נהגי מוניות באשדוד: "העירייה פועלת לחיסול הענף בעיר"

עיריית אשדוד החליטה להוציא למכרז את זכות השימוש במתחמי תחנות המוניות הפרוסות ברחבי העיר. נהגי המוניות זועמים: זו שערורייה. ההחלטה הזאת תביא חורבן על ענף המוניות באשדוד

משה ג'רפי | 5/12/2009 8:01 הוסף תגובה הדפס כתבה כתוב לעורך שלח לחבר
מנהלי תחנות מוניות באשדוד החליטו השבוע להקים מטה במטרה להיאבק על עתיד הענף באשדוד ולהילחם בהחלטת מחלקת הנכסים בעירייה בראשותה של דבורה זיו, להוציא למכרז  את זכות השימוש  במפרצוני החניה המשמשים את תחנות המוניות השונות.
מוניות
מוניות צילום: רובי קסטרו


בישיבת מטה שקיימו השבוע מנהלי תחנות מוניות באשדוד, הם טענו כי בשום עירייה בארץ לא מוציאים תחנות מוניות למכרז. "העירייה בעשותה כך מביאה חורבן על ענף המוניות באשדוד שמפרנס למעלה מ-1,500 בתי אב, לטענת העירייה, היא פועלת כדי למקסם את רווחיה.

"לפני שמחסלים ענף שלם, אני מציע לערוך קיצוץ חד בשכרם המופרז של בכירי העירייה המקבלים משכורות עתק שאפילו שרים וראש הממשלה לא מגיעים אליהם, ורק לאחר מכן לפנות לנהגי המוניות בעיר שבקושי מביאים פרנסה לילדיהם", אומר השבוע בן בדרי, שנבחר לעמוד בראש מטה המאבק.

"אם כבר מדברים על אגרות חניה במה שונות המוניות מחברות האוטובוסים באשדוד שלהם העירייה מקצה חניות ללא הבחנה בכל פינת רחוב והרבה מעבר לדרוש להם, לא רק שהם פטורים מתשלום עבור חניות בשטחים ציבוריים, העירייה ומשרד התחבורה עוד מתקינים עבורם את תחנות האוטובוסים, ובמה שונות תחנות המוניות ממגרשי המכוניות הפרושות ברחבי העיר ללא תשלום על חניות כלל וכלל", הוא טוען.

"לסרי – הבטחות מקיימים"

ארגון מוניות אשדוד מתקומם נוכח מה שהם מכנים: התעמרות העירייה בנהגי המוניות ומתנגד התנגדות נחרצת למכרזים שכוונתם אחת, כך לטענתם, לנשל את בעלי התחנות ממקור פרנסתם ולהביא עליהם חורבן כלכלי.

"תחנות המוניות ברחבי העיר מפרנסות ישירות כ-1500 משפחות. אין עוד מפעל באשדוד שנותן תעסוקה לכל-כך הרבה משפחות, העירייה, שלא השכילה לפתוח מפעלים עתירי עובדים באשדוד, פועלת בהוצאת המכרזים  ובהטלת אגרות חנייה רצחניות לחיסול הענף המעסיק את מספר העובדים הרב ביותר שיש באשדוד, כל חברות באוטובוסים יחדיו שזוכות ליד מלטפת של העירייה אינן מעסיקות חמישית מכמות המועסקים בענף המוניות", מבהיר בדרי.

כשראש העירייה ד"ר יחיאל לסרי נכנס לתפקידו הוא נפגש עם נציגי המוניות והבטיח

להם, כך לטענתם, כי באשדוד אומנם ישלמו עבור החניות, אך ישלמו את המחיר הזול ביותר שמשלמים בארץ וכי ימצא פתרון ברוח זו לבעיית החניות למוניות לטווח ארוך תוך זמן קצר.

"דרישות העירייה היום כשנה לאחר שניתנה הבטחת ראש העיר אינה עולה בקנה אחד עם הבטחת ראש העיר", מדגיש בדרי, "ובמקום שהבטחות ראש העיר יקוימו ע"י פקידי העירייה, מנהלי תחנות המוניות נרדפים ונתבעים זה אחר זה בבתי המשפט ע"י העירייה, על פניו ישנה תחושה כי ראש העיר אינו מעורה או אפילו ממודר מהנעשה בשטח ע"י המחלקות השונות בעירייה בנושא המוניות".

ארגון מוניות אשדוד דורש מראש העיר לכבד ולקיים את הבטחותיו שלו, הארגון הקים מטה מאבק ויוצא בקמפיין בו יוביל הסלוגן "לסרי – הבטחות מקיימים".

עניין פוליטי?

