קרב במועצת ת"א: מי יקבל את הקרדיט על תוכנית התחבורה?
מועצת עיריית ת"א החליטה לאמץ הצעה של חברת המועצה מיטל להבי (מרצ) לפתרון בעיית התחבורה בעיר. הצעה שהעלתה בנושא סיעת עיר לכולנו הורדה מסדר היום ולא זכתה לתמיכה

בסיומה של הישיבה החליטה מועצת העירייה לדחות את ההצעה של עיר לכולנו לשיפור מערך התחבורה בעיר ולאמץ תוכנית שמקדמת בנושא חברת הקואליציה וסגנית ראש העירייה מיטל להבי (מרצ).
ההצעה של להבי קובעת כי עיריית תל אביב תקים שדולה בכנסת שתקדם חקיקה שלפיה לרשות המקומית תהיה סמכות לקבוע את נתיבי קווי האוטובוסים בעיר.
עוד קובעת ההצעה כי פקחי העירייה יהיו מוסמכים לאכוף את החוק בעניין נתיבי התחבורה הציבוריים וכי יפותחו תוכניות ממסדיות שיעודדו עובדים להגיע למקומות העבודה בתחבורה הציבורית.
ההצעה של עיר לכולנו, שכאמור לא התקבלה, גרסה כי יוקם צוות עירוני מורחב בשיתוף הקואליציה, האופוזיציה וגורמים מקצועיים, שישתפו פעולה עם משרדי הממשלה לצורך גיבוש הצעה אופרטיבית לפתרון בעיות התחבורה בעיר תוך חצי שנה.
"זו לא הפעם הראשונה שהקואליציה מתחילה לקדם נושאים אך ורק משום
לדברי גולדרינג, "ההחלטה של העירייה לקדם את התוכנית של להבי מוכיחה שלחץ התושבים עובד. עם זאת ההצעה של להבי מציעה פתרון עתידי לבעיית התחבורה בעוד שצריך לטפל במצב זה במיידי".
ראש העירייה רון חולדאי ציין בישיבה כי העירייה החליטה להעדיף את ההצעה של להבי על פני זו של עיר לכולנו משום שלעירייה אין סמכות חוקית להוציא לפועל את התוכנית של הסיעה האופוזיציונית. בעיר לכולנו דחו טענה זו על הסף.
חבר המועצה נח עפרון (עיר לכולנו) אמר לאחר הדיון: "מה שקרה הערב מוכיח שאפשר להשיג הישגים במועצה. היום גם התבשרנו על הקמת רשות מטרופוליטנית שתטפל בבעיות התחבורה בגוש דן ואלו חדשות מאוד טובות".