טענה בנמל אשדוד: נהגי משאיות מסכנים חיי אדם
נהגי משאיות שמצפצפים על החוק ומבצעים עברות תנועה חמורות מסכנים את חיי העובדים והנוסעים בעורף נמל אשדוד. כך טוענים מנהלי חברות הפועלות במקום. מפקד משטרת התנועה באשדוד מאשר את הטענות

משאיות במסוף קרני צילום: אדי ישראל
את המכתב העבירו יו"ר מועצת העובדים ומנהל סניף אשדוד בחברת דיזנגוף אהרון טולדנו, מנהל הלוגיסטיקה בחברת צים ז'ילבר אלקריף ומנהל סניף אשדוד ואילת בחברת "אללוף" אבי גלבר.
המכתב היה ממוען גם למנהל מחלקת תשתיות ומזכיר ועדת התחבורה באשדוד ארקדי ברובר. "המצב בעורף נמל אשדוד בכי רע ורק בנס עד כה לא גבה קורבנות", הם כתבו.
"נהגי המשאיות חונים היכן שנוח להם מבלי להתייחס לתמרורים שמוצבים או לסימונים על הכביש. כך למשל, בשדרות לסקוב בעליה שלפני הגשר שמוביל אל העיר מעל נחל לכיש, ישנם שני תמרורים האוסרים על כניסת משאיות, אך לשווא. הנהגים מצפצפים ועשרות משאיות עולות על הגשר שמבחינתם התמרורים הינם בגדר המלצה בלבד".
המשאיות מסתירות את שדה ראיה
גלבר: "בעורף הנמל המצב גובל בסכנה של ממש כאשר עשרות משאיות כבדות נכנסות למתחם החנייה, למרות שמוצב תמרור האוסר על כניסת משאיות מעל ארבעה טון. מאחר ואין כל אכיפה, הנהגים עושים ככל העולה על רוחם. כפי שאנו למדים מחברת נמלי ישראל, נושא האכיפה בכבישי הכניסה הינם באחריות המשטרה ועיריית אשדוד".
מפקד משטרת התנועה רב פקד דוד וקנין, אמר השבוע כי למשאיות שמגיעות לנמל קיימת חנייה פנימית, שכיום הכניסה לחנייה זו מתבצעת באופן זמני מהכניסה של תחנת הדלק הישנה,
בשל עבודות פיתוח המתבצעות בתחום החנייה.
לדברי רב פרד וקנין "למרות מקום חנייה שהוקצה למשאיות, ממשיכות משאיות להחנות על חשבון נתיב נסיעה ומבצעות פניות פרסה מסוכנות, מסתירות שדה ראיה ליוצאים מבניין 'צים' ומהוות סכנה ממשית למשתמשי הדרך. במקום מתבצעת אכיפה כנגד המשאיות הללו שחונות בניגוד לתמרורים המפורטים לעיל. בנוסף מתבצעת אכיפה גם בנושא כניסת רכב מנועי מעל ארבעה טון וכנגד רכבים המובילים חומר מסוכן בניגוד לתמרורים המוצבים לפני גשר לסקוב".