בעיריית אשדוד העדיפו השבוע להשיב אש לכיוונו של  בדרי ותחנת "מוניות העיר" אותה הוא מנהל. בעירייה יש הטוענים כי בדרי מנהל מאבק אישי נגד ראש העירייה יחיאל לסרי על גבם של נהגי המוניות בעיר. בדרי התמודד במערכת הבחירות האחרונה על מקום במועצת העיר מטעם הרשימה של ראש העירייה הקודם, צבי צילקר.

מעיריית אשדוד נמסר בתגובה לדברים: "מוניות העיר פועלים בניגוד לחוק ולהחלטת בית המשפט בהנהגתו של בן בדרי מסייעת האופוזיציה.

"נהגי המוניות  באשדוד זוכים ויזכו למלוא הסיוע והעזרה להם זקוקים כדי להתפרנס בכבוד ולתת שירות  לתושבי העיר. עם זאת, גם הם כפופים לחוק ולהחלטת בית המשפט שדן בעניינם. ראש העיר והנהלת העיר,לא יכולים לתת לעבירה בוטה על החוק, השתלטות על שטחי ציבור שלא כחוק, והפרת החלטה של בית המשפט".
                               
"התביעה הראשונה כנגד מוניות העיר הוגשה כבר בשנת 2006 כנגד חובות לעירייה, אי חתימת חוזה ופלישה לקרקע ציבורית שהייעוד שלה הוא כביש שאמור להיסלל במקום לטובת הרחבת ציר מנחם בגין בעקבות עומס על הציר המסכן חיי אדם.

"בעקבות כך התנהל משפט ובית משפט השלום קבע שתחנת "מוניות העיר", הממוקמת בציר מנחם בגין, חייבת להתפנות מהמקום. עם כניסתו של ד"ר יחיאל לסרי לתפקיד ראש העיר, הוא החל לטפל לראשונה באופן רציני למציאת פתרון אמיתי בנושא וערך מספר דיונים, בהם השתתף גם יו"ר נהגי המוניות מר בן בדרי. ביחד הם פעלו במטרה להסדיר את הנושא ולאפשר למוניות העיר לפעול בצורה סדירה וחוקית שתיתן את השירות הטוב ביותר לתושבי העיר.

בן בדרי. (מימין). צילום: יחסי ציבור
בן בדרי. (מימין). צילום: יחסי ציבור צילום: זמן הדרום
 

"על פי נוהל משרד הפנים, לא ניתן לאשר מסירת קרקע ציבורית לצורכי הפעלת תחנת מוניות, לכן נקבע שצריך לצאת למכרז לכל התחנות בעיר. עוד נקבע שתינתן עדיפות במכרז לבעלי התחנות המפעילים אותם"

דחקו אותנו לפינה

עוד נמסר מעיריית אשדוד כי "בסיכום הפגישות והדיונים הרבים, הובאה הצעת החלטה בהסכמתו המלאה של בן בדרי לאישור מועצת העיר. בישיבה זו אף התקבלה החלטה להפחית את דמי שכירות ל-200 שקלים בניגוד לדמי השכירות שנקבעו על ידי השמאית של בית המשפט, שעמדו על סך של 400 שלים.  בסיום הישיבה אף הודה בן בדרי לראש העיר, על פועלו להסדרת הנושא.

"בן בדרי בחר להתעלם במכוון מכל הסיכומים שהתקבלו בלשכת ראש העיר, בהשתתפותו, וזאת מאחר והשבוע התקבל גזר דין להפסקת השימוש החריג של תחנת מוניות העיר. בית המשפט גם קנס אותם בסך 30,000 שקלים.

נראה שבן בדרי מבקש להכפיש את העירייה, את עובדיה ואת העומד בראשה, מתוך מניעים אישיים (כמי שממוקם במקום רביעי בסיעתו של מר צילקר הנמצאת באופוזיציה), ומשתמש בציבור נהגי המוניות למטרות פוליטיות. אם לא די בכך, ישנם  נהגי מוניות הטוענים כי בן בדרי יצא למאבק בשל העובדה שנכשל במאבק המשפטי וכי הוא אינו מייצג אותם.

בן בדרי אמר בתגובה לדברים: "מתוך 12 מנהלי תחנות מוניות באשדוד, 10 החליטו שהם תומכים באופן מובהק במאבק הצודק והלגיטימי שלנו. מי שלא מעוניין להצטרף למאבק, זו זכותו המלאה. כל אחד יכול לעשות מה שהוא רוצה. דחקו אותנו לפינה, ולא הייתה לנו ברירה".

כל המבזקים של nrgמעריב לסלולרי שלך

תגובות

טוען תגובות... נא להמתין לטעינת התגובות
מעדכן תגובות...

מדורים

  

פורומים

כותרות קודמות
כותרות נוספות
;
תפוז אנשים