אונ' ת"א: הסטודנטים יוצאים למאבק בחברת דן
סטודנטים באוניברסיטת תל אביב מוחים על השינויים בקווי האוטובוס של דן: "האוטובוסים נראים כמו בעולם שלישי"

אוטובוס של דן
גם הסטודנטים באוניברסיטת תל אביב מתלוננים זה זמן רב על השינויים בשירות האוטובוסים של חברת "דן", לפחות אלה שמגיעים עד שערי האוניברסיטה, ומסתבר שבניגוד לתדמית, כאשר הם נפגעים אישית, הסטודנטים יודעים לדפוק על שולחנות או לפחות לפרסם את מחאתם באינטרנט. גם זה משהו.
וכך, בתחילת השבוע שעבר, פרסמה קבוצה של סטודנטים עצומה באינטרנט, שבה הם קוראים למנכ"ל חברת "דן" שמואל רפאלי לפעול לשיפור תפקוד שירות הקווים 24 ו-25 שמגיעים לאוניברסיטה.
מאז פתיחת העצומה חתמו עליה כ-1,000 איש . "יש בעיה אדירה עם האוטובוסים שמגיעים לאוניברסיטה, בעיקר עם קו 25, אומר רועי, סטודנט בשנה השלישית. "התדירות מאוד נמוכה וכשמגיעים אוטובוסים יש עומס מאוד גדול של אנשים, הם ממש מצטופפים אחד על השני.
"אני חושב שקו 125 החדש הוא בחלקו על חשבון קו 25. הכוונות היו טובות כי הוסיפו את הקו שמגיע גם למכללת לוינסקי, אבל צריך לזכור שקו 25 עובר בכל רחבי העיר והוא הרבה יותר פופולרי. האוטובוסים נראים כמו במדינת עולם שלישי. העומס הוא בעיקר בשעות הבוקר, השעות בהן רוב הסטודנטים מגיעים לאוניברסיטה".
"לשפר את רמת השירות"
בעצומה כתבו הסטודנטים: "מאז פתיחתה של שנת הלימודים הנוכחית ניכרת הרעה משמעותית בתפקוד השירות הניתן על ידי החברה. תדירות הגעת האוטובוסים אל התחנות אינה מספקת, כך שנדרשים זמני המתנה ארוכים במיוחד, לעתים אף של למעלה מחצי שעה.
"זמני הגעת האוטובוסים לתחנות אינם מתוזמנים בהפרשים קבועים ורבים המקרים בהם מגיעים מספר נהגים יחדיו לתחנה. בנוסף, עלתה רמת העומס והצפיפות בכל אוטובוס ונהגים רבים נאלצים לחלוף על פני התחנות בלי לעצור".
מחברת "דן" נמסר בתגובה:
"חברת "דן" עשתה ועושה מאמצים מתמשכים למען ציבור לקוחותיה הסטודנטים כדי לשפר את רמת השירות וליצור כדאיות ברורה של העדפת התחבורה הציבורית על פני הרכב הפרטי.
"בתחילת שנת הלימודים הנוכחית פעלנו לתת מענה תחבורתי נאות כדי לוודא שרמת השירות תהיה ראויה, תוך מודעות ברורה ללחץ הקיים בתחילת השנה עד לוויסות מערכות שעות הלימוד של הסטודנטים במהלך התקופה. במידה וקיימות תלונות חוזרות ונשנות, נוכל )וכך נעשה( לבצע התאמת שירות לרווחת ציבור הסטודנטים".