ב"ש: תושב העיר ארגן עצומה נגד מטרודן

לשאול זאדה, תושב באר שבע, נמאס מהשירות של חברת מטרודן, אז במקום לשבת ולקטר, הוא ארגן מחאה ציבורית, באמצעות עצומה. במשרד התחבורה שמעו על המתרחש בקו 14, הבטיחו לו שבפעם הבאה שתתרחש תקלה, תופעל מחלקת החקירות של המשרד

דני בלר | 28/6/2010 13:10 הוסף תגובה הדפס כתבה כתוב לעורך שלח לחבר
מטרודן מציגה: סיוט בקו 14

מי אמר שתושבי באר שבע רדומים ולא מגלים מעורבות חברתית? אחרי המחאה של תלמידי בתי הספר העומדים להיסגר בעיר, מגיע תור המחאה נגד התחבורה הציבורית בבאר שבע, המופעלת על ידי חברת מטרודן'.
נוסעת בקו 14
נוסעת בקו 14 צילום: עוזי דגני


שאול זאדה, תושב באר שבע, אירגן עצומה נגד טיב השירות בקו מספר 14, המחבר את שכונות נחל בקע, פלח שבע  ונווה זאב עם מתחם הקניות ביג. לאחרונה התרבו תלונות על עומס גדול של נוסעים בקו, על תדירות נמוכה ועל תקלות חוזרות ונשנות, כפי שגם באו לידי ביטוי בעיתוננו לפני מספר שבועות.

"כאב לי לראות אנשים מחכים זמן רב בתור", אומר שאול זאדה. "אני מנהל תכתובת מול משרד התחבורה, לקחתי טלפונים וכתובות. לפני כמה חודשים אירע מקרה בו חיכינו בקור שעה שלמה לאוטובוס שלא הגיע, אלא רק אחרי שיחות רבות למוקד 'מטרודן'".

זאדה מספר: "חיכינו בתחנה ב'מגה', בלילה. אין איפה לשבת ואין סככה להתגונן מהקור ומהרוח. חיכו איתנו אנשים מבוגרים, שהקור עושה להם רע. זה לא קהל שיכול להרשות לעצמו לקחת מונית. העומס באוטובוס גדול מאוד, לפעמים נדחסים 80 אנשים באוטובוס, זה מצב בלתי נסבל, ככה לא מסיעים בני אדם".
לא כולם יכולים לנסוע במוניות

לא מכבר פרסמנו כתבה ב'כל-בי' שתיארה, בתמונות ובעדויות, את המתרחש בקו 14, ואת הדוחק הבלתי אפשרי בשעות השיא, במיוחד בבוקר, כאשר אנשים נפלו כשהאוטובוס העמוס לעייפה בלם בלימת פתע.

שאול זאדה פנה למשרד התחבורה: "החלטתי שצריך לעשות משהו. אי אפשר ככה להפקיר את הנוסעים. זה מצב שלא אמור לקרות בעיר גדולה כמו באר שבע", הוא אומר. אגב, זאדה אינו היחיד. רבים פונים למערכת 'כל-בי'/'זמן הנגב' עם תלונות דומות, גם על קווים אחרים, במיוחד בשעות

העומס.

יצויין, עם זאת, שהחברה הוסיפה לאחרונה קווים חדשים, המחברים את השכונות עם מתחם ביג וקו לילה, 225, המחבר את השכונות עם מוקדי הבילוי, הפעיל עד חצות וחצי ומשעה חמש בבוקר, עת מסתיימים הבילויים. הקו יהיה פעיל בימי החופש הגדול, לטובת הצעירים המבלים, אך לא בערבי שישי.

אבל את זאדה זה לא משכנע. "אם 'מטרודן' לא יכולים לספק את השירות, שלפחות יאשרו להפעיל מיניבוסים בחמישה שקלים, כמו בתל אביב. לא כולם יכולים לנסוע במוניות".

שתהיה תחבורה ציבורית נורמלית

במשרד התחבורה התייחסו ברצינות לפנייתו של זאדה. "הממונה המחוזי רענן שנית את ההנחיות מול חברת 'מטרודן' לגבי חובת עמידה בלוחות הזמנים של קווי אוטובוס, לטובת שיפור השירות לנוסעים בחברה זו ויעשה בקרה ומעקב אחר אופן תפעול הקווים.

במידה ותפעה זו חוזרת על עצמה, אודה על פנייתך בשנית אל משרדנו, על מנת שנוכל לבחון זאת באופן פרטני מול מחלקת החקירות במשרדנו ולמצות את הדין עם החברה", כתב אבישי דרורי, מנהל מחלקת פניות הציבור בתחבורה הציבורית במשרד התחבורה, במכתב שנשלח לפני כשבועיים לשאול זאדה.

"בסך הכל, אני רוצה שתהיה תחבורה ציבורית נורמלית לתושבי העיר. 80 איש באוטובוס, זה לא טבעי", מסכם זאדה.

מחברת 'מטרודן' נמסר בתגובה: "מטרודן מביעה תמיהה על כך שנוסעי קו 14 מוחים על רמת השירות, בעוד שעד לפני מספר חודשים הופעל בקו אוטובוס אחד בלבד, ואילו עתה מופעלים בו ארבעה אוטובוסים. יתרה מכך, קו זה נחל הצלחה בקרב תושבי השכונות נווה זאב ונחל בקע, תדירותו שופרה מהותית, והחל מ-01.06 שונו הזמנים לפתרון האיחורים בשעות הבוקר.

"עם זאת, מיד לאחר חופשת הקיץ, עת יחזרו התלמידים ללימודים, תבוצע ספירת נוסעים בקו, ועל סמך תוצאותיה תיבחן האפשרות להגביר את התדירות, ובמיוחד בשעות השיא, באופן אשר ישפר את רמת השירות לנוסעים בקו זה.

כל המבזקים של nrgמעריב לסלולרי שלך

תגובות

טוען תגובות... נא להמתין לטעינת התגובות
מעדכן תגובות...

מדורים

  

פורומים

כותרות קודמות
כותרות נוספות
;
תפוז אנשים