אתר אינטרנט חדש משדך בין יפות לעשירים

דניאל ברוניצקי ויובל כץ, מקימי אתר ההיכרויות החדש "ריץ' דייט", המיועד לעשירים ויפות בלבד, ממש לא מבינים את הביקורת על הבייבי החדש שלהם: "יופי הולך עם כסף, זו תופעה אנושית משחר ההיסטוריה", הם אומרים, "אנחנו רק נתנו לה בית חם"

סמדר שמואלי | 13/10/2010 16:03 הוסף תגובה הדפס כתבה כתוב לעורך שלח לחבר
לא יכולנו לבקש תפאורה טובה יותר לריאיון על אתר ההיכרויות הראשון בישראל שמזווג בין גברים עשירים לנשים יפות: בשולחן הצמוד אלינו בבית הקפה התל-אביבי ישב במקרה איש העסקים אלי פפושדו. כמו פפושדו - שאחראי לכמה מיזמי נדל"ן ענקיים אך התפרסם בשל חיבה ליפהפיות בנות עשרה אותן הוא מחליף כמו גרביים, גם אחרי שעבר את יום הולדת -70, כך גם אתר "ריץ' דייט" - richdate.co.il - שעלה לאוויר לפני מספר שבועות. לשיטת שניהם, הכסף כנראה קונה הכול.

דניאל ברוניצקי ויובל כץ
דניאל ברוניצקי ויובל כץ אלי דסה

נדמה כי ממציאי האתר, דניאל ברוניצקי ויובל כץ, חיים בעולם שבו נשים מציעות קודם כול את גופן ויופיין, והגברים הם בעלי ההון. הרבה הון. רף הכניסה לאתר לגברים עומד על חצי מיליון שקל, והנשים? הן, ובכן, רק צריכות להוכיח באמצעות תמונה כי הן יפות אמיתיות.

שמרנות, אמרתם? חזרה במכונת הזמן היישר לפרוורי אמריקה בפיפטיז? אז רשמו לפניכם שבחו"ל זה עובד בהחלט. באתר sugerdaddy.com ניתן ללחוץ על הלינק של "חפשי לעצמך מיליונר" בלי טיפת בושה. בישראל התעשייה הגלויה המנתבת יופי לכסף והפוך-עדיין בחיתוליה, אבל כאמור - יש מי שכבר נושא את הלפיד.

למרבה ההפתעה, מי שנושא את אותו הלפיד הם שני חנונים בנשמתם, פריקי מחשבים שמכירים עוד מהצבא. "אנחנו חנונים קלאסים", מודה ברוניצקי (35) אב לשניים מרחובות. כץ, (34) אב לתינוק מאשדוד (שהכיר, אגב, את אשתו באתר "ג'יידייט") מאשר: "דניאל לא חנון, הוא מגה-חנון", ומיד אחר כך מסביר: "זה דווקא מסתדר טוב. אם תסתכלי על היזמים הכי גדולים, אלה אנשים מאוד מיושבים ולא בולטים".
כיאה לילדים טובים, השניים השלימו תואר ראשון במינהל עסקים ובניהול מערכות מידע, והקימו יחד מספר אתרי אינטרנט וחברה פעילה לקידום אתרים בשם "אינטרדייט".

ברזומה שלהם כבר רשומים כמה רעיונות ומיזמים יצירתיים, כמו האתר המצליח "גובייבי" לחיבור בין גברים ונשים המעוניינים להביא לעולם ילד ללא זוגיות - co.il gobaby; שי-דייט, אתר היכרויות ללסביות - shedate.co.il, וכן אתר בינלאומי להיכרויות הפונה לנכים - dating4disabled.com. "אנחנו מחפשים את המשהו האחר, את הפלפל, את הטוויסט בפעילות העסקית שלנו. לא נביא עוד אתר היכרויות אפור", הם מסבירים את האג'נדה שלהם.
אישה בליסינג

האתר החדש ליפות שמחפשות ספונסר, על כל פנים, משתלט על סדר יומם לפי שעה. ממש כפי שעשו עד כה כל דבר ביחד, יחד הם גם זוכים כעת למקלחת קרה מהמבקרים על המיזם החדש שלהם. "שאלו אותי למה צריך אישה בליסינג אם אפשר שעתי", מתלוצץ ברוניצקי, אך ממהר לאזן ולציין שישנם מנגד גם תומכים רבים.

חצי מיליון שקל נזיל בעובר ושב מספיקים כדי להיחשב מיליונר, על פי אתר "ריץ' דייט", אליו נרשמו כבר מעל 5,000 נשים וגברים בשני חודשי ההשקה שלו. מבדיקת משרד החקירות של החברה עולה כי למספר גולשים יש הרבה יותר, והונם הנזיל מטפס לכמה מיליוני דולרים, לא כולל אחזקות אחרות בבעלותם.

בקרוב מאוד תינעל ההרשמה החופשית, ושלב אימות הנתונים שמסרו המנויים על ידי חוקרים פרטיים ייכנס להילוך גבוה. בכוונת ברוניצקי וכץ למנוע הסתננות של מתחזים, כדי שמאגר הגברים באתר יכיל בעלי הון בלבד; הנשים מצדן יפרסמו באתר צילום והגברים ישפטו את יופיין. מי שתזכה לציון נמוך מהגברים המנויים בשל נתונים חיצוניים

בלתי מספיקים - תמצא את עצמה בחוץ.

שיטוט קצר באתר המעוצב וכניסה לכרטיסים של כעשרה גולשים אקראיים מגלים כי הסינדרלות ממהרות להעיד על יופיין, ואילו הנסיכים לעומתן אינם מזדרזים לחשוף את צבע כרטיס האשראי. רק אחד ציין כי הוא אמיד, ואחר הודה כי הוא איש שוק ההון. "זה יהיה המנוי הכי יקר ברשת. בין 500 ל-1,000 שקל לחודש", מודים היזמים ומבטיחים כי נשים לא ישלמו דמי כניסה.

על השאלה מאיפה הרעיון לפילוח של נשים יפות ובעלי הון, עונים השניים בפשטות.
כץ: "בתוך עולמנו אנו חיים, ואיכשהו אנחנו רואים כל הזמן את עולם הזוהר נדבק לגברים עם כסף. ככה זה עובד. כשהבנו את הנקודה התחלנו לחפש באינטרנט מענה לנשים יפות שרוצות להכיר גברים עם כסף, וראינו שאין שום דבר. כך יצא שהחלטנו להקים אתר שיחבר יופי לכסף".
ברוניצקי: "זו תופעה שקיימת אלפי שנים, משחר ההיסטוריה. יופי הולך עם כסף. זו תופעה אנושית. אנחנו רק לוקחים טכנולוגיה קיימת ונותנים לנישה הזו את הבית הכי חם שיש".

יפה שאתה כבר מתנצל, עוד לפני שאמרתי מילה.
ברוניצקי (צוחק): "אין כאן על מה להתנצל. הגבר מביא את החלק שלו והאישה מביאה את שלה. ואם זה טוב לשני הצדדים, אז הולכים עם זה קדימה".
כץ : "כולנו חווינו על בשרנו את זה שהבחורה בדייט מסתכלת על כרטיס האשראי שאתה מוציא, על סוג הרכב כשאתה מגיע לאסוף אותה. די נו, כולנו היינו שם".

כשהיית צעיר חסר אגורה היו קשיים בהשגת דייטים?
ברוניצקי צוחק וכץ מתקן: "לא היו קשיים, אבל החברים העשירים שלי שהגיעו עם מכונית ב.מ.וו הצליחו יותר. אין ספק שזה עשה את זה לבחורות".

אתם לא רואים את הכשל המוסרי? את ההבניה החברתית ושימור הסטיגמות שעושה האתר שלכם?
כץ: "ערוץ 10 שאלו אותנו אם אנחנו לא מרגישים שאנחנו נותנים גב לתופעה. אז אני חושב שגם ערוץ 10 שראיין אותנו נותן גב לתופעה, כי כשמפרסמים אייטם על זוגות כמו מירי בוהדנה ובבו קובו או פפושדו ונטלי עטיה זה גם לגיטימציה. אני אומר - תפסיקו לרכל בבית איך ההיא יוצאת עם ההוא כי יש לו כסף ולצקצק בלשונכם, כי זה קורה גם בחבר'ה שלכם. לא צריך להיות פוריטנים מדי. זה קיים, זה פה".

אז אתם בעצם טוענים שהאהבה מתה.
שניהם (כמעט בבעתה): "למה את אומרת את זה?"

כי אם הבחור מיליונר והצעירה יפת מראה, אפשר להתחיל בחיפושים אחר די-ג'יי וקייטרינג. מדובר פה בקשר של עלות מול תועלת, תן וקח.
כץ: "בואי נשים דברים על השולחן ולא נתייפייף. כשלגבר יש כסף, יותר קל לו למצוא אהבה. את הפירוש של המילה 'אהבה' את יכולה לנסח איך שאת רוצה, אבל זה המצב".

ברוניצקי: "אני דווקא רומנטיקן. אמיתי אני אומר לך. אהבה כן תיכנס לסיפור. הרבה זוגות יתחילו באתר את החיים והכוונה הראשונית שלהם תהא אשר תהא, אבל עם הזמן תהיה זוגיות וילדים ויצמחו מזה משפחות לכל דבר ועניין. הכסף הוא שלב ראשון בתהליך, כל היתר, חיבה, דאגה, קרבה, אכפתיות, יגיע בהמשך. זה כרטיס הכניסה הראשוני של בני הזוג הספציפיים האלה, שזו בחירתם".

כץ : "כל אחד משתמש ביתרונות היחסיים שלו בחיים. אחד יפה תואר וזו נקודת הפתיחה שלו, ואחר מאוד עשיר וזה היתרון שלו כדי לקדם את האינטרסים שלו בחיים.

זוג מתנשק בשקיעה
זוג מתנשק בשקיעה SXC

"אחרי מבחן העושר מתגלה האדם עצמו. אני לא מאמין שדוגמנית איקס נמצאת עם מיליונר כזה או אחר רק בגלל כספו".

אבל זה מה שאתה מציע: בואי אליי כי יש לי בעובר ושב מעל חצי מיליון שקל נזיל.
"אני משוכנע שאם אתה בחור עשיר אבל לא נראה מי יודע מה, סביר להניח שמה שתפס אותה זה הכסף שלו. לה היופי, לו הכסף ואחר כך מתפתחת מערכת יחסים. אנחנו מדברים על גברים שמשתמשים בכסף שלהם, אבל גם נשים עושות שימוש ביופי. אותה בחורה הרי לא הייתה יושבת עם המיליונר שלה, אם היא לא הייתה יפה".

90-60-90

באתר החדש, כאמור, הגברים אינם ממהרים להציג את היתרון הכלכלי. רק אחד עד כה ציין שהוא "אמיד". ברוניצקי מנפק הסבר מידי: "כי בחברה הישראלית מתייחסים לזה כמו אל דחוס, מליאן", הוא אומר.

כץ: "אנחנו חברה פוריטנית. דווקא ההכי עשירים לא אוהבים להראות את זה. הם הרבה פעמים הולכים במכנס קצר ושקפקפים, לא מסגירים שיש להם מיליוני דולרים. בחברה הישראלית אנחנו אולי קצת מתביישים אפילו בכסף שעשינו".

ואולי הגבר לא רוצה שהאישה שאתו תתחבר אליו בשל כספו.
ברוניצקי: "אם הוא נרשם ל'ריץ' דייט' הוא סימן את עצמו, אבל יכול להיות שאת הפרטים המלאים הם שומרים לעצמם".

למה הנשים מנגד כן מציגות את יופיין בחדווה?
כץ: "מבחינת הנשים יופי הוא כרטיס כניסה".
ברוניצקי: "יופי אצל נשים זה דבר עמוק מאוד ברמה הפסיכולוגית".

איך תשפטו את יופיין של הנשים?
"הגולשים יצביעו על פי התמונה באתר. יש ציונים מאחד עד עשר. מי שתקבל פחות מציון שבע וחצי תהיה בחוץ".

שטרות כסף
שטרות כסף iStockphoto/amitai1

אווו . אכזרי.
"מה אפשר לעשות. הגברים ידרגו. שלא יגידו שעשינו להם שחור בעיניים".

מה זו אישה יפה בעיניך?
ברוניצקי: "90, 60, 90. סתם , סתם".
אז?
"זה תמהיל: עיניים, שדיים... אפילו הייתי אומר כריזמה. יש גם משהו באנרגיה, בהליכה, בשיחה".

מה סוד ההצלחה של גולש שרוצה למצוא את בן הזוג באתר שידוכים?
"להתייחס לעניין כמו לפרויקט. להתעמק, לסנן, לבדוק, להציג את עצמך נכון, להכניס תמונה טובה ואמינה, להיפגש. אם לוקחים את העניין ברצינות לאורך חודשים אפשר למצוא. מי שמוצא אהבה בתוך חודש זה מקרי ונהדר, אבל צריך להשקיע בחיפוש חכם ומדוקדק".

אילו עוד רעיונות נועזים יש באמתחתכם?
כץ: "יש הרבה רעיונות. על חלקם אנחנו מעדיפים לא לדבר כדי לא לסייע למתחרים, אבל הייתה תכנית עסקית לאתר היכרויות לחיות. בעולם הסוסים והכלבים יש קטע של יוקרה וגזעים. זה היה משהו שרצינו להוציא לפועל ונשאר במרתפים. הנה, גיליתי לך".

כל המבזקים של nrgמעריב לסלולרי שלך

תגובות

טוען תגובות... נא להמתין לטעינת התגובות
מעדכן תגובות...

מדורים

  

פורומים

כותרות קודמות
כותרות נוספות
;
תפוז אנשים
vGemiusId=>/local/center/ -->