ראשל"צ ונס ציונה: מאבק נגד פתיחת קניון של עזריאלי

קניון חדש המתוכנן לקום על שטח חניון תחנת הרכבת, תוך גזילת מאות מקומות חנייה, מוציא משלוותם את תושבי ראשל"צ ונס ציונה. גם הסוחרים במרכזי הערים צפויים להיפגע קשות מהפתיחה

עידו אפרתי | 29/4/2010 12:20 הוסף תגובה הדפס כתבה כתוב לעורך שלח לחבר
התוכנית של קבוצת עזריאלי להקים קניון גדול בצומת גן ורדים שבפאתי ראשון לציון ונס ציונה הצליחה לעצבן לא מעט תושבים וסוחרים בשתי הערים.
 
קניון עזריאלי בת
קניון עזריאלי בת"א. "מאות תושבים חתמו על התנגדות" צילום: רענן כהן
 
לטענת התושבים, שיוצאים בימים אלה למאבק ציבורי, הקניון המתוכנן להיבנות על שטח החניון הצמוד לתחנת הרכבת בעיר, יגזול מאות מקומות חנייה מציבור נוסעי הרכבת, וכן יפגע פגיעה חמורה בהתנהלות העסקים במרכזי שתי הערים בשל מיקומו - כ-800 מטר עד קילומטר ממרכזן.

לתוכנית הוגשו התנגדויות רבות במסגרת הליכי התכנון על ידי אזרחים, בעלי עסקים וכן על ידי עיריית נס ציונה ורכבת ישראל - מה שלא מנע את אישור התוכנית להקמת הקניון.
"במקום לעודד שימוש בתחבורה ציבורית, עושים ההיפך"

על מובילי המאבק ומגישי ההתנגדויות נמנה גם תושב נס ציונה יצחק הפנר, שבעבר שימש כחבר במועצת העיר. עם אישור התוכנית פנה הפנר במכתב לשר הפנים אלי ישי:

"בימים אלה התבשרנו שהוועדה המחוזית לתכנון ולבניה מחוז מרכז החליטה להפקיד תוכנית שמקדם היזם דוד עזריאלי לבניית קניון גדול ומגדלי משרדים בשטחים עצומים של כ-83 אלף מ"ר, על מגרשי החניה המיועדים לציבור משתמשי הרכבת בחניון תחנת הרכבת ראשונים", כתב הפנר.

"הפרויקט מהווה

פגיעה אנושה בעסקים הקטנים באיזור ראשון לציון ונס ציונה. הקניון המתוכנן יושב ליד תחנת הרכבת בפאתי העיר. זו בדיוק התופעה שאותה מנסה משרד הפנים לעצור במקומות רבים בארץ, בהם מרכזי מסחר מחוץ לערים מרוקנים את המסחר מהמרכז הוותיק.

"מאות תושבים ובעלי עסקים חתמו על התנגדות לפרויקט ונושאים עיניים למשרדך להגן עליהם מתוכנית ישנה שלא כל השפעותיה נבדקו. לאור המצב היום אנו קוראים למשרדך להתערב ולעצור את התוכנית לקניון".
דוד עזריאלי.
דוד עזריאלי. צילום: אלי דסה

מי שמלווה את המאבק מבחינה משפטית הם עורכי הדין אלימלך קריסטל ונעמי וייל, מי שייצגו בעבר את הסוחרים במאבק נגד פתיחת סניף רשת הרהיטים איקאה בעיר. "מדובר בשטח ציבורי המיועד למשתמשי הרכבת. התוכנית הזאת הולכת לקחת לפחות 300 מקומות חניה ממשתמשי הרכבת. במקום שהמגמה של הרשויות תהיה לעודד שימוש בתחבורה ציבורית, עושים את ההיפך", מסביר עו"ד קריסטל

 לדבריו, הקניון אמור שוב להסית את הפעילות העסקית ממרכזי שתי הערים, בניגוד מוחלט להחלטה שהתקבלה לאחר פרשת איקאה, לפיה יש לחזק את העסקים במרכזי הערים. התנגדות התושבים נמצאת כעת בדיון ועדת המשנה להתנגדויות של הוועדה המחוזית, אולם לדברי עו"ד קריסטל גם אם תידחה ההתנגדות, אין בכוונתם לוותר ולהמשיך במאבק גם במישורים משפטיים.

כל המבזקים של nrgמעריב לסלולרי שלך

תגובות

טוען תגובות... נא להמתין לטעינת התגובות
מעדכן תגובות...

פורומים

כותרות קודמות
כותרות נוספות
;
תפוז אנשים