ג'ונגל עירוני: קווי האוטובוסים שונו, התושבים מתקשים להסתגל

תושבים ברחבי ת"א מתלוננים: השינויים בקווי התחבורה הציבורית בעיר מאריכים את זמן הנסיעה, מעכבים אותנו בתחנות האוטובוסים (ובאופן כללי הורסים לנו את החיים)

מוריה בן יוסף | 7/9/2010 6:22 הוסף תגובה הדפס כתבה כתוב לעורך שלח לחבר
הארגון מחדש בקווי התחבורה הציבורית ברחבי תל אביב ובגוש דן, שייושם החל מהשבוע שעבר, גורר תלונות וטענות של תושבים על שיבושים וביטולים של קווים מרכזיים ופגיעה באיכות חייהם.
 
אוטובוסים בתל אביב
אוטובוסים בתל אביב צילום: ראובן קסטרו

כך למשל תושבים מיפו קובלים על כך שקו 26 של חברת דן, שנוסע מבת ים לצפון תל אביב ועבד עד השעה 23:30 בלילה, מסתיים כעת בשעה 21:00 בערב ולא עובד בכלל במוצאי שבת. "המטרה בשינויים היא שיפור התחבורה הציבורית, אך במקום זאת אנחנו נפגעים", אומרת תושבת שדרות ירושלים.

"חיים כאן הרבה פנסיונרים וקשישים, חלקם ניצולי שואה, ואלה נוהגים להגיע למרכז תל אביב - לתאטרון הקאמרי, לבית ציוני אמריקה, לסינמטק ולעוד מקומות פנאי ובילוי, ופתאום הם מגלים שאין להם איך לעשות את זה. בעקבות שינוי השעות וביטול הקו אחרי תשע בערב אין לנו איך לחזור מהאירועים שמסתיימים מאוחר".

לטענתה, כשפנתה לחברת דן, הוצע לה להשתמש בקו 11, המרוחק מביתה. "זה לא פורסם כמו שצריך, והרבה אנשים עדיין עומדים בתחנות ומחכים זמן רב לאוטובוס, שמן הסתם לא יגיע", היא מוסיפה.

גם השינויים בקווים אחרים לא עוברים בשקט, וצעירים שמשתמשים בקו 25 כדי להגיע מדרום העיר לאוניברסיטה מתלוננים כי הקו מגיע כעת בתדירות נמוכה יותר וכי העומס באוטובוסים הוא בלתי נסבל.

"הכניסו למסלול גם את קו 125, וכנראה בעקבות זאת החליטו לצמצם את הזמנים של קו 25", מספר ניסן, המשתמש בקו 25 באופן קבוע. "זה נורא, כי גם כשהוא כבר מגיע הוא נאלץ לעמוד המון זמן בתחנה בגלל מספר האנשים, ובסופו של דבר, ובניגוד למטרה של שיפור התחבורה, הדרך לוקחת הרבה יותר זמן".

הדברים מצטרפים לטענותיהם של דיירים קשישים בדיור המוגן של משען ברחוב פיכמן ברמת אביב, שפורסמו בשבוע שעבר, ושלפיהן השינוי במסלולי הנסיעה מונע מהם גישה למרכז.

מחברת דן נמסר בתגובה: "השינוי הוא ביוזמת משרד התחבורה באמצעות 'נתיבי איילון' ובשיתוף חברות התחבורה הציבורית. הם כרגע מבקשים לבחון את השינוי למשך כמה חודשים ולהפיק לקחים, ואנחנו סמוכים ובטוחים שהם יהיו קשובים לרחשי לב הציבור ויעשו את השינויים הנדרשים כדי לשפר את השירות".

ממשרד התחבורה

נמסר בתגובה: "התדירות של קו 26 אכן ירדה כדי לאפשר מתן שירות טוב יותר לצפון-מערב תל אביב באמצעות קו 125. זאת בעקבות סקר נוסעים שמצא כי הוספת קו חדש תיטיב עם תושבים רבים באזור. הקווים 25 ו-125 בחלק גדול מהמסלול הם מקבילים, ולכן התדירות שלהם עלתה והשירות אף הורחב לאזורים בקצוות שבהם לא היה שירות בעבר. אמנם התדירות צומצמה במעט, אולם במקביל נוסף שירות שלא היה קיים עד כה, ובמרכז התדירות אף הוכפלה באופן שיאפשר לספק לתושבים שירות יעיל ומהיר יותר".

כל המבזקים של nrgמעריב לסלולרי שלך

תגובות

טוען תגובות... נא להמתין לטעינת התגובות
מעדכן תגובות...

מדורים

  

פורומים

כותרות קודמות
כותרות נוספות
;
תפוז אנשים
vGemiusId=>/local/center/ -->