עיריית חולון לבג"צ: הפסיקו טיסות אל על בלילות שישי
עיריית חולון עתרה לבג"צ בדרישה שגם אל על, כמו יתר חברות התעופה, תעצור את ההמראות והנחיתות בלילות שישי (בין חמישי לשישי): "לא רק שאין ולא היה לאל על היתר להמריא בלילות שישי, אלא שאנחנו רואים את מטוסיה חולפים מעל ראשינו בשבת"

כיום ישנו הסכם פשרה לפיו תנועת המטוסים בנתב"ג מוגבלת בין השעות 01:40 ו-05:50, כאשר במקרים חריגים יוכל מנהל רשות התעופה האזרחית או מי שיוסמך על ידו להתיר חריגה בהחלטה מנומקת להמראה או נחיתה בשעות 02:00 עד 05:00.
כזכור, אל על טענה שהיא פועלת מכוח היתר שניתן לה בשנת 1998 על ידי שר התחבורה דאז שאול יהלום, אשר מאפשר לה לטוס ולחזור מאירופה לפני כניסת השבת, כך שמטוסיה ונוסעיה הדתיים לא יחללו שבת.
עיריית חולון טוענת באמצעות עורכי דינה, אבנר (נרי) ירקוני וחן עמידור, כי אין ולא היה כל היתר כזה מעולם בידי אל על, ואם ניתנה הבטחה כלשהי על ידי השר יהלום הדבר נעשה בחוסר סמכות וממילא נחתם הסכם חדש על ידי שר התחבורה, פרקליטות המדינה, רשות שדות התעופה ועיריית חולון בשנת 2003.
כמו כן טוענת עיריית חולון כי האישור להמריא בלילות שישי הוסתר מן הציבור, מעיריית חולון ומכל שאר חברות התעופה לכל אורך השנים. רשות שדות התעופה נמנעה מפרסום הדבר כנדרש בדין.
כמו כן נטען בעתירה כי משהופרטה אל על בשנת 2003, ממילא פקעה כל הבטחה בהקשר של שמירת השבת, שכן דין אל על כדין כל שאר חברות התעופה בכלל, ושאר החברות הישראליות בפרט, שכן כולן מטיסות נוסעים שומרי מצוות, טוענת עיריית חולון.
עוד נטען כי לא רק
עיריית חולון טוענת כי אל על נזכרה רק עתה לשלוף את ה"שפן" בדמות ה"היתר" העלום הזה, שהיה מוסתר עמוק במזווה, משנסתבר לה כי הוצא צו ביניים, אשר לא הותיר כל חרך להתחמקויות והתחכמויות אשרה נעשו קודם לכן על ידי רשות שדות התעופה, במטרה להמשיך ולהפעיל את נתב"ג בלילות.
העתירה נתמכת בתצהיר של מוטי ששון, ראש עיריית חולון, אשר היה ועודנו מעורב באופן אישי בכל עניין רעש המטוסים החולפים מעל שמי עירו ב-16 השנים האחרונות, ואשר מצהיר כי דבר ההיתר הוסתר ממנו כל השנים.







נא להמתין לטעינת התגובות





