאניק, והבמאי וים ונדרס ("מלאכים מעל שמי ברלין"), שתמכו בסרט הזוכה.

דוד גידלי ואיתי גרוס, הזוכים בתחרות צילום: דודי סער
את תחרות Jerusalem 2111 ערך "בית המודל" (העמותה לתכנון ופיתח אורבאני) בשיתוף עם עיריית ירושלים, סינמטק ירושלים, מיזם הקולנוע והטלוויזיה ברשות לפיתוח ירושלים, משרד התחבורה וגופים נוספים. את התחרות יזם והפיק אדריכל דניאל ורניק, מנהל בית המודל של ירושלים, וחובב מדע בדיוני מושבע.
ורניק ציין כי "מטרת התחרות הייתה בעיקר למצוא כישרונות, בכל תחומי האנימציה והקולנוע הקיימים, שיעזרו לעיר ליצור תהליך ויזואלי, חוויתי וייחודי, אשר יעמיד את ירושלים במרכז שיח מרחבי-עתידני, בתקווה כי יפתח פתח לתחומי דיון נוספים".