סיוט בקניון: נתקעה במעלית, איש לא בא לסייע

תושבת ראשון לציון נלכדה זמן ממושך בתוך מעלית בקניון רוטשילד, וגילתה שכפתור החירום אינו מחובר לשום מקום. שומרי הקניון שניסו לחלץ אותה באופן עצמאי, סיבכו את המצב עוד יותר. הקניון: המדובר בתקלה חריגה ולא צפויה, מתנצלים על עוגמת הנפש

ורד עוזיאל | 29/11/2009 8:08 הוסף תגובה הדפס כתבה כתוב לעורך שלח לחבר
במשך שעה ועשרים דקות נלכדה תושבת ראשון לציון במעלית בקניון רוטשילד בעיר, מבלי שאיש בא לחלצה. "המדובר במחדל של הקניון", טענה השבוע, מספר ימים לאחר המקרה.
מעלית
מעלית  צילום: רענן כהן


כולנו סומכים על כפתור הפעמון במקרה שניתקע במעלית. נלחץ עליו וללא ספק יהיה מי שישמע ויושיע. חני, תושבת העיר, גילתה השבוע שהייתה אופטימית מדי.

ביום שבת, בשעות הבוקר המוקדמות, הגיעה חני לקניון רוטשילד לאימון הקבוע בחדר הכושר. לדבריה, בשעה תשע בדיוק נכנסה למעלית והתכוונה לרדת לכיוון המכון. "שניות אחרי כן, המעלית נתקעה ובטבעיות לחצתי על כפתור המצוקה", היא מספרת, ולטענתה אף אחד לא שמע אותה.

כפתור החירום, בשונה ממה שהיה צפוי לחשוב או לקוות, כך היא טוענת, אינו מחובר לעמדת השומרים או לכל עמדה אחרת בקניון, והאדם התקוע במעלית אמור לצפות שמישהו מעוברי האורח בקניון יישמע את צפצוף כפתור המצוקה ויקרא לעזרה. כיוון שהמדובר היה ביום שבת, יום בו הקניון אינו פועל, לא היה מי שישמע אותה.

"מתכוונת להגיש תביעה"

"חברה שלי שידעה שאני כבר בקניון ולא הבינה למה עדיין לא הגעתי, יצאה החוצה ושמעה אותי צורחת", סיפרה האישה. החברה רצה מיד למנהלי מכון הכושר, אחר כך הודיעה לשומרי הקניון, ואלה הגיעו עם לום וניסו לפתוח את דלת המעלית.

חני: "אני הייתי בתוך המעלית בלחץ, בנוסף אני גם סובלת מבעיות נשימה. רק אחרי ארבעים דקות גילו אותי במעלית ואז השומרים החליטו על דעת עצמם לנסות לפתוח את המעלית עם לום. המדובר בפעולה חסרת אחריות, כיוון שאם המעלית הייתה נפתחת, ולמזלי זה לא קרה, הייתי נופלת לתוך פיר המעלית".

במקביל לניסיונות ההצלה העצמאיים, ניסתה חברתה של חני לטלפן גם לחברת המעליות ולכיבוי האש, כיוון שבמשך כל הזמן הזה אף אחד מעובדי הקניון לא חשב לעשות זאת. כשכיבוי האש הגיעו למקום, הם מצאו מעלית תקועה עוד יותר בגלל הניסיון ההצלה הכושל.

"שאלתי את צוות כיבוי האש מדוע החילוץ לוקח כל כך הרבה זמן, והם אמרו שאם עובדי הקניון לא היו הורסים את המעלית עם לום, החילוץ היה לוקח

בדיוק שתי דקות. אבל כיוון שהם הוזמנו מאוחר גם החילוץ שלהם ארך זמן רב".

אחרי שחולצה בשלום, פנתה חני למנהלי המכון, ולדבריה נאמר לה כי היא אינה הראשונה שנלכדה במעלית באותו השבוע. "אני מתכוונת להגיש תביעה כנגד הנהלת הקניון, זו שערורייה, לא ייתכן שבמשך שבוע יודעים על תקלה ולא מתקנים. לא ייתכן שכפתור החירום לא מחובר לאף עמדה, ואדם ייתקע בתוך מעלית שעה ועשרים דקות".

דובר קניון רוטשילד מסר בתגובה: "תקלה חריגה ולא צפויה במערכת האלקטרונית לפתיחת דלתות המעלית, מנעה מצוות הקניון לחלץ את הלקוחה כבר בדקות ראשונות לאירוע. במהלך כל זמן שהותה במעלית, היה צוות הקניון בקשר שוטף עימה, הן באמצעות האינטרקום הפנימי והן באמצעות הטלפון.

"אנשי הקניון פעלו במהירות האפשרית ובכל האמצעים שברשותם על מנת לחלץ את הלקוחה, שהתנהגה למופת ושמרה על קור רוח לאורך כל האירוע. אנו מצרים על עוגמת הנפש שנגרמה ללקוחה. הטענה על אדם שנלכד במעלית לפני שבוע אינה נכונה".




כל המבזקים של nrgמעריב לסלולרי שלך

תגובות

טוען תגובות... נא להמתין לטעינת התגובות
מעדכן תגובות...

פורומים

כותרות קודמות
כותרות נוספות
;
תפוז אנשים