תנו ללמוד בשקט: תושבי צפון הרצליה נגד כביש 531
תושבי השכונות הצפוניות של הרצליה טוענים כי הרעש שייגרם מתנועת המכוניות בכביש 531 יהיה גבוה פי 100 מהמותר בחוק, ויקשה על התלמידים ללמוד

פקקים צילום: נאור רהב
כך טוענים בוועד הפעולה נגד סלילת הכביש. פעילים בוועד אומרים כי עוצמת הרעש גבוהה פי 100 מהמותר בתקנות הקובעות את מפלסי הרעש בקרבת מוסדות חינוך.
כביש 531, שאמור לחבר בין כביש חיפה-תל אביב הישן (כביש 4) לנתיבי איילון, עורר בעבר התנגדויות רבות. שלומי אילתי, תושב שכונת נחלת עדה ופעיל בוועד המאבק, מסביר:
"כביש 531 אושר בוועדות התכנון לפני שלוש שנים. אנחנו העלינו את הנושא של הרכבת ושל רעשי הרקע וכולם אמרו שהוא עומד בתקנים ושהכול בסדר.
"לאחרונה, גילינו נוהל של משרד החינוך, שממנו עולה כי הרעש שייווצר במקום, ושאושר על ידי ועדת התכנון גבוה פי 100 מהתקן מתיר. כנראה הייתה התעלמות גורפת מכל ההשלכות שייגרמו על ידי הכביש, והתוצאה היא שהרעש לא יאפשר לימודים בכיתות".
אילתי טוען עוד כי לאחר שהעלו את טענותיהם הן לגבי מפגעי הרעש מהכביש והן לגבי מפגעי הרעש משדה התעופה העירוני, הם וחבריו לוועד זכו ליחס מעליב מאנשי המשרדים השונים, ובהמשך אף זכו להתעלמות מוחלטת.
מגוון פתרונות לבעיה
שלומי אילתי הוסיף כי: "כשהעלינו את הטענה שאי אפשר יהיה ללמד בכיתות, אז הביאו מומחים בשכר שטענו שהכול בסדר ושאין לנו מה לדאוג. התסקיר לדעתנו הוא שגוי, ולא בדק מה האוכלוסייה צריכה, מהם התקנים ומה מותר ואסור. התחושה הכללית שלנו שברגע שמדובר ברעש שהמדינה גורמת, כל הגורמים מיישרים קו ומאשרים את העבירה על החוק".
ממשרד החינוך נמסר בתגובה: "נושא רעשי הרקע נמצא באחריות המשרד לאיכות הסביבה ובתחום הטיפול של הרשויות המקומיות שבהן עובר הכביש. יש לכך מגוון פתרונות כמו התקנת קירות אקוסטיים לצידי הכביש, או חלונות כפולים המבודדים את הרעש בכל חלונות הכיתות הפונים לעבר
הכביש".
ממשרד הפנים נמסר בתגובה: "המשרד להגנת הסביבה אחראי על אכיפת החוק בנושא זה".
מהמשרד להגנת הסביבה לא נמסרה.
בעבר פעלו הן תושבי השכונות הצפוניות של הרצליה והן תושבי החלקים הדרומיים של רעננה בתקיפות נגד סלילתו של כביש 531 באזור. הפעילים, שהובלו אז על ידי אילתי ועל ידי חברת הכנסת לשעבר וחברת מועצת העיר רעננה בהווה מלי פולישוק-בלוך, דרשו כי הכביש ייסלל במנהרה על מנת לצמצם ככל האפשר את הנזקים שייגרמו לסביבה. לאחר מאבק משפטי ממושך, הצליחו לבסוף משרד התחבורה והרשות הלאומית לבטיחות בדרכים (מע"צ) להביא לאישור סלילת הכביש בתצורתו הנוכחית.








נא להמתין לטעינת התגובות